2 Paspoorten

wij hebben het in didam aangevraagd en het was allemaal geen probleem wij hebben dezelfde papieren gebruikt die ik ook heb gebruikt voor de aanvraag van haar toenmalige visum in 2003 en dat was geen probleem het enigste wat de ambtenaar zij dat haar geboortecertificaat niet goed was omdat die niet meer voorhanden was maar dit bleek geen probleem ik denk dat dit van gemeente tot gemeente verschild toen ik in 2003 in thailand getruowd ben heb ik de papieren gelijk laten legaliseren en heb dit laten zien op de gemeente en ik kon gewoon mijn huwelijk laten registreren ik heb er eigenlijk geen problemen mee gehad ik hoor dat het ook wel eens anders kan gaan ik ben in ieder geval blij dat ik er van af ben ook van het visum verlengen

1 like

:chin:Hans als je het gevoel hebt dat je aan het lijntje word gehouden ga dan eens met een advokaat praten(rechts bijstandverzekering)en laat hem eens wat brieven opstellen
Sommig amtenaren doen dit om burgertje te pesten om dat ze iets meer moeten doen als anders.
Succes verder Hans
:thailand::cambodia:

1 like

Vandaag naar het gemeente huis geweest met de nodige uitdraaien op papier om eventueel gelijk iets te tonen als de eigen regel weer ging gelden van de kant van de gemeente. Maar we werden ontvangen met koffie door een vriendelijke mevrouw die alles keurig netjes had uit gewerkt en ons informeerden dat mijn vrouw ook gewoon twee nationaliteiten kon houden als ze dat wil. Dus gewoon de verplichten formaliteiten gedaan en met een half uurtje weer buiten.
Dus buiten verwachting echt een fluitje. Iedereen bedankt die informatie gestuurd hebben waar we wat aan gehad hebben.

Groet Hans :dag:

Gefeliciteerd Hans & echtgenote gelukkig een ambtenaar die de snaren van de wet goed heeft aangeraakt.

1 like

Mooi, gefeliciteerd.
Misschien kun je de naam van die dame onthouden en indien nodig doorgeven aan anderen die een onkundige ambtenaar treffen.

1 like

Nu toen ik in 1980 was getrouwd met een thaise op het gemeentehuis vroegen ze al ofdat mijn echtgenote de thaise nationaliteit wou behouden.
Want moest het huwelijk eventueel mislukken dan kon ze altijd terug gaan naar haar land van oorsprong.
Was toen getrouwd geweest op de Ambassade in Bangkok,en nee ik was niet ontvangen met koffie maar met norse blikken.
U kunt als vreemdeling de dubbele nationaliteit verkrijgen als u de Belgische nationaliteit verwerft en tegelijk uw oorspronkelijke nationaliteit behoudt. Dat kan bijvoorbeeld door nationaliteitsverklaring of naturalisatie. Ook hier is het de wetgeving van het land van herkomst die bepaalt of u die nationaliteit kunt behouden.Weet niet hoe het in Nederland gesteld is met de wetgeving?

1 like

Gefeliciteerd Hans!!

1 like

:chin:Fijn te horen dat het zo afgelopen is :thailand::cambodia:

1 like

nu maar hopen dat de ind meewerkt ik hoop dat het goed gaat
gr marcel

1 like

Gewoon verwijzen naar artikel 9 op het verkrijgen van het Nederlanderschap " niet van toepassing op de verzoeker die gehuwd is met een Nederlander" die behoeft dus geen afstand te doen.

1 like