Beste Lezers,
Ik zou graag van de ervaren reizigers willen weten hoe het met de muggen(plaag) zit.
Ik ga voor het eerst op 1 maart een rondreis naar Thailand maken.
Wij gaan naar Bangkok Ayattuya Khon Kaen little kunmingmeer Loei Phitsalok Chang Mai en Cha Am(4 dagen).
Ik heb deet lotion, maar nu lees ik af en toe dat er op bepaalde tijden veel muggen zijn.
Houdt dat in dat je dan evenveel hempdjes en shortjes als lange broeken en shirtjes met lange mouwen mee moet nemen.
Ik heb bijna alle forum verhalen doorgelezen, maar kan daar niet echt wijs uit.
Kunnen jullie mij hierover advies geven?
Ik begrijp dat je op moet passen voor de muggen, anders was het niet zo belangrijk voor mij. Mijn partner is erg aantrekkelijk voor muggen,
groeten en hopelijk alvast bedankt.
Wil:dag:
Word zelf ook lek gestoken, maar ga altijd gewoon in een korte broek weg met t-shirt. Smeer mezelf echter wel altijd in als het schemerig word buiten met deet. Is overal te koop en beter, goedkoper (lees hogere concentratie deet) dan hier in nederland.
belangrijkste is dat je je als het schemerig wordt insmeert met deet dit is nl de tijd dat de dengue mug actief is, kans dat je dengue oploopt is zeer klein maar aanwezig.
:chin:Een man met korte broek is voor volwassen mannen niet echt gebruikelijk in Thailand en je in smeren ja armen met deet
een fijne tijd toegewenst in Thailand:THAILAND:
Beste mensen,
Bedankt voor het antwoord.
Grappig ik ben een vrouw en geen man en het lijkt mij dat een man in korte broek veel op Thailandfoto`s staat.
Ik heb een driekwart broek om even duidelijk te wezen.
Het ging mij er ook vooral om met een rondreis zit je altijd met kleding wat mee te nemen.
Dan denk je ik ga naar de warmte dus alleen maar dun en weinig kleding aan.
Blijkt later dat je je misschien wel meer met lange kleding moet lopen dan je van plan was en dus meer moet meenemen.
Blijft voor vrouwen altijd een probleem!!!
gr wil
:chin:Korte broek zie vaak bij toeristen Thaise mannen lopen normaal niet in korte broek op straat (uitzonderingen daar gelaten)voor een vrouw geld dit niet.
ik kan het door elkaar gehaald hebben weet alleen dan dengue geen pretje is, en meer voorkomt in thailand dan malaria, dat nauwelijks nog voorkomt, en dat er tegen dengue geen preventieve medicijnen zijn te nemen en als je het hebt je de rit moet uitzitten
Muggen planten zich voort in stilstaand water. Plasjes, volle emmers, of met een laagje, en ook (heel vaak) in oude autobanden. Echter, de moesson is alweer zolang geleden dat er niet zoveel water meer is.
Zodoende zijn er qua aantal lang niet zoveel muggen als in bijvoorbeeld december.
Maarrrrr… Smeren blijft belangrijk, zowel overdag als 's avonds.
Ik draag 's avonds een lange broek en overhemd met lange mouwen, dat scheelt weer een hoop gesmeer.
Wij gaan met 2 gezinnen (in totaal 4 volwassenen en 6 kinderen) van 1 tot 22 juli (bangkok, kanchanaburi, chiang rai, khao yai, krabi). Hoe zit het die periode met de muggen?
Bedankt,
Jan
Ga er maar vanuit dat je het hele jaar door muggen hebt in Thailand en dus het hele jaar door maatregelen moet nemen. De de ene periode wat meer mogen dan de andere kant maar ze zijn er altijd
Afhankelijk van waar je heen gaat kun je er veel of weinig last van hebben.
Na de laatste vloed staan nog grote stukken land onder water of zijn in ieder geval behoorlijk ‘zompig’; een perfecte voedingsbodem voor muggen van allerlei aard.
Met name dit jaar is het dus oppassen geblazen en is beschermende kleding (lange pijpen en lange mouwen) + Deet het devies. Vooral tijdens de schemering.
Normaal gesproken (zonder vloed) is Maart geen probleem, maar nu kan het anders zijn.
Wij gaan met 2 gezinnen (in totaal 4 volwassenen en 6 kinderen) van 1 tot 22 juli (bangkok, kanchanaburi, chiang rai, khao yai, krabi). Hoe zit het die periode met de muggen?
Rampzalig! Er zal waarschijnlijk niks anders opzitten dan die tickets voor een eurootje of 200 aan mij door te verkopen.
Een andere, misschien domme vraag: van hoe laat tot hoe laat is het licht tijdens de maand juli (toch belangrijk om rekening mee te houden qua uitstapplanning).
Bedankt,
Ik ben aan het rondreizen in ZO azie en nu in Chiang Mai.
In de avond doe ik een lange broek aan en smeer mijn voeten in met antimug van hier (wit met roze flesjes, €1,50 a 2,00 en ik doe er best lang mee). Als ik een jasje aan heb, smeer ik alleen mijn handen aan de bovenkant in, mijn oren en nek. Anders ook mijn armen. Geen muggenbulten sinds een week of wat.
In de ochtend ook de benen insmeren, want dan willen ze ook nog wel prikken! Rotbeesten…
Ik smeer me nooit in neem geen voorzorgsmaatregelen eigenlijk ik voel ook de jeuk niet meer als ik ben gestoken je moet gewoon veel knoflook eten 55555