Naar welke streek en waarom?

Als je maar 1 kans in je leven krijgt om Canada te bezoeken, dan zou ik zeggen…ga naar de Canadese Rockies op de grens tussen BC en Alberta. Dit is in mijn mening het prachtigste stuk natuur wat ik ooit gezien heb op deze wereldbol. Ieder zijn mening natuurlijk en ik het is zeker zo dat heel Canada prachtig is…maar moest ik kiezen om 1 plaats in Canada te bezoeken dan zouden het zonder twijfel de Canadese Rockies zijn. Moest je meerdere kansen hebben om Canada te bezoeken, dan doe het westen, het oosten en alles er tussenin! :biggrin:

Groetjes,
Ann :slight_smile:

Jij bent bevooroordeeld Ann, je woont er. :smiley: hahahaha

Maar wij komen dit jaar die kant op, kan ik eindelijk zeggen of het waar is. :slywink:

Haha, Anneke…dat is misschien wel een beetje waar. Maar voor ons zijn de Canadese Rockies toch ook een goede 800km reizen, dus niet iets wat je eventjes in een weekend doet ofzo. Ik woon ondertussen 9 jaar in Vancouver en ik ben toch al een 4-5 keer in de Canadese Rockies geweest…en oooh ik zou zo weer kunnen gaan! :biggrin:

Laat me weten of ik gelijk heb of niet! :wink: Het kan er wel wat druk zijn (in de Rockies), maar negeer dat maar gewoon en geniet van de natuur pracht!

Groetjes uit Vancouver,

Dat is waar ik dus bang voor ben Ann, dat ik gek word van de drukte. Ik hou helemaal niet van toeristische plaatsen en we weten dat de Rockies een en al toerist is.
Maar we komen eind juni, dan zijn iig de vakanties hier in CA iig nog niet begonnen, dus wie weet valt het mee.
Hoop doet leven. :smiley: hahaha

Hoi Anneke,

Ik heb zo de indruk dat jij ook in Canada woont…en waar woon je dan, als ik dat mag vragen? Mijn officiele naam is eigenlijk ook Anneke, maar sinds ik niet meer zo klein ben (als ik een jaar of 8 was) is dat gewoon naar Ann veranderd. :biggrin:

Ja, ik begrijp je wel met die drukte, maar ik stel je hierbij dan ook voor als je naar de bekende plaatsen in de Rockies dat je dan voor 10u-11u 's morgens gaat en na 15u-16u, dan heb je veel minder last van al die toeristen. Bij Lake Louise is er in de zomer 's morgens vroeg (rond 9u) bijna niemand te zien en als het dan 12u - 13u wordt dan is het ineens superdruk. Dus, hou dat in gedachten en dan zal het wel ok zijn. Je kan niet je hele vakantie plannen rondom die tijden natuurlijk. Maar het is misschien een idee voor de populairste plekjes en het is waarschijnlijk ook een stuk minder druk door het feit dat het eind juni is en de vakantie hier inderdaad nog niet begonnen is.

Vele groetjes,

Hoi Ann,
Volgens mij hebben wij elkaar al eens op een ander forum getroffen.
Ik woon idd in CA en wel in Manitoba. Wij wonen tegen de SK grens aan.
Mijn neefje komt 22 juni aan in Calgary, dus dan halen we hem op en knopen daar meteen een weekje Rockies aan vast.

Bedankt voor de tip iig. We zijn toch altijd vroeg wakker, dus dat komt dan goed uit.
Weet jij of het nut heeft om een boot mee te nemen? Mag je daar zo op de meren?

Ik hoor het wel van je.
Groetjes
@nneke

Hoi Anneke,

In de nationale parken van de Canadese Rockies denk ik niet dat je met je eigen boot de meren op mag. Je kan daar wel een kano huren, maar je eigen boot niet voor zover ik weet. Ik heb nog nooit mensen met hun eigen boot gezien op die meren in de Canadese Rockies en dit om dat het beschermde gebieden zijn.

Ik kom ook al eens op het Canada Bulletin Board en de Canada prikpagina, daar heb je me misschien wel al eens gezien.

Groetjes,

Dank je Ann!
Daar was ik idd al bang voor, vandaar dat ik het vroeg. Ik zit te wachten op gidsen, daar zal het ook wel instaan denk ik.

Ik kwam idd ook op het CBB, maar ben daar al een hele tijd niet meer geweest. Misschien moet ik er weer eens gaan kijken.

Ik zal verslag doen als we bij de Rockies zijn geweest. :wink:

Groetjes
@nneke

Hoi Anneke,

Je moet eens kijken voor de gebieden die net buiten de Nationale Parken liggen, daar zal je wel met je eigen boot terecht kunnen. Maar in de nationale parken zelf dus niet. Je kan eens kijken voor de omgeving Revelstoke (Arrow Lakes) of het kananaskis country gebied. Als het een provincial park is dan mag je in sommige parken wel met je eigen boot als ik me niet vergis. Je kan eens kijken op deze pagina, misschien vind je daar wel wat info over Kananaskis (dat is in de buurt van de Rockies) http://tpr.alberta.ca/parks/kananaskis/flashindex.asp

Groetjes en ja het zou leuk zijn als je laat weten hoe het was!

Hallo Ann,

Bedankt voor de link, ik ga er zeker even kijken.
Ik heb ook reisgidsen besteld, dus daar zal ik ook wel wat info in kunnen vinden daar over. Dat is, dat hoop ik. hahaha
Maar ik heb v.a. zondag tot woensdag weer ff wat tijd om op het internet te gaan zoeken.
Fijn weekend!

@nneke :dag:

Timmins en omstreken is ook een aanrader :slight_smile: Mooi gebied en erg vriendelijke mensen!