hoi,
ik ben nog nooit in canada geweest :(.
maar droom er wel van om er eens heen te gaan, vooral naar plaatsen met veel natuur. kan iemand me zeggen welk de goede streken zijn om heen te gaan, en ook waarom.
thx :hihi:
Nats.
hoi,
ik ben nog nooit in canada geweest :(.
maar droom er wel van om er eens heen te gaan, vooral naar plaatsen met veel natuur. kan iemand me zeggen welk de goede streken zijn om heen te gaan, en ook waarom.
thx :hihi:
Nats.
Dag,
Als je van de ruige natuur houd, dus de gigantische bergen, rivieren en uitgestrekte bossen. Dan moet je naar de westkust van Canada. Naar de Rocky Mountains om precies te zijn, daar heb je national parks zoals banff en whistler. Tik maar eens in die namen bij google.
Gr Milo
Eey Nats,
ik ben wel eens naar canada geweest voor 3 jaar geleden!MIjn droom is ook om weer terug te gaan naar canada! ik wil ook weer graag er naar toe gaan? Ik wil naar het westen toe want ik ben al in het oosten geweest
wat wil je allemaal zien? waar houd je van om te zien/doen?
wanneer wil je er naar toe gaan
ik hoor graag wat van je
groetjes
rik
groetjes
Ik weet nog niet juist wanneer ik er naartoe wil gaan, ik moet eerst mijn studies afmaken.
Waar ik vooral aan denk ik met een tentje wat door de natuur trekken, maar ook niet te ver van de bewoonde wereld zitten, dat ik bijvoorbeeld nog een brood kan gaan halen bij wijze van spreken :). Ik zou ook eens graag enkele paarden gaan huren en gebieden gaan bekijken per paard. Ik wil veel bekijken in de natuur, maar geen rotsklimmen ofzo (beetje hoogtevrees:)) maar op kajakken ben ik dan wel weer gek
Grts x
Nats.
Wel, dan is West Canada zeker de plaats om te bezoeken. Zoveel natuur en vele guest ranches waar je paarden tochten kan maken. Je hebt er de bergen, de zee, de meren, rivieren en de wilde dieren. Vancouver is een goede uitvals basis als moderne stad met alles wat je maar nodig hebt en daar bovenop is de stad ook nog heel dicht bij de natuur. Van hieruit kan je kayak trips doen, vele wandelingen in de bergen en genieten van andere natuur schoonheid. Je bent bijvoorbeeld op een half uurtje in de ongerepte natuur. Verder raad ik dus ook de Canadese Rockies aan…dat gebied is enorm groot, maar de natuur daar is echt schitterend. Voor foto’s van de Canadese Rockies kan je eens kijken op de volgende pagina: http://picasaweb.google.com/abadjura/TheBeautifulCanadianRockyMountains#
Ik ben zelf nog niet in het oosten geweest, dus ik kan het moeilijk vergelijken. Veel succes met het kiezen!
Groetjes uit Canada,
Ann
We zijn veel in canada geweest, zowel in het oosten als het westen. Het is een geweldig mooi uitgestrekt land met veel niet-gestreste mensen. Oost of west, het is beide allemaal prachtig. Het westen (Vancouver, Calgary, de Rockeys) is meer bergachtig terwijl het oosten (Toronto, Ottawa, Montreal) meer heuvelachtig is. Ook in het oosten zijn mooie nationale parken zoals Algonquin Provincial park waar je doorheen kan trekken (lopen, kanoën, etc.). Houd er wel rekening mee dat het een enorm groot land is waarbij gemotoriseerd vervoer een noodzaak is. Alles is ver. Maar mooi! Heel mooi!
Naast het huren van een auto/camper(van) zijn er ook goede bus- en treinverbindingen van plaats naar plaats, maar niet zo fijnmazig als we hier gewend zijn. Er zijn veel goede campings, maar het bereiken van een camping met ov is dan ook niet eenvoudig of zelfs niet altijd mogelijk. De Canadezen rijden zelf vanaf 16 jaar in een auto en vrijwel iedereen heeft er ook een (zoals bij ons een fiets). Maar ook paarden zijn er genoeg hoor. Alleen niet voor het dagelijks vervoer.
