Wij vliegen eind april naar Bangkok om vervolgens via de River Kwai met de trein naar het noorden te gaan.De muggen zijn onze grootste zorg, Nanda is in Frankrijk al een delicatesse voor deze beestjes, hoe kunnen wij ons het beste wapenen ?
't is sowieso ook een beetje geluk hebben: zo krijg ik bijvoorbeeld wel beten, maar ik merk er niets van. Hoogstens een minuscuul klein rood puntje zonder jeuk. Bij mijn vriendin daarentegen worden het grote jeukende rode bollen.
Maar zoals hiervoor al aangehaald: Deet is een goede oplossing. Kan je gewoon daar in de pharmacy kopen. Goedkoper dan hier en met grotere concentratie werkzame stof.
Tegen valavond een lange broek en lange mouwen dragen zal ook al een stuk helpen.
Wij hebben in Thailand zelf een flesje gekocht en dat was anti-mug voor baby’s. Heeft mij erg goed geholpen! Dit was ook mijn grootste angst toen ik naar Thailand ging, omdat ik ook heftig op muggenbeten reageer. Mijn tip: goed blijven insmeren. In de jungle ben ik niet gestoken, omdat ik daar goed insmeerde. Op het strand was ik het vergeten en zat ik meteen onder… Goed en vaak smeren en er is niks aan de hand!
Je kan het belgische merk “Jaico” kopen. Koop het wel in Thailand want daar is het Deet-percentage wat hoger.
's avonds: blouse met lange mouwen, lange broek en vergeet niet je sokken aan te trekken.
Op de kamer, kan je een muskietennet overwegen, indien van toepassing.