Hoi,
Ik ga reizen in Noord-Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja.
Kan iemand mij vertellen (uit ervaring) of een muggennet aan te raden is?
Groetjes
Stijn
Hoi,
Ik ga reizen in Noord-Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja.
Kan iemand mij vertellen (uit ervaring) of een muggennet aan te raden is?
Groetjes
Stijn
Hi Stijn,
het meest irritant is de jeuk als je gestoken bent door een insect; je wordt echter niet alleen op de kamer te grazen genomen maar ook in de buitenlucht. Als je het geen probleem vindt een net mee te sjouwen, dan moet je het niet nalaten. Ik zou als ik jou was echter ook muggenmelk (van het merk Jaico) in Thailand kopen om je tegen die insecten te wapenen. De thaise versie heeft een hogere dosering DEET dan de nederlandse versie - bijkomend voordeel is dat het in Thailand ook nog eens goedkoper is dan in