Wow, ik heb net even door je foto album heen gebladerd. Echt prachtige foto’s! Ik heb ineens nog 10x zoveel zin om te gaan!! En weet nu ook zeker dat ik absoluut dit gebied niet over ga slaan! Ziet er echt super uit!
Wow, dank je wel hoor! Als je soms vragen hebt over bepaalde gebieden in het westen…dan laat het maar weten.
Groetjes,
Ann
Inderdaad een prachtige route.
Hoe lang wil je eigenlijk gaan?
Ooh echt prachtige foto’s Ann, hmm… ik wou dat ik nu al kon vertrekken, maar zal nog een paar jaartjes moeten wachten. Het zou wel kunnen dat ik een jaartje skip maar dat weet ik nog niet. Als ik ga zoek ik toch wel op zen minst een maand te blijven en ik wil dan ook de vrijheid hebben, dat als ik langer wil blijven ik dat ook gewoon kan doen :).
Btw; de route lijkt me echt super interessant, bedankt!
Groetjes Nats.:hihi:
hallo ben juist nieuw hier.
gaan dit jaar voor de eerste keer canada.vanaf 3/06totenmet25/06 Voor de prijs van 444p.p.
Vertrek seattle en terug ook seattle . Graag had ik juillie mening gehad voor onze toer.
dag 1 seattle
dag 2 vancouver
dag 3 clearwater
dag 4 vallemount
dag 5 jasper
dag 6 jasper
dag 7 field of lake louise
dag 8 field of lake louise
dag 9 banff
dag 10crambrook
dag 11 waterton
dag12 glacier
dag 13 missoula
dag 14 yellowstone overnachten in canyon lake
dag 15 yellowstone idem
dag 16 yejjowstone idem
dag 17 twin falls
dag 18 pendleton
dag 19 victoria (als er nog een overtocht is?)
dag 20 victoria
dag 21 victoria
dag 22luchthaven seattle
dag 23 terug naar huis
graag wat hulp aub zijn geen groote wandelaars max ongeveer 5KM
lijkt me een leuke tocht…
Maar kan je niet echt helpen, mja ik zeg altijd, als je het niet probeert…
xXx
Nats.
Hallo mensen!
ik heb 2 rondreizen uitgezocht!
ik vind het moeilijk om een keuze te maken!
wat vinden jullie ervan en waarom?
de eerste is :
http://gocanada.airekatravel.com/nl-nl/Canada/Autorondreizen-West-Canada//Budget-West-Canada-met-KLM
de 2de is:
http://gocanada.airekatravel.com/nl-nl/Canada/Autorondreizen-West-Canada//The-Big-Loop-West-Canada-met-Air-Transat
ik vroeg me af welke de mooiste van is?
welke zulke jullie aanraden?
ik heb nog een andere vraag als ik naar een van die 2 rondreizen ga doen!
is er dan nog iets wat ik mis daar in west canada of ben ik te kort daar??? om alles gezien te hebben?
ik wil ook graag naar calgary is het iets wat ik mis of niet?
ik hoor graagreacties op
bedankt in ieder geval!
groetjes
Rik
Hoi Takkie,
De routes van deze rondreizen zijn niet zo heel verschillend, maar ik zou zelf voor de “Budget West Canada” kiezen; dit omdat je bij die reis niet elke dag je koffers hoeft te pakken om te verkassen naar een ander hotel. Zo heb je iets meer tijd om bij de stops de omgeving even rustig te bezoeken. En geloof me, dat is “nodig”. Het is overal geweldig; zowel de Rockeys als het eiland en de steden!
