Reisgenoot gezocht 20+ dagen West Canada zomer 2011

Hallo allemaal,

Eerst zal ik me even kort voorstellen. Ik ben Maarten, 27 jaar en heb eigenlijk nog nooit een verre reis gemaakt (buiten Europa), maar wil dit het liefst deze zomer doen. Al jaren droom ik ervan west Canada en omgeving te bezoeken, maar tot op heden is dit er nooit van gekomen. Een individuele reis maken in Canada is simpelweg te duur… Mijn vrienden hebben helaas ook nooit geld om meer van de wereld te zien en dus komt het er eigenlijk voor mij ook niet van. Dit vind ik erg jammer!

Daarom hoop ik via deze oproep iemand te vinden die het leuk lijkt samen voor ongeveer 20 a 25 dagen door west Canada rond te reizen. Zelf zou ik dit graag in het hoogseizoen doen, aangezien het weer dan het beste is (in west Canada). Helaas is het dan ook wat duurder en drukker, maar dat neem ik dan maar voor lief.

Bij diverse reisorganisaties heb ik offertes aangevraagd voor een rondreis door west Canada, inclusief huurauto en overnachtingen. Helaas komt de totale reissom steeds rond de € 5000,- tot € 7000,- in&excl. eten/drinken en benzine etc… Dit is mij te duur.
Als je met 2 of meer personen gaat is het al veel aantrekkelijker. Zo kan je bijv. een auto samen huren en een hotelkamer boeken is ook voordeliger. Wat zelfs nog mooier is is bijv. het huren van een (mini) camper.

Een voorbeeld van de reis zou er zo uit kunnen zien:

1 vrijdag 1 juli 2011 vlucht Amsterdam - Vancouver
2 zaterdag 2 juli 2011 Vancouver
3 zondag 3 juli 2011 Vancouver - Victoria (Vancouver Island)
4 maandag 4 juli 2011 Victoria
5 dinsdag 5 juli 2011 Victoria - Tofino
6 woensdag 6 juli 2011 Tofino
7 donderdag 7 juli 2011 Tofino - Campbell River (vlucht watervliegtuig naar Knight Inlet Lodge
8 vrijdag 8 juli 2011 Terug met watervliegtuig naar Campbell River - Nanaimo
9 zaterdag 9 juli 2011 Nanaimo - Whistler
10 zondag 10 juli 2011 Whistler - 100 mile house
11 maandag 11 juli 2011 100 mile house - Clearwater
12 dinsdag 12 juli 2011 Clearwater
13 woensdag 13 juli 2011 Clearwater - Jasper
14 donderdag 14 juli 2011 Jasper
15 vrijdag 15 juli 2011 Jasper - Edmonton
16 zaterdag 16 juli 2011 Edmonton
17 zondag 17 juli 2011 Edmonton - Jasper
18 maandag 18 juli 2011 Jasper - Columbia Icefield (de hoofdweg door de Canadese Rocky Mountains) / Athabasca Gletsjer (gelegen in de Rocky Mountains) - Lake Louise
19 dinsdag 19 juli 2011 Lake Louise - Yoho (incl. Lake O’hara) - Radium Hot Springs
20 woensdag 20 juli 2011 Radium Hot Springs - Kootenay - Banff
21 donderdag 21 juli 2011 Banff
22 vrijdag 22 juli 2011 Banff - Calgary
23 zaterdag 23 juli 2011 vlucht Calgary - Amsterdam

Natuurlijk ben je niet verplicht 1 juli te vertrekken en is het mogelijk om locaties toe te voegen of af te schrijven. Bovenstaand zou ik echter graag willen zien, maar als JIJ mee gaat heb je net zoveel voor het zeggen, als ik :wink:

Wie o wie heeft interesse?

Je mag hier reageren of stuur mij een e-mail: info@wootabulous.com

Ik ben benieuwd :zon02:

De vlucht met een watervliegtuig kost € 1300,-. Die valt bij deze dus af :slywink:

In plaats hiervan is het mogelijk mee te doen aan div. excursies.
Bijv. Orka spotten of beren spotten (€ 65,- per excursie).

