Nederlanders woonachtig in Portugal

Mijn hele gezin ( mijn ouders zijn rond de 50 en mijn broer en schoonzus begin de 20 + baby ) woont in portugal (Braga), hebben daar een zaak op gestart en zoeken nu wat contact met nog nederlandstalige mensen daar uit de buurt. Hopelijk hoor ik gauw iets van jullie :-)) Groetjes!

Hoi,

Wij wonen er nog niet permanent maar hopen over een paar jaar de stap te zetten, als we ons kunnen verzekeren van een inkomen. Intussen zijn we er zo vaak mogelijk. We hebben er pas een quinta gekocht en genieten van elke seconde dat we daar zijn. Ons huis ligt niet in Braga zelf maar op een uurtje rijden ongeveer.

Groetjes!
Bibi

Graceje,

Wij wonen sinds aug. 2005 vlak bij Ponte de Lima en hebben ook ons eigen bedrijf(je) opgezet (MinhoAmado). Op Internet zijn we terug te vinden.
Bij ons in de buurt wonen niet veel buitenlanders laat staan Nederlanders. Misschien treffen we elkaar nog wel, de wereld blijkt tenslotte telkens weer heeel klein.
Gegroet, Paul

Ik ben samen met mn man (portugees) sinds vorig jaar hier in Portugal in het plaatsje Setúbal dit ligt vlak bij Lissabon… Ik ben nog volop op zoek naar werk en woning, nu wonen we helaas bij mn schoonmoeder in huis en dit werkt niet echt lekker… Ik ben nog jong (20) dus al mijn kansen liggen nog open… graag zou ik wel wat nederlandse contacten hebben in portugal…

Hoi Felice,
Wat voor werk zoek je precies? Heb je je rap kunnen aanpassen in portugal? want daarvoor heb je toch ook altijd in belgië of NL gewoond, niet?

Groetjes Grace

Werk maakt mij in principe niet zo veel uit… werk is werk en dat doen we niet altijd omdat het leuk is om te werken… :wink: aanpassen vond ik eigenlijk vrij makkelijk, tuurlijk zijn er altijd dingen waarvan je denkt goh dat was een stuk makkelijk etc in nederland maar goed dat weet je van te voren… Ik heb inderdaad tot mn 19e in Nederland gewoond…

hoi Felice, mail je me even prive?

Hoi,
Ik ben de laaste 3 maanden 2 keer in Portugal geweest.
Wat een mooi land, ik ben bij vrienden geweest in Braga.
die hebben een quinta gekocht in Vierio do Mihno.
Hij heeft mij gevraagd daar te komen werken en dat ga ik ook doen.
Hopelijk ben ik rond Juni in Braga te vinden.
Wie weet zien wij elkaar daar wel.

Gr Mike

Hoi,

Hoe bevalt dat gebied in vergelijk met algarve. Denk er ook aan om permanent naar portugal te gaan. Heb niet meteen inkomen nodig maar wil toch ook niet stilzitten. Hoe ervaren jullie het doen van zaken aldaar?

Hoor graag van 1 van jullie

grtjs Robert

hoi ,ik woon in aveiro en zoek ook contact met andere nederlanders.

mail me op aveirojob@yahoo.com

Wij wonen nu anderhalf jaar in Portugal, in de buurt van Tabua. Daar hebben we een quinta gekocht direct aan de rivier. We verhuren appartementjes, verbouwen onze eigen groente en fruit en kappen haardhout voor eigen gebruik en voor de verkoop. Mocht je een keertje in de buurt zijn en zin hebben in een praatje, kom dan gerust langs. Kijk even op www.retironorio.tk voor de routebeschrijving.

Hallo Iedereen…

Ik woon zo´n vier jaar in Portugal, in de omgeving van Oliveira do Hospital, vlak bij de Serra da Estrela… Als ik eerlijk moet zijn, het is hier gewoon geweldig!! In mijn regio is het altijd wat warmer dan dat het op de kaart wordt aangegeven, de mensen zijn echt fantastisch en super openhartig en het is dan ook gewoon geweldig mooi… Tja wat moet er van zeggen… Geweldig gewoon…
Maar in iedergeval, als ik iemand kan helpen, mail dan naar miesjh@gmail.com… Ik ben momenteel bezig aan een blog waar u dan ook binnekort mijn ervaringen vertel en nog wat leuke en handige informatie over het wonen in mijn regio…

Beijinhos

Heej,

Ik ben Bianca, 27 en woon sinds vorig jaar samen met mn Portugese vriend in Matosinhos.
Ik weet hier in de buurt ook geen Nederlanders te wonen. Dus zoek nog contacten :-)…
Ben pas nog in Braga geweest. Mooi daar!!
Vraagje voor Bibi, waar woon je? Uurtje van Braga naar zuiden?
Ik heb helaas nog geen werk gevonden, ben wel bezig met Portugees te leren.

Beijinhos, Bianca.

Zijn er nederlanders in de buurt?

Wij zijn Rob en Djev en wonen sinds een jaar in Vila Verde (Braga).

We hebben een guesthouse om mensen van het mooie en pure Portugal te laten genieten. Moet zeggen dat het ons totnutoe nog goed bevalt.

Het lijkt ons leuk om andere nederlanders uit de omgeving te ontmoeten…

Groetjes en wie weet tot ziens :slight_smile:

Rob
www.borboletanomonte.eu

Dag Bianca

Je kent me niet maar ben deze site net tegengekomen.

Wij zijn twee nederlanders die sinds een jaar een huis in omgeving van Braga hebben. In dit huis runnen we ook ons guesthouse. Zijn daar dit jaar net echt mee begonnen.

Bevalt Matosinhos je? Zit je wel lekker goed in het drukke leven van Porto he?! Ikzelf werk in een bedrijf in Porto en moet dus elke dag openneer rijden maar ja is dan ook wel de moeite waard hier.

Heb je trouwens al meer nederlanders gevonden in de omgeving?€

Wie weet kunnen we eens afspreken.

Lijkt ons wel leuk om soortgenoten te treffen :slight_smile:

Groetjes Djev en Rob
www.borboletanomonte.eu

Groetj

Dag Bibi

Wonen jullie inmiddels in Portugal?

Wij zijn Djev en Rob en hebben sinds een jaar een huis in Vila Verde.
Echt een geweldige omgeving.
Runnen er op het moment een guesthouse en dat begint langzaamaan te lopen.

Groetjes

Rob

Hoi Bianca,

Ik woon sinds 1 december 2009 in Aguçadoura, een dorpje vlakbij Povoa de Varzim. Matosinhos ligt ongeveer 30 km hier vandaan, dus dat is best dichtbij. Wel grappig, wij waren daar toevallig vandaag om kleren te kopen voor onze dochter.
Ik ben 31 jaar en mijn man is ook Portugees. We hebben een dochter van 2 en ik ben 27 weken zwanger van een 2e.
Tot de bevalling werk ik nog voor mijn Nederlandse werkgever, maar na de bevalling wil ik hier een baan gaan zoeken. Ben benieuwd hoe dat zal gaan! Heb je inmiddels al een baan gevonden?
Bevalt het jou om in Portugal te wonen?

Groetjes Lisette :dag:

hoi allemaal ik ga vanaf 5 mei in porto wonen. ik ben 21 jaar en het lijkt me leuk om contact te hebben met Nederlanders die in de buurt wonen. groetjes ricardo

Heej, ik ben ricardo en woon in leca da palmeiras sinds 5 mei heb nog geen portugese nummer maar lijkt me leuk om contact te hebben met nederlanders in de buurt

Dag Ricardo

Welkom in Portugal!:dag:

Je bent in ieder geval begonnen met lekker weer.

Groetjes uit Ponte - Vila Verde

Rob
www.borboletanomonte.eu