Misschien klinkt dit een beetje stom maar ik hoop dat er wel mensen zijn die mij hiermee willen helpen.
Ik heb een thaise vriend, ik ben nog erg verliefd, ik heb hem in november 2011 ontmoet en december moest ik weer naar huis.
Ik mis hem heel erg, maar mijn ouders zijn hier helemaal niet blij mee…
ik heb paar keer ruzie gehad, of met een huilende vader op de bank die ik maar 1 x in mijn leven heb zien huilen. Dat doet mij erg pijn…
Hij is erg bang dat ik naar thailand gaat en dat mijn vriend mij daar nooit meer vandaan laat gaan. Zo denk ik er zelf totaal niet over, maar hij is ook erg bang dat ik een rot tijd tegemoed kom.
Waar hij stiekem toch wel gelijk in kan hebben.
En als hij hier komt wonen is het ook een heel gedoe om dat aan te vragen en of hij dat wel wilt, als hij dan hier komt wonen vind hij dat dan wel leuk of gaat hij trug… Dan zijn we ook weer ver van huis.
Ik ben nog wel erg verliefd, maar ik wil voor mijn vader zeggen, dat ik het niet zo verder wil en dat ik er dan mee kap.
als ik dat doe krijg ik nog meer verdriet dan ik nu heb.
Dan weet ik dat ik gewoon in ga storten, want mijn verdriet nu kan ik al niet meer uitleggen zo erg is het.
Wat zullen jullie doen…
Het gewoon aan kijken hoe het gaat en dat ik gewoon moet wachten tot augustus dat ik 5 maandjes op vakantie naar hem toe moet gaan en dan zo verder ziet hoe het dan gaat.
Of dat ik tegen hem moet zeggen, dit gaat niet langer ondanks ik je nog erg leuk vind en nooit kwijt wil maar mijn ouders ook niet dus ik moet je maar vergeten…?
ik hoop dat iemand mij kan helpen wat ik moet doen…
ik weet dat sommige thaise mannen erg kunnen zijn, maar met nederlandse mannen kan dat net zo erg…
Alleen daar zit je dan wel wat verder weg, tenzij hij hier komt wonen…
Je vriend je niet meer laten gaan hoeft je vader niet bang voor te zijn.
Maar dat je een rottijd tegenmoet gata en problemen met je vriend krijgt kan zeker. Vakantieliefdes zijn altijd moeilijk, zeker als de afstand groot is en er een heel groot cultuurverschil is.
Hem naar Nederland laten komen is heel, heel moeilijk dus daar zou ik voorlopiug nog maar niet aan denken.
Probeer naar Thailand te gaan om hem te zien, stel je daar niet te veel bij voor en probeer je vader gerust te stellen dat je weet dat het een vakantieliefde is, dat je mogelijk teleurgesteld wordt maar dat hij niet bang hoeft te zijn dat je niet meer terug komt.
steven heeft gelijk en ik zeg altijd je hebt meer spijt van de dingen die niet hebt gedaan dan de dingen die je wel hebt gedaan.
Als je naar je vriend in thailand gaat en et blijkt niet te werken heb je het toch geprobeerd en ben je een ervaring rijker. maar wat steven zegt ga er heen met een niet al te groot verwachtingsgevoel, het zal niet altijd even makkelijk gaan want er is een groot cultuur verschil.
neem deze raad aan meid
ga gewoon op vakantie naar hem
zorg dat je altijd genoeg geld hebt om terug te gaan.
een vriendin van mij is het ook overkomen
werd verliefd alles achter gelaten in nederland
inclusief haar man kwam er hier dus achter
dat hij niet haar alleen had maar veel farang vrouwen
had al haar geld aan hem besteed
had nog geen ticket voor de bus of trein
om naar bangkok naart de ambasade te gaan
is wel gelukt maar de ambasade hielp haar niet
heeft toen geluk gehad dat een thaise vrouw
die op de ambasade werkte haar 14 dagen
in huis heeft genomen omdat ze medelijden had
totdat haar kinderen uiteindelijk een ticket bezorgde
zodat ze terug kon naar nederland.berooit
dit is een waarschuwing voor je.
hoop dat je er iets mee doet
want thaise mannen zijn niet hetzelfde als de nederlandse
voor hun is het normaal om meerdere vrouwen te hebben
zelfs als ze getrouwd zijn.
sucses hoop dat je de goede beslissingen maakt
Een driest verhaal, maar helaas komt het voor.
Wij Westerlingen hebben de begrippen: loyaliteit, vertrouwen en monogamie hoog in het vaandel.
De Thai (of beter: Aziaten) hebben dat ook, alleen hebben ZIJ een andere visie op deze begrippen.
Net zoals veel mannen, die helemaal hotel-de-botel raken van land en inwoners, zijn er natuurlijk ook vrouwen, die idem h-d-b raken van hetzelfde.
Ik ken diverse Thaise mannen, die het vooral op Westerse dames “voorzien” hebben. Heel soms komt daar een fatsoenlijke en gelijkwaardige relatie uit voort, maar lang niet altijd.
Hoe dan ook: Kies voor datgene wat je NU hebt en kijk of het nieuwe daar in de toekomst in gaat passen. Oftewel: kies voor je familie op de eerste plaats, vooral als deze met angst en beven jouw toekomst voorbij ziet komen.
Liefde is een raar ding…het kan je kompleet in beslag nemen, maar ook liefde slijt met de tijd.
Nog een raad 8 van de 10 Thai mannen gaan vreemd en hebben meerdere vrouwen. Dus de kans dat je nummer 2 of 3 wordt is bijzonder groot. Mijn vrouw (Thaise) heeft het in de lijve ondervonden.
Hoop voor jou dat je vriend bij de 2 van de 10 hoort ,maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Groet
Cor
Bestel het boek Thaise Koorts en evt andere boeken zodat je goed weet hoe Thai en de Thaise cultuur in elkaar zitten. Thaise mannen zijn over het algemeen niet echt trouw, in tegenstelling tot Thaise vrouwen, reden waarom Thaise vrouwen liever een Farang dan een Thai hebben.
Over jouw vriend kan ik niet oordelen, net als in Nederland heb je goede en slechte mensen. En ga vooral naar Thailand naar je vriend als je een goed gevoel hebt hierover, het zal je duidelijk worden hoeveel je relatie met hem uiteindelijk waard is.
Waarschuwen is altijd goed, maar ik wil toch nog even een positief berichtje plaatsen, ik ben al 3 jaar heel erg gelukkig met mijn Thaise vriend, wij wonen nu samen in Nederland maar we willen graag over een paar jaar “terug” naar Thailand.
De cultuur verschillen vallen wel mee. Omgaan met geld is weleens een issue. De cultuur in Thailand is, we leven vandaag en morgen zien we wel, dus sparen etc moest mijn vriend echt leren.
Ik denk dat het zoals altijd is in de liefde, garantie’s heb je nooit ook niet met een Nederlander. En ik ben super blij met mijn thaise kanjer!