Ik wil maximaal € 3000,- a € 4000,- uitgeven aan de totale reis.

Oh en btw… ik ben single, niet op zoek …maar je weet maar nooit :dag:

Hi Maarten,

Voor mij geldt beetje hetzelfde verhaal, al tijdje staat West-Canada op mijn wensenlijst.
Alleen gaan is te duur, voor wat ik wil, en niemand in mijn omgeving die mee kan of wil.
Ik heb daarom besloten een groepsreis te gaan maken gericht op wildlife en wilderness. Heb nu een optie op de rondreis op Vanvouver Island van 3 weken via Naturetrek.ca .
Heb elders ook een rondreis door groot stuk van BC overwogen, maar kies toch voor een wat beperkter gebied om meer van de omgeving te genieten.
Vancouver Island lijkt mij zeker de moeite waard.
Misschien ook iets voor jou?

Groet Paul

1 like

Hoi Paul,

Bedankt voor je tip! Ik heb gekeken op http://www.naturetrek.ca/Vancouver-Island_nl.html en zie dat dat inderdaad een hele mooi reis moet zijn. Een reis als deze zou ik graag doen, maar (nog) niet deze zomer. Eerst zou ik (west) Canada het liefst wat algemener bezoeken en zo van de sfeer te proeven in de diverse gebieden/omgevingen. Daarbij wil ik ook een aantal grote steden bezoeken ondanks mijn voorkeur naar de natuur in Canada. Als ik deze reis gemaakt heb keer ik absoluut (dat weet ik al vrijwel zeker) vaker terug naar Canada om vervolgens een reis te maken zoals jij deze zomer gaat maken (in een beperkter gebied). Dat lijkt me ontzettend mooi!

In de brochure op naturetrek lees ik overigens het volgende:

“ONZE DEELNEMERS zijn meestal geen ‘groepsreizigers’ maar kiezen voor ons vanwege programma, gebiedskeuze en begeleiding.”

Dit is voor mij een minpuntje, omdat ik dan gelijk denk dat je medereizigers hoogstwaarschijnlijk gezinnen zijn.

Maar ontzettend bedankt voor de tip! Deze site had ik nog niet gevonden… :wink:
Hoe lijkt jou de reis die ik (ongeveer) omschrijf?

Hi,

Ik heb geen ervaring met Canada, kan ook niet zo goed inschatten hoe jou plan gaat verlopen (denk best veel on the road?) maar het lijkt mij zeker ook een mooie trip. Zeker met de motivatie als verkennigsreis van West Canada.

Zelf ga ik toch liever naar een ‘beperkt’ gebied op reis, en echt de natuur in ipv de steden. Eerst maar Vancouver Island, best wat over gelezen en gehoord. Maar zou best nog wel meer van West Canada willen zien.
Vooral de natuur, en variatie in relatief klein gebied spreken mij aan van Vancouver Island. Vooraf aan de reis nog een aantal dagen Vancouver in de planning.
Wat betreft samenstelling van de groepsreis, Naturetrek zal er mee bedoelen dat het niet een doorsnee groepsreis is en dat de deelnemers niet meegaan om maar gezellig met een groep op reis te gaan, maar puur voor de reis zelf. Deze reis is eigenlijk alleen maar te doen met een groepje vanwege o.a. kosten (watervliegtuigje, lokale gidsen) Een typisch gezinsgroepsreisje zal het iig niet zijn aangezien er maar max 9 pers meegaan.

Maargoed, ik probeer op t forum ook soort van zieltjes te winnen :slywink: aangezien er nog niet voldoende deelnemers zijn voor doorgang van de trip.
Dus mocht het niet doorgaan zou ik ook nog wel wat zien in een reis als die van jouw. Zou namelijk graag naar Canada gaan.

Groet Paul

Hallo,

Ik ben Katinka, ik ben 24 jaar en ik vertrek 4 mei naar Sault Ste. Marie om daar stage te gaan lopen voor 3 maanden.

