Wonen en werken in Portugal

Wij zijn ons aan het voorbereiden om te gaan wonen en werken in Portugal. Ik ben ingenieur weg- en waterbouw en mijn vrouw heeft veel ervaring als interieurverzorgster. Ook heb ik een aantal jaren een bouwbedrijf gehad maar kon dat niet meer combineren met mijn werk als projectleider. Na onze eerste vakantie in portugal waren wij reeds verliefd geraakt op dit land :smiley: . Nu doe je dat niet zo maar even, wonen en werken in een ander land. Volg wel reeds een cursus portugees, maar er komt meer bij kijken.

Wij zijn op zoek naar mensen die daar reeds wonen of ook van plan zijn daarheen te verhuizen. Laat ons iets weten en geef ons alstjeblieft zoveel mogelijk tips en info.

Reeds bij voorbaat bedankt voor de medewerking.

Beste “Jokerneb”

Mijn vriend en ik hebben plannen een klein hotel te beginnen in Portugal (nabij Cascais/Sintra). We zijn pas bij stap 1 en weten nog bijna niks. Hebben jullie inmiddels meer informatie weten te verzamelen?

Groet Esther

Hoi,

Ik ben net afgestudeerd verpleegkundige. Gisteren heb ik met een vriendin het wilde plan bedacht om in Portugal te gaan wonen en werken? Net las ik jullie plannen die al in januari zijn gestart. Dus ook mijn vraag is of jullie al meer informatie hebben. En heeft iemand ervaring met het werken als verpleegkundige in Portugal?

Groetjes

Hallo,

In maart is er een emigratiebeurs, waar portugal flink vertegenwoordigd zal zijn. Als je meer info wilt, stuur gerust een mailtje, [EMAIL=“andre@snert.nl”]andre@snert.nl.

Groetjes,

Andre

Hallo allemaal.

Emigreren doe je jiet zo maar. Daar komt inderdaad veel bij kijken.
Misschien is mijn boek wat voor jullie.
Ik heb daar een aparte posting voor opgevoerd.
Boek : Naar het Schelpenhuis.

Ruud