Ik wil graag emigreren naar portugal

Heeft daar iemand ervaring mee of tips hoor ik ze graag

Beste Riaab201,

Leuk dat je wilt imigreren naar Portugal. Hopelijk verloopt alles vlot.

Er zijn een aantal administratieve zaken om rekening mee te houden als je naar Portugal verhuist. Je zal je bijvoorbeeld binnen de drie maanden na je aankomst moeten registeren bij Serviço de Estrangeiros e Fronteiras, SEF (Aliens and Borders Department). Op deze webpagina vind je meer informatie over de documenten en formaliteiten om naar Portugal te verhuizen: Your Europe: Documents and formalities – Portugal. De pagina is in het Engels. Als je graag in het Nederlands meer algemene info wilt over verhuizen naar het buitenland, dan kan je steeds deze pagina raadplegen: Your Europe: Inschrijving als EU-burger in het buitenland.

Veel succes in Portugal!

Your Europe

Beste Riaab,

mocht je nog steeds naar Portugal willen emigreren, leer dan in ieder geval de taal. Engels wordt er nog steeds niet door iedereen gesproken. Verders is er vanwege de recessie er weinig werk (hoge werkloosheid 20-25%), inkomens zijn ook een stuk lager. Mijn broer woont in Portugal, getrouwd, dus ook familie daar, zij vertelden dat het momenteel echt heel erg slecht is wat betreft werk. Dus misschien handig om vanaf hier een baan te zoeken? Ik heb om deze redenen besloten er niet heen te gaan. Heel veel succes!

groetjes, alexandra