Ik heb augustus ingepland voor vakantie. Ik heb geen concrete plannen, ik wil veel natuur zien (national parks), steden bezoeken (Toronto, Montreal, Ottawa) en sportieve activiteiten (raften, kanoën, bergbeklimmen, parasailen, zoiets).

Nu ben ik met een man in contact gekomen die al vaak in Canada is geweest en voor mij routes wil uitzetten, met de mooiste plaatsen.

Omdat ik in het oosten zit heb ik gezegd, dat ik dan een rondje oost canada wil doen, omdat ik ook niet teveel geld wil uitgeven aan binnenlandse vluchten e.d. Ook wil ik graag naar New York, dit kan blijkbaar met greyhound. Hij vertelde mij ook dat vervoer per trein bijna net zo duur is als met het vliegtuig. Ik weet niet of dit klopt en hoelang het geleden is dat hij voor het laatst in canada is geweest. Maar hij vertelde mij ook dat de westkust heel mooi is, dus misschien ga ik er toch naar toe. Maar dat is even kijken hoeveel tijd ik daarvoor heb. Ik weet ook niet of ik tijdens de stage de mogelijkheid heb om in de weekenden iets te ondernemen.

Ik zoek iemand om mee te reizen voor de gezelligheid en veiligheid. En het is ook handiger qua auto/camperhuur in verband met reistijd.

Dus laat maar weten als iets hiervan je aanspreekt en misschien kunnen we wel wat afspreken.

1 like

Hoi,

Ik heb het forum n pas ontdekt maar zit met hetzelde probleem! Ik ben ook zonder reispartner en wens West-Canada te doen (voor mij primeert het zien van beren/orka’s/walvissen/… ).

Ik ga wss vandaag wel keertje horen bij shoestring en baobab (ikzelf ben belgische, maar heb de indruk dat de nederlandse organisaties iets minder duur zijn).

Jammer dat ik dit niet vroeger ontdekte … hadden we mss iets kunnen regelen! Nu is het vermoed ik al een beetje te laat …

Lindsay, 24 jaar (omgeving Antwerpen)

1 like

Nog even erbij vermelden … als het nog niet te laat is kunnen we mss wel afspreken om te kijken of we toch zeker hetzelfde willen en kunnen doen …

Ik wacht op antwoord :slight_smile:

Hey Katinka, Lindsay!
Zoals jullie mss al gelezen hebben, zoek ik Bart Sips 19 jaar, ook nog reisgenoten. Kort, volgend jaar ga ik een semester in Quebec studeren maar ik zou voor ik begin te studeren nog graag wat natuur willen zien. Als jullie zin hebben in een sportieve vakantie kunnen we een trip doen door Algonquin Provincial Park en daar kanoën, wandelen, klimmen en wilde dieren spotten zoals bevers, otters, elanden, beren… Ah, en het park is ¼ opp van België volgens wiki.
Maar dat is slechts een idee’tje…

MVG
Bart

@ Lindsey,

Ha Lindsey,
Ik denk niet dat het te laat is, augustus is pas over 3 maanden. Ik ben wel al gearriveerd in Sault, dus we kunnen niet meer persoonlijk afspreken en de reis plannen. Dit kan wel via mail. Jij geeft ook aan naar het westen te willen. Ik had gepland niet al te veel geld uit te geven, maar ik zit nu wel in canada, dus waarom ook niet? Misschien kom ik er wel nooit meer. Dus als blijkt na een beetje rekenen dat het wel te doen is, dat ik het toch doe. Laat maar weten wat je ervan vindt.

@ Bart

Ha Bart,
Dat klinkt als een supergoed idee! Wat jij voorstelt wil ik allemaal heel graag doen en het is in de buurt van Toronto. We zouden een camper kunnen huren en dan 2 a 3 weken door het park rijden, waarbij we die sportieve activiteiten dan doen. Welke periode wilde je dat dan doen? Mijn laatste stagedag is 29 juli en 23 augustus heb ik het vliegtuig vanuit Toronto terug naar Nederland. Binnen die periode kan ik dus.

