Eerste maal Canada

Hoi,

Na verschillende jaren de USA te hebben bezocht zou ik graag ook eens Canada aandoen.
Ik ben een complete Canada-leek dus zit wel met wat vraagjes :

• Ik denk, als natuurmens (bezoek nationale parken), dat ik best een rondreis doe in het Westen van Canada… klopt dit een beetje ?
  • Werkomstandigheden laten enkel toe te gaan de eerste drie weken van mei… is dit, qua klimaat te doen ?
  • Vertrekken doe ik van uit België (eventueel Nederland)… waar vliegt ik dan best op om de reis te starten (en ook qua autoverhuur).
  • Welke plaatsen/parken/gebieden mag ik tijdens de reis zeker niet over het hoofd zien.
  • en dan de belangrijkste vraag : In de USA zijn we van het reisprincinpe : een auto huren en enkel hotel/motel boeken op de aankomstdag… voor verdere slaapgelegenheid zien we dan wel dag op dag tijdens de trip. Kan dit principe ook in Canada, dus 's avond nog op zoek gaan naar een motel/hotel zonder reservering. Dit lijkt me voor mij… de vrijheid essentieel voor de reis. ( en welke hotel/motel ketens zijn prijs/kwaliteit goed ?)

Alles tips zijn welkom… daarna probeer ik dan een planning op te maken met jullie tips

Kwa natuur is het westen inderdaad het meest interessant.

Ik ben afgelopen jaar midden mei naar Vancouver gevlogen. Eind mei/begin juni was het op vancouver island goed te doen. Ik weet van anderen die op dat zelfde moment in Squamish/Whistler aan het hiken waren dat de trails nog onder de sneeuw lagen. Ik zie aan de datum van de foto’s dat ik al voorbij half juni in mt Revelstoke was; de asfalt weg naar de top was toen nog niet helemaal open. Bovenop lag overal nog sneeuw en ijs op een paar meertjes. De hiking trails waren onbegaanbaar. In Glacier NP kwam ik ook nog wat sneeuw tegen op de trails, daar begin je echter al op lagere hoogte tov mt Revelstoke.