Wij een stel van 33 en 30 jaar oud en hebben een prachtige dochter van bijna 2 jaar. wij hebben de plannen om naar portugal te emigreren.
Hij is portugees dus heeft er eigenlijk geen moeite mee zeg maar.
Maar ik ben enorm aan het twijfelen. kan ik wel aarden daar en doe ik mijn dochter wel goed om deze stap te nemen.
en hoe moet ik dit in godsnaam aan gaan pakken.
we hebben hier in nederland een huis moeten wij die gaan verkopen of juist verhuren en hoe pakken wij dit aan?
Ik wil natuurlijk mijn inboedel mee nemen en heo pak ik dit aan. kost het veel geld om te laten verhuizen en wat zijn betrouwbare verhuisbedrijven.
wie kan mij tips geven.
Wij zijn twee jaar geleden geemigreerd naar Portugal. Totnutoe bevalt het hier ons nog goed. Het is wel wat anders dan in Nederland maar dat mag de pret niet drukken. Je krijgt er namelijk ook veel voor terug.
Een website die fijne info heeft verzameld betreffende emigratie naar Portugal is de onderstaande
Indien je daadwerkelijk gaat emigreren raad ik je aan om het boek ‘Wonen en kopen in Portugal’ aan te schaffen. Voor ons was dit een heel prettig naslagwerk.
Leuk om te lezen is ‘Naar het schelpenhuis’.
Beide boeken zijn te bestellen via de volgende website: http://www.emigratieboek.nl/land.asp?land=portugal
Ik heb zelf gesolliciteerd voor werk in Funchal (Madeira) en ik ben me al een beetje aan het voorbereiden voor als ik de baan krijg. Ik zou zelf dan een 1-persoons appartement zoeken.
Is er ook iemand hier die bekend is in Madeira? Ik ben er nog nooit geweest dus het blijft even afwachten.
het gaat dan toch echt gebeuren, we hebben besloten om naar portugal de algarve te vetrekken.
mijn man heeft een aantrekkelijk aanbod gekregen kwa baan.
dus nu gaan we dan toch ons huis in de verkoop zetten. en dan gaan we toch echt vertrekken.
we hopen op een snelle verkoop van ons huis en hopen dan ook in september te kunnen vetrekken.
ik ben ook nog zwanger nu nog heel pril. maar het kindje zal dan in portugal te wereld komen. vandaar de limiet september.
dan na enkele maanden zal ik toch heel graag gaan werken.
kan iemanda mij tips geven over hoe zoeken naar een baan en soliciteren.
want ik had wel vernomen dat het wat anders gaat dan hier in nederland.