Groetjes,
Katinka

hey Katinka

Je periode is onmogelijk voor mij, ik heb nog geen vliegticket geboekt maar ik arriveer pas ten vroegste in Toronto op 23 augustus. Voorlopig heb ik nog geen 2de zit maar stel dat dit nog komt, moet ik op 22 augustus in Antwerpen zijn en de periode daarvoor natuurlijk studeren. Op 2 september moet ik terug Montreal zijn voor de orientation days van exchange students.

Het moet spijtig genoeg wel vallen binnen deze periode van 23 augustus tot 2 september :frowning: Misschien kunnen we nog even samen naar Tim Hortons gaan in Toronto?!

Hoi,

Ik kan enkel reizen in juli (juni zijn examens en vanaf augustus begin ik te werken) … dus dat overlapt niet met jullie reismomenten!

Lindsay

@ Paul: Daar heb je ook wel weer gelijk in. Wil je me op de hoogte houden van de ontwikkelingen van jouw reis? Thnx vast!

@ Katinka (mooie naam!): Nog bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat jij je al in Canada bevind. Ik heb nog geen concrete plannen, maar ben wel reeds aan het mailen met Nilayah (jij ook bedankt voor je berichtjes). Waarschijnlijk spreken wij (Nilayah en ik) binnenkort met elkaar af om kennis te maken en reisinfo door te nemen. Wie weet kunnen we als we de plannen besproken hebben en evt. een reis geboekt hebben wat met je afspreken in west Canada, Katinka?! :wink:

@ Bart: Ik denk dat jouw reisperiode die van mij ook niet kruist, maargoed voor mij is nog niets zeker…

@ Nilayah: Leuk dat je ong. dezelfde interesse hebt en dat je contact opgenomen hebt. Binnenkort wat afspreken en wie weet gaan wij samen richting west Canada :wink:

Hoi,
ik ga deze zomer samen met een vriendin met shoestring een rondreis maken door west-canada.
http://shoestring.nl/noord-amerika/canada/canada/reisdata-prijzen
Dus als iemand nog een leuke reis zoekt? Wij vertrekken met de reis van 21 juli t/m 9 aug.

Ha Wootabulous,

Dankjewel, de Canadezen hier vinden het wel erg moeilijk om mn naam uit te spreken, haha.

Maar zou je mij op de hoogte willen houden van jullie reisplannen? Een vriendin van mij wilde heel misschien deze kant opkomen en neigde ook naar het westen, dus misschien wordt het toch het westen.

En als ik hier nu genoeg onderneem in de weekenden heb ik al wat van het oosten gezien.

Helaas kon ik geen vrij krijgen in de maand juli en kon Lindsay (hierboven) alleen in de maand juli reizen… We hadden bijna alles rond, maar helaas kon het dus toch niet doorgaan. Lindsay heeft nu een reis bij Baobab aangevraagd en hoogstwaarschijnlijk ga ik dit zelf ook doen, maar dan voor de september maand. Het is jammer; ik had liever zelf een auto gehuurd en de locaties bezocht die ik wil zien. Nouja, wie weet, misschien volgend jaar :slight_smile:

Als er toch nog iemand is die dit jaar (augustus/september) mee wilt, let me know :wink: thnx!

Jammer dat jullie reis niet doorgaat. Ik heb inmiddels wel wat concretere plannen. Ik ga met de discovey pass van greyhound een ‘rondje’ Canada doen. Ik ga eerst naar Vancouver en wil dan met een backpackreis van 4 of 9 dagen naar (volgens mij) banf en jasper. Dan ga ik weer terug richting oosten en onderweg wil ik stoppen in plaatsen als edmonton en winnipeg. Dan ga ik naar de steden: Ottawa, Montreal, (misschien Quebec-city), New York en Toronto vanwaar ik weer naar huis zal vliegen.

Dit is zo’n beetje het idee, ben nu aan het kijken of het qua budget allemaal een beetje in te passen is.