Wat je mist? Alles en niets. Er is zoveel te zien, maar wat het meeste bijblijft, is de ruimte, de natuur en vooral de relaxte manier van leven. Ieder doet zijn “business” en niemand is gehaast. Niet in het verkeer en niet in het leven. Niets gestress, inhalen, voordringen. Maar wat wil je ook in een dergelijk prachtig land! Als je niet hebt, dan heb je nog alles…
We hebben zelf een vergelijkbare rondreis gemaakt vanuit Vancouver met Wereldcontact (de “Wild West Adventure” http://www.wereldcontact.nl/Default.aspx?tabid=714&language=nl-NL&csf_ctg=id_Canada_Autoreizen&csf_page=2&csf_prd=221208_WER22WILD ). Het gemak was dat we daarbij de reis zelf naar wens konden aanpassen. Dus als je bijvoorbeeld Calgary wilt inpassen, dan kan dat. Zo kun je bijvoorbeeld vanuit Banff gemakkelijk 2 extra dagen in de rondreis plannen om het gewenste Calgary te bezoeken. Het zijn immers individuele rondreizen en wellicht kan dat ook bij GoCanada.nl. Het kost natuurlijk wel de 2 dagen extra. Een andere optie is om 1 nacht extra te boeken in het hotel in Banff en dan die extra dag Calgary te bezoeken. Het is 1½ uur rijden dus als je een beetje op tijd vertrekt, dan is dat makkelijk te doen. Wil je dan de reis niet langer maken, dan kun je misschien ergens anders een nachtje korter blijven. Zullen de kosten ook niet zoveel schelen. Maar maak zeker het verblijf op het eiland niet korter. Dat zou zonde zijn!
De andere 3 keer dat we er geweest zijn hebben we gewoon en ticket gekocht en vooraf een auto gehuurd die op de luchthaven klaarstond. En dan op de bollenfooi elke dat zien waar je dan weer naar toe gaat. Motels genoeg onderweg, dus overnachten nooit een probleem mee gehad. Wel is het zo dat met een “vaste” reis de hotels vaak goed zijn en in een mooie omgeving liggen. De reizen worden wel verkocht door een Nederlandse reisorganisatie, maar doorgaans samengesteld door een reisorganisatie in Canada zelf en die weten natuurlijk wel waar het mooi is.
Succes en geniet ervan.
Een vakantie plannen hangt ook af van hoeveel geld je te besteden hebt.
De West kant is idd prachtig met de bergen enz, maar de prairies hebben ook hun schoonheid en prachtige natuur en is een stuk goedkoper. De Oostkust heeft veel geschiedenis en natuur en is ook goedkoper dan de Westkust.
Iedere provincie heeft zo zijn eigen charmes. Het loont om te kijken naar wat je allemaal wil doen en waar je dit het goedkoopste kan krijgen.
Je kan iig alle info vinden van elke provincie op het internet. De meeste sturen zelfs gratis gidsen.
Als je echt de mooiste natuur/wildlife wil zin dan moet je 5 dagen in Yellowstone blijven!
Natuurlijk moet je vakantieplannen aanpassen aan het budget dat je er voor (kan of wil) uittrekken en van je persoonlijke situatie. Je kunt ook korter gaan of in een andere periode. Goedkoop (maar wel leuk) backpacken of met de dure camper. Of iets er tussenin. Maar dat was hier niet de vraag dacht ik. De oostkust van Canada heeft een andere natuur maar is inderdaad ook heel mooi. Een van de meest indrukwekkende dingen die ik ooit heb gezien zijn toch wel de Niagara watervallen in Ontario. En ook New Brunswick en Nova Scotia zijn indrukwekkend. Of het veel goedkoper is, dat weet ik niet zo zeker. Wel weet ik dat de horeca in Canada veel goedkoper is als in Nederland en een betere service geeft (gratis koud water in de zomer, “refills” van koffie en Cola om aar wat te noemen).
Dit was de vraag.
Nats schrijft dat ze van de natuur houdt, maar dat heb je overal in Canada. Dus dan ga je kijken wat zoek/wil je en hoeveel geld heb je te besteden? Dat lijken mij toch wel belangrijk om te weten, voor je een vakantie boekt.
Dus vandaar mijn reactie.
Hoi Anneke. Ik heb toch niet gezegd dat je ongelijk hebt of dat het onbelangrijk is, maar dat dit nergens de vraag was (van Nats). Ik heb zelfs je tip op de andere thread opgevolgd en goedkoop een Avis auto gehuurd via Expedia en dat scheelde me Euri 200,- met boeken bij Avis zelf. Dus dank voor die tip!
Graag gedaan! :slywink:
Voor dat geld kan je weer andere leuke dingen doen.