Avonden

Kan je 's avonds in thailand in bermuda/kleed rondlopen of moet je voor de muggen etc echt ook in de avonden lange broeken en truitjes met lange mouwen dragen ???

Hangt een beetje af van waar je zit, denk ik. Maar wij opteerden toch voor lange broek. En Deet natuurlijk… véééééél Deet! :wink:

Ze lusten zelfs mijn bloed !
Neem alles maar mee om hen te verjagen !
:chin:

Deel mijn mening met Jelle,liefst een lange broek dragen,ook een hemd met lange mouwen.
Was onlangs in een guesthouse(Chiangmai)aan het internetten op een open plaats,het was daar zwoel die avond,kon de muggen niet van mijn lijf houden.(de muggen komen af op je zweetgeur)dus ik zou zeggen goed je eigen insmeren dat is de boodschap!

Uiteraard, ze houden van farang bloed ! Thais bloed hebben ze al vaak genoeg !

Boehoeoeoe…dan ga ik flink de pineut zijn…
Ik dacht aan 1 dunne lange broek heb ik wel genoeg of een 3/4e broek. Niet dus!
Nu moet ik sowieso een lange broek heel de dag dragen wat ik begrijp uit de etiketten… of mag een nette korte broek ook wel voor dames?

Mijn vriendin kocht in Thailand een aantal Thaise katoenen vouwbroeken en lange rokken. Luchtige stof en redelijk wijde pijpen. Zij was daar zeer content van, we mochten zonder problemen de tempels in en hebben geen rare blikken gehad.

Dus zij droeg ze alleen in de avonden en bij tempelbezoeken? Dus overdag gewoon in een nette korte broek? Met net bedoel ik geen ‘hotpants’ of zo.

Neen hoor, ze droeg die de hele dag. Ze zijn lekker luchtig, dus je voelt geen verschil met een korte broek, maar wij vinden het persoonlijk iets mooier dan een korte broek… Da’s persoonlijke smaak, natuurlijk. :slight_smile:

Aha. Ik wilde toch nog wel met een beetje bruine benen terug komen :wink:

Edit: het is dus niet verboden om met een korte broek rond te lopen? En heb je misschien een foto van zo’n broek? Mag ook via pm

Pas wel op, je verbrandt hondsgemakkelijk ginder! Marie heeft éénmaal met de voeten bloot (in sandalen) op boot gezeten naar Koh Pha Ngan gedurende 2 uur zonder zonnecrème… Als ik me niet vergis hebben die sandalen tot een maand na de vakantie wit afgetekend tegen een vuurrode achtergrond op haar voeten gestaan!:zon02:lol2
Verboden? Nee, verboden is het niet (behalve in tempels). En op veel plaatsen is men wel gewoon aan westerse kleding. Draag wat je graag draagt, zou ik zeggen.

Haha, ja van die verbrande voeten ken ik ook nog wel een verhaal van mezelf… Dus die smeer ik altijd in. Ik neem een factor 30 mee die de hele dag goed is, dus dat komt wel goed!

Fijn om te weten dat ze wel gewend zijn aan de westerse kledij. Daar waar nodig zal ik me uiteraard aanpassen. Ook goed om te weten dat ik beter daar ergens een broek/rok kan kopen om even aan te schieten als het nodig is of voor in de avonden.

Als je naar mijn foto-album gaat zie je Marie in één van haar Thaise plooibroeken en een lange rok: http://www.wereldwijzer.nl/jellebowski/albums/thailand-september-2010-bangkok

Hier zie je hoe je zo’n vouwbroek gebruikt:

http://www.emantra.biz/images/get_convo_image.jpg

Haha, ik had me iets heel anders bij zo’n broek voorgesteld! Deze zien er wel leuk uit!

Pff ik moet echt veel te veel onthouden! Schriftje gaan maken…

Bedankt!

Lieve Maryvonne, maak je maar niet te veel zorgen. :slight_smile: Thailand is een heel relaxed land om te bereizen. Een beetje plannen, maar niet te veel is volgens ons de beste manier om dit land te ontdekken. Als je ter plaatse iets niet goed begrijpt, of wat extra info wil, hoef je het maar te vragen. Je wordt vaak geholpen met de glimlach! (Een beetje zoals op dit forum, eigenlijk :wink: )
Maak je niet druk over kleine details, die wijzen zichzelf wel uit, een goeie dosis ‘mai pen rai’ is in Thailand nooit van de lucht!:chin:

Dank. Ja ik maak me nu al veel te druk… Komt wel goed. Ik moet het over me heen laten komen! Ik ga idd een globale planning maken en de rest komt van zelf dan wel.

Kop khun mai Khrab :chin:

Muggen zijn misschien ook afhankelijk van gebied en seizoen?
Wij zijn net terug en wij hebben een enkele mug gezien, maar zeker geen vervelende hoeveelheden. Lange broeken zijn 3,5 week meegesjouwd, maar zelden of nooit gedragen!

Veel plezier met je voorbereidingen!

mischien dat ik niet genoeg bloed in mijn alcohol heb voor de thaise muggen maar ik wordt zelden of nooit gestoken aldaar echter zijn de thaise mieren verzot op mijn voeten lol2