Ik heb het geluk dat ze meer van mijn vriendin houden dan van mij… Zolang ik dicht bij haar zit heb ik er weinig last van.lol2
hier kan ik me wel iets bij voor stellen lol2
Ik ben het overigens volledig met hen eens! ![]()
Ik word echt levend opgegeten en krijg dan ook een allergische reactie. Enorme witte schijven die jeuken en pijn doen ![]()
Elke avond maar een deet-bad nemen? Of knoflooktenen eten, net zo lang tot het uit je poriën komt. In Canada hielp dat goed bij mij…
Ik weet niet wat je kan doen om ze te voorkomen behalve deet… Ik heb al van tonnen natuurlijke middeltjes gehoord, maar nog geen één met wetenschappelijk bewijs. Velen gaan er van uit dat de muggen afkomen op je zweet, dit is echter maar gedeeltelijk waar: ze vinden hun slachtoffers op basis van drie zaken.
a. visueel.
b. geur/detectie van stoffen in je zweet.
c. geur/detectie van stoffen in je adem.
Zo kunnen ze bv. zelfs de CO2 oppikken die je uitademt, dus tenzij je je adem heel de avond kan inhouden, je compleet stopt met zweten EN je jezelf volledig wegstopt onder een deken, zullen ze je iig weten zitten.
Wat wij wel als doeltreffend beschouwden waren die spiraalvormige dingen waar rook vanaf kwam… Of het echt werkte kan ik niet met zekerheid zeggen en wat er in die spiralen zit al helemaal niet…:wub:
Oh ja, de beste manier om niet gestoken te worden is zitten/liggen in de wind van een ventilator: de beesties zijn zeer licht en kunnen dan niet landen…
bron: www.wikipedia.org
Bestrijding in de slaapkamer
Muggen houden van hangen; zoals tegen het plafond of muur of onder een bureaublad. Steekmuggen kunnen zeer goed ruiken en hebben een hekel aan citroengeur, en zowel allerlei middelen met [URL=“DEET - Wikipedia”]DEET](Motmuggen - Wikipedia) erin (een extract uit een citrusachtige plant) als een ‘citroenplant’ = citroenmelisse (Melissa officinalis) verwart ze. Deze geur zorgt ervoor dat ze het lichaam niet goed meer kunnen waarnemen. Andere methoden die muggen zouden verjagen zijn zuiveringshoutwierook en het verdampen van plantaardige oliën. Ook tocht of een ventilator bieden uitkomst, muggen zijn erg licht en vatbaar voor luchtstromen en kunnen dan niet goed vliegen. Muggen worden aangetrokken door zweetlucht. Bacteriën zetten het zweet om in stoffen die naar kaas ruiken. Het is deze lucht die muggen aantrekt. Regelmatig wassen helpt, al worden muggen ook aangetrokken door CO2.
Het doodslaan van muggen is vaak lastig doordat de zeer lichte mug wegwaait door de beweging van het meppen, het is ook mogelijk om de mug uit de lucht te plukken met de hand, de mug waait dan niet zo snel weg maar dit vereist wel een goede oog-handcoördinatie. Een alternatief is het plaatsen van een glazen beker over de mug als deze op de muur zit. Daarna kan een stuk papier tussen de muur en de beker met de mug worden geplaatst. De stofzuiger kan ook een uitkomst zijn.
Een nieuwe ontwikkeling waardoor het meppen van muggen definitief tot het verleden zou behoren is de elektronische vliegenmepper. In weerwil van zijn naam is het niet nodig om met de elektronische vliegenmepper te slaan: louter contact tussen mug en vliegenmepper volstaat om de mug te elektrocuteren. Deze oplossing werkt niet steeds even goed wanneer de mug op het plafond of in een hoekje zit.
Een recente ontwikkeling is de compacte muggenvanger (muggenzuiger) die de mug vanaf iedere plek opzuigt. Hierdoor hoeven geen muggenlijkjes of bloedvlekken meer opgeruimd te worden. Ook kan het aanbrengen van een zogenaamde muggenplug uitkomst bieden; deze wordt in het stopcontact gestoken. De muggenplug werkt soms met een bepaalde, voor mensen niet waarneembare, geur die onprettig voor muggen is. Andere muggenpluggen werken met een ultrasoon geluid, wat voor mensen vrijwel onhoorbaar is. De werking van deze laatste pluggen wordt echter betwijfeld door wetenschappers.
Muskietennetten of klamboes beschermen mensen tijdens de slaap tegen muggen, met name als ze zijn geïmpregneerd met een pesticide. In Nederland zijn veel van deze pesticiden niet toegestaan zodat reizigers vaak bij aankomst in een tropisch land een werkzame pesticide kopen. Nadeel is dat er ook ‘te’ werkzame middelen tussen zitten; sommige pesticiden zijn niet voor niets verboden en niet alleen voor de muggen schadelijk. Een stof die muggen afschrikt door geur en in veel populaire antimuggenproducten is verwerkt, is het middel DEET. Het tast bij te hoge concentraties ook de menselijke slijmvliezen aan, en bij bepaalde (long)aandoeningen ligt de grens aanzienlijk lager.
Dat noemen ze vissersbroeken , heb er zelf drie gekocht 5 jaar terug.