Nairobi is ook een bezoekje waard

Gelukkig nu eens een positief artikel over Nairobi en dan nogwel wel in de Telegraaf.

:idea:

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/bestemming/Verenigde-Staten/Louisiana/Baton-Rouge/21169685/__Verrassend_Nairobi__.html

:dag:

1 like

Hoi Keeska, ik ben zelf vorig jaar januari 3 dagen in Nairobi geweest en ik moet zeggen dat ik heel aangenaamd verrast was!
We hadden wel een heel leuk hotel genomen (giraffe manor in Karen)
Nationaal museum vond ik zeer de moeite waard; bij binnenkomst zie je meteen het geraamte van (hoe heette hij ook al weer) een enorme olifantenstier, de grootste tusker?

Hoe komt Nairobi eigenlijk aan zo’n slechte naam zoals Nairobbery? Je moet in iedere grote stad op je hoede zijn voor zakkenrollerij en diefstal, berovering en whatever toch?

Hallo Marike Ik weet niet waar de naam Nairobbery in de vandaan komt maar heb een vermoeden dat deze naam door een paar onvoorzichtige mensen die van goud en sieraden ontdaan zijn die ze tentoonstelden als teken van welstand.

Maar ik weet dat A’dam - Antwerpen - Parijs en elke andere wereldstad de zelfde problemen heeft als Nairobi. Alleen is het verschil dat wanneer je betolen wordt in Nairobi en de omstanders zien of weten dat dan is de dief nog niet gelukkig als hij gepakt wordt. Mobjustice is er dan wordt er gelijkmet de dief afgerekend. Dat is in de andere genoemde steden niet het geval daar laat men je aan je lot over hier krijg je alle hulp die je maar denken kan.
Dat is mijn persoonlijke ervaring toen enige weken geleden iemand mijn telefoon had gestolen en niet meer dan 500 meter er mee wegkwam. Hij was in de gelukkige situatie dat er direct politie aanwezig was die hem met wat schaafwonden hebben afgevoerd.

1 like

Ik heb dat vaak gehoord in Afrikaanse steden en ook de dorpjes dat een dief maar mag hopen dat de politie hem eerder te pakken heeft dan de omstanders. Alleen gaat het in kleine gemeenschppen wel wat barbaars tot aan naakt door het dorp met een bordje dief tot aan aan een autoband om de dief te doen en in de brand te steken (bij meerdere diefstallen) Dat zal in de steden toch niet gebeuren.

Die olifant heet volgens mij Achmed? :slight_smile:

1 like

zo heette de olifant vast niet :smoke:
ja die naam heeft men later aan hem gegeven :king:

je kan in museum met velen op een hele grote weegschaal gaan staan
met 100 personen heb je nog niet het gewicht van de olifant

Het was Ahmed! Wat een enorm beest! Heel indrukwekkend.

Wie weet trouwens wat dit kunstwerk precies voorstelt? Is het misschien onderdrukking?

IMG_1610.jpg

gewoon reklame voor Tusker
een baridi White Cap is ook heerlijk

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRxgF7yC416d0GQBuR0tpq5_hW7MG-K-WuF7xBEi_HJPpyv2Adagg

1 like

Haha ik drink geen bier alleen maar verse vruchtensappen!

maar sap van graan (gerst) is ook puur natuur

maar een vers glas mangosap in de morgen sla ik ook niet af
en het drinken van sap zo uit de cocos is ook lekker verfrissend en dorstlessend

Een andere website voor bezoekers van Nairobi zoals je kan zien heft Nairobi meer te bieden en kan ook een goed alternatief zijn als city trip

http://migrationology.com/2011/01/things-to-do-in-nairobi-kenya-101/

2 likes

Dat zijn leuke tips Keeska! Dank je!

1 like

Ja maar er zit wel alcohol in en dat gebruik ik niet! Mango pineapple en passionfruit is het enige dat ik drink.
En natuurlijk Ketepa pride!

en wat vind je van
ginger chai ?

Echt heel vies! Ik heb dat dit jaar voor het eerst gedronken (de gids had thee meegenomen voor onderweg)
Nee, voor mij of Ketepa of Kericho
(Ketepa kun je gelukkig ook buiten Kenia kopen al is het dan wel iets duurder)…

probeer dan nog eens

koop dan wel de losse ginger tea
half water half melk en losse ginger tea tot bijna aan kookpunt

heerlijk

Ik vind het echt niet lekker; gember vind ik sowiezo niet lekker.
Mijn vriend vindt het heerlijk en is naast bier ook gek op Stoney Tangawizi;
Lust jij dat ook Murugi?

neen géén ginger ale voor mij

overdag dan maar een bitter lemon
en avonds een
baridi White Cap

dan zeker ook géén masala tea voor jouw ?

Masala thee ken ik niet. Welke smaak heeft dat?

masala wordt door de mensen uit India ook veel gebruikt bij hun maaltijd
het is een mengsel van pittige kruiden

heb eens in hotel van indieers overnacht en kreeg toen s’morgens masala thee
nou ik vond het niet lekker; veel te pittig!