Je kunt lid worden van de groep als je van plan bent te gaan emigreren naar Portugal, of met die gedachte speelt of als je reeds de stap gemaakt hebt en andere mensen wilt helpen door bijvoorbeeld vragen te beantwoorden of advies te geven over het emigreren.
Wij zijn startende ondernemers die in Portugal willen gaan wonen om ons bedrijf te verplaatsen en voort te zetten. Het gaat om twee gezinnen. Ik ga zelf vaak en het liefst naar Portugal op vakantie sinds 2000. Het weer en de bevolking trekken mij heel erg aan. Oorspronkelijk komen wij uit Suriname dus het weer en tempo is ook de grootste reden. In 2004 heb ik 2 mobiele verkoopunits gebouwd op een aanhangwagen van aluminium en kunststof voorzien van licht en geluid om tropisch ijs,multi fruit shakes en vers fruit te verkopen. Hiermee hebben wij proef gedraaid in Amsterdam en Rotterdam. Het is een groot succes geworden en wij mochten veel enthousiaste reacties ontvangen. Het gaat voornamelijk om de verkoop van tropisch ijs dus zijn wij van het weer afhankelijk. In Nederland kan je elke berekening maken behalve op het weer rekenen. Wij willen graag in de omgeving van Albufeira of Portimao gaan wonen, omdat het voor ons belangrijk is om van daaruit in het zuiden van Portugal te gaan opereren en dat al in februari 2006. Wij zijn ook geĂŻnteresseerd in participanten in de vorm van joint-ventures. Graag zouden wij wat meer informatie ontvangen omtrent het opzetten van een nieuwe onderneming in de Algarve volgens Portugese regels.
Wij zullen het zeer op prijs stellen als wij van jullie positieve reacties mogen ontvangen. Met vriendelijke groet Sonny Eijk
Fantastisch dat emigreren naar Portugal, heb jaren dat gewild, maar intussen hier al een leventje. Wat ik me toch afvraag, is hoe het daar met de economie zit, werk, loon, etc etc. Ik snap dat het daar vaker mooier weer is, maar veder?
Wij zelf denken ook aan emigreren naar Portugal. We denken erover na om ook een bedrijf te gaan beginnen.
Moedig van jullie om het al in febr. 2006 te proberen.
Echt belangrijke tips voor jullie over wetgeving e.d. hebben wij helaas niet, maar ongetwijfeld zijn er websites die daar info over geven. Begin (als tip) op portugal.pagina.nl en dan kom je veel handige sites tegen.
Mocht het zo zijn dat jullie enthousiaste “collega’s” zoeken… ik ben van oorsprong Kaapverdiaan en spreek Portugees, dus misschien is dat al een goede bijdrage.
In ieder geval wensen wij jullie alvast veel succes en misschien komen we elkaar daar nog eens tegen…?!?
Het zou leuk (en handig) zijn als jullie ons een beetje op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Er zijn hier veel mensen die met het idee van emigreren spelen en daar dan ook graag info over willen ontvangen.
echt geweldig dat er zoveel mensen daar wat willen beginnen ikzelf en mijn portugese man gaan ook naar het noorden verhuizen en willen daar graag een cafe openen. gr jojanneke
Leuk idee, ik heb me meteen geregistreerd maar ben nog altijd niet toegelaten door de moderator … Zijn jullie al lid?? Ik zou graag een kijkje nemen, mezelf voorstellen enzo maar ja, er zit niks anders op dan nog wat langer te wachten. Hopelijk wordt er wel sneller rereageerd op berichten in de groep zelf want zo is het niet echt leuk natuurlijk …
Is deze site nog up to date? Mijn hele gezin ( mijn ouders zijn rond de 50 en mijn broer en schoonzus begin de 20 + baby ) woont in portugal (Braga), hebben daar een zaak op gestart en zoeken nu wat contact met nog nederlandstalige mensen daar uit de buurt. Hopelijk hoor ik gauw iets van jullie :-))
De site lijkt inderdaad wat gedateerd, zeker als je kijkt naar de datum waarop laatste berichten geplaatst zijn. Misschien kunnen we er met z’n allen wat leven in brengen.
