hallo
is het nu echt zo erg met de muggen ,dat je lange mouwen moet aan doen.
wij gaan 30 dec
hallo
is het nu echt zo erg met de muggen ,dat je lange mouwen moet aan doen.
wij gaan 30 dec
Nee, dat valt heel erg mee - 's avonds zou ik wel een overhemd met lange mouwen aantrekken.
groet,
Joe
klopt.
anders gebruik je nog wat muggenspul en klaar.
ik heb in november vorig jaar niet of nauwelijks last van muggen gehad.
Nee hoor, valt inderdaad mee. Bovendien is December een slechte tijd voor de muggen, dus een goede voor ons.
En in juli/augustus?
Je wordt doorgaans 's avonds te grazen genomen door de muggen… tenzij je je in een bosrijke omgeving begeeft, dan willen de muggen doorgaans ook wel een tussenstop op je lichaam maken. Ben regelmatig in de zomermaanden in Thailand te vinden, maar ik ben niet of nauwelijks gestoken.
Groet,
Joe
Wij gebruiken van Care Plus DEET anti insect lotion tegen de muggen. Alleen 's avonds hebben we het gebruikt. Kan we de spray variant aanbevelen t.o.v. de smeer versie, dit is net even prettiger. Het spul stinkt nogal maar het helpt dus wel tegen de muggen. De meeste hotels en restaurants hebben ook flesjes van dit spul staan wat je kunt vragen als je belaagd wordt door de muggen.
Die spray is idd een goed middel!
Wij hebben Jaico in gebruik. Verleden jaar in de I-Saan (bosrijk) hebben we er zeker wat aan gehad. Nu gaan we op de 29e weg en komen ook in Kanchanaburi. Ik neem het spul zeker mee omdat we een resort daar hebben dat bij/in het bos ligt.
Vraagje…Wij gaan dit jaar in de zomer voor het eerst naar Thailand .Onze kids (8 en 14) gaan mee.Is het aan te raden om malaria tabletten te slikken? Of is DEET voldoende?
We trekken door heel Thailand heen,dus ook in de bossen en op het platteland…
Wie geeft mij advies?
Groetjes Monique
Nou, voor Thailand heb ik het een paar jaar geleden gevraagd aan een medewerker van de G.G.D. maar die vertelde dat Thailand “veilig” is. Dus er werden geen malariapillen geadviseerd.
Dit staat er op de site van het Thais verkeersbureau:
Malaria
Thailand is officieel weliswaar malariavrij, maar profylaxe wordt aanbevolen indien u gebieden met moerassen bezoekt, bijvoorbeeld in het uiterste noorden, westen en langs de grens met Cambodja. Een anti-muggenmiddel (liefst met DEET) hoort ook in de bagage.
…er zijn al heel wat tips gegeven over/tegen de muggen. Ik neem aan dat je de eerste (2) dagen in Bangkok verblijft, dan kan je mooi wat van de volgende middeltjes in slaan: of een roller van het merk Jaico (hoge concentratie DEET) of eentje van het merk Maxi DEET. De laatste heeft een superhoge concentratie DEET dat het minder geschikt is voor hele kleine kinderen… maar ja hoe hoger de concentratie, des te langer de bescherming. Vooral niet onbelangrijk is dat je voor de daar lokaal verkrijgbare middeltjes stukken minder betaalt dan de degene (lagere concentratie DEET) die je bij de Tropenzorg of GGD kan krijgen.
groet,
Joe
Wij hebben DEET gekocht bij Bever Outdoor… was iets van €9.95 voor een flesje met 40% deet…
Jaico is ook mijn favoriet!
Het huismerkspul van het Kruitvat is trouwens ook best goed en STUKKEN goedkoper.
Bij mij werkte kruidvat niet… te weinig deet, ik zou gewoon in bangkok dit spul te kopen, das veel goedkoper dan hier in nederland en hebben een hogere concentratie deet(85%-95%) even goed nakijken op t flesje. Succes!
Bij de 7 eleven kun je voor 55 baht anti muggenolie kopen met deet, werkte prima. We hebben gelijk een voorraad aangeschaft!
Wat doe je met het advies “bedenkende kleding” 's avonds in het Zuiden ? Lijkt me met die warmte niet echt lekker maar lek gestoken worden is ook niet wat.
het verschil dat je met lange broek s’avonds rondloopt of een korte broek,is dag en nacht verschil!heb het al aan de lijfe ondervonden,ook een muggespray kan je avond(wandeling)aangenaam maken,muggen komen af op geur,een ander middel om te beschermen zou ik niet weten?gegroet:georgessiam.
waar ben je van plan naar toe te gaan in het zuiden? ik ben afgelopen jaar (juli/augustus) in Ao nang geweest en had daar bijna geen last van muggen zeker niet zo veel dat ik bedekende kleding voor aan wilde doen met goede muggenolie geen probleem gehad
groet dirk :chin: