Mijn vriend is gek op thailand en ik ook,
onze droom was samen naar thailand te gaan om er samen oud te worden.
Mijn vriend heefd daar iemand leren kennen nl een vrouw, die al bij een andere westerling is en er een relatie mee heeft maar ze wil van deze man af en zocht een andere man en heeft beloofd om samen een zaak te runnen ze weet wel niet van mijn bestaan af
Hoe moet ik daar nu aanzien? want zoals hij zegde, als ze samen een zaak openhouden dan is ze zijn partner en daar is een partner ook een levensgezelin.
Is deze vrouw dan te vertrouwen ,of is het alleen omdat de zaak 51 % op haar naam komt en de rest aan de westerling hoe moet ik zoiets nu aan zien? Ze beweerd dat ze hem graag ziet dus wil een relatie met hem beginnen
Mijn zus en haar man wonen inmiddels 7 jaar in Thailand om te rentenieren.
Een Nederlander kan niet zomaar een zaak in Thailand beginnen, en zelfs niet met een Thaise als partner. Daarvoor moet hij met haar getrouwd zijn.En dan staat alles officieel op haar naam en haar bloedgewanten,na haar dood.
Dan heb je nog een Taal barriere,Thais spreken en het lezen hiervan.Hiervoor moet men minstens Twee a drie jaar naar school om uberhoud de mensen daar te kunnen verstaan, laat staan om het taal te lezen.
Als jullie in Thailand willen wonen moeten jullie een bepaald kapitaal (20.000)op de Thaise bank storten, enniet aankomen, dat is zodat de Thaiseregering,
altijd genoeg geld achter de hand heeft om jouw terug naar jouw land te sturen. Als Nedelander moet je een week per jaar het land verlaten en je dan weer bij de immigratie melden.
In Thailand komen ze mannen te kort, en elk Europese man is een doelwit,ook jouw vriend, als hij niet genoeg om jouw geeft moet je hem laten gaan, hij komt te laat achter en er is geen weg terug.Man weg Geld Weg Thaise Vrouw Weg.
In Thailand, moet een man de hele familie van de vrouw waarmee hij in zee gaat onderhouden. Thaise vrouwen, houden niet van een man, ze moeten met hun familie de armoede overleven, en zien Dollar, en EURO’S tekens
Dit is namelijk gebeurd in ons vriendenkring.Misterie adviser
thx maar zei beweerd dat ze hem echt graag ziet ze stuurd elke dag mailkes naar hem hoe hard ze hem mist en nu doet ze alles voor hem om hem zo snel mogenlijk daar te krijgen dus alle papierwerk is dan dan niet uit liefde voor hem en hem gewoon om daar te krijgen en nog een vraag kan een thaise vrouw 3 huizen zomaar bezitten of zit daar iets meer achter dan in verband met de westelingen dat ze die zo gebruikt?hij wil zeker niet met haar trouwen daarvoor ziet hij mij te graag zegd hij
klopt niet helemaal 51% van de aandelen moet in thaise handen zijn en dat hoeft niet perse je vrouw te zijn, maar je moet een paar advocaten bezoeken er zijn wel degelijk mogelijkheden om op een veilige manier zaken te doen
Lezen is niet echt noodzakelijk er zijn veel Thai die niet kunnen lezen en schijven, spreken vd taal is wel makkelijk
klink klare onzin
Omdat dat in jullie vriendenkring is gebeurd dan geldt dat gelijk voor alle vrouwen hou op alsjeblieft met onzin verkopen dit gebeurt ook in nederland. Je hebt duidelijk weinig verstand vd thaise cultuur ben je er wel eens geweest vraag ik me af.
Je moet wel uitkijken en een paar advocaten bezoeken en niet zomaar een zaak starten of geld overhandigen er zijn heus wel mogelijkheden om op een veilige manier zaken te doen.
Volgens haar zou alles veilig zijn, en doet ze alles perfect ! Zij zou er voor 51 % inzitten dus 49% is van mijn vriend maar is wel zijn geld want voor haar kost zoiets niets hé, dus is dat alleen maar te maken voor haar voor de poen? of kan ze liefde geven aan een buitenlander want de vriend waar ze nu bij is die spijtig genoeg nog niets weet daar heeft haar zoon een zaak mee ik vrees dat zo onze relatie kapot zal gaan omdat hij nu blind is en veel vertrouwen in haar heeft.
Ik kan niet in haar gevoelsleven kijken maar ik zou gewoon wel heel goed uitkijken. en niet zomaar met geld gaan strooien om een bedrijf op te zetten wat ik al eerder schreef zoek een advocaat(en 1 die je zelf heb uitgezocht en niet door de thaise partner) op, liefst 2 en neem dan pas een besluit.
doet een vrouw van 42 jaar die zelf al 3 huizen heefd al volgens haar al 2 maal kanker gehad haar zoon van 18 die ongeneeselijk ziek is en die maar te leven heefd tot maximum 26 jaar doet ze dat dan nog altijd voor het geld? een westerling aan de haak slaan?
lijkt me ook niet als zei 51 procent heeft
is ze in de meerderheid en kan je zo dumpen
dat je met niks achter blijft.
hou alles in eigen beheer als je iets wilt beginnen
een goede advocaat is daarbij zeer belangrijk
wens je veel wijsheid toe
Terug aan Hilde: moeilijk te beantwoorden zonder de prciese situatie te kennen, maar het klinkt alsof jij/jullie gescamd worden. Binnen een jaar is al het geld weg en heeft ze niets meer met hem.