Mocht de groep m.b.t. emigreren e.d. nog (daadwerkelijk) bestaan dan zal ik mij zeker inschrijven. Wij hebben een schat van ervaring opgedaan met onze eigen emigratie, importeren van onze auto’s, ontwerp en bouw van ons huis, verzekeringen, noem maar op en willen deze ervaringen graag delen met anderen…we zijn met ons eigen website’tje ook te vinden op Internet !
Gegroet, Paul
hoi, ik ben marita en ik verblijf op dit moment in portugal en vlieg 31 mei terug om mijn laatste dingen te regelen in nederland , ik vertrek 11 augustus terug naar portugal, ik heb een leuk huisje op een berg gevonden wat ik kan huren, vlak bij sao marcos da serra gemeente silves, veel dingen heb ik al geregeld maar zoals ziektekosten en een belastingnummer moet ik nog regelen want bij de belasting dienst in silves kreeg ik geen eigen nummer omdat er iemand voor mij garant moet staan, nu heb ik van anderen begrepen dat dat beslist niet noodzakelijk is, weet iemand uit ervaring hoe ik dit aan moet pakken?
Sta er zelf ook van te kijken dat ze daar iemand voor nodig zouden hebben om garant te staan. Wij zijn een kleine drie jaar geleden naar Portugal geemigreerd en wat ik me kan herinneren is dat we enkel ons paspoort hoefden te laten zien. Heb je evt al je huurcontract? Misschien dat dat helpt als je dat ook nog ff laat zien.
Als me nog iets te binnenschiet laat ik het je wel weten.
dank je wel voor je reactie ik heb de ambasade gebeld en die zijn op de hoogte van het feit dat ze in silves erg moeilijk kunnen doen, ik kan naar odemira gaan daar moet je vrij makkelijk kunnen krijgen, ik vertrek op 11 augustus naar portugal terug ( ben net weer in nederland om mijn laatste dingen te regelen) en ga dan als eerste naar odemira om een belasting nummer te halen zodat ik een internet contrakt en een auto kan kopen, ik hou iedereen op de hoogte groetjes skippydip
Hallo , ik ben een jongeman van 35 ik werk al 13 voor mijzelf , maar na de tweede relatie die het niet is geworden wil ik emigreren heb al een tijd in het buitenland gewoont.
heb wat geld op de bank , maar ben eigenlijk naar iemand op zoek die dit met mij wil gaan delen , samen iets beginnen of wat huren of kopen . hoop op deze site toch iemand uit NL of iemand die al in portugal zit tegen te komen .
Ik ben er ook over aan het denken om in Portugal te gaan wonen. Ik heb 7 jaar in Brazilie gewoond en ben met een Braziliaan getrouwd. Het lukt mij moeilijk om weer in Nederland te wennen en vooral het weer speelt mij parten. Ik weet alleen niet hoe gemakkelijk mijn Braziliaanse echtgenoot ook naar Portugal kan komen. Weet iemand daar iets van? Hij zit op dit moment in Brazilie.
Bovendien vraag ik mij af wat een fijn gebied zou zijn in Portugal. Ondanks dat dat heel persoonlijk is zijn er misschien goede tips.
Iedere informatie is welkom.
Portugal is een prettig land om te wonen. Werk vinden is niet eenvoudig, maar als je genoegen wilt nemen met een lager inkomen dan is er meestal wel iets te vinden, zeker als je de taal spreekt. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je echtgenoot hier gewoon kan komen en als hij werk heeft dan kan hij hier ook blijven, er werken hier veel Brazilianen. In de zomer is de Algarve het meest geschikt qua werk, veel toeristen, horeca etc. Als je iets wilt en kunt investeren kun je beter nu instappen.
Wil je meer informatie neem dan contact op via mijn website www.pida-advies.nl
In de Algarve kun je best iets beginnen als eigen baas. Afhankelijk van wat je kan en hoeveel je kunt investeren. Je kunt altijd even contact met mij opnemen als je concreet weet wat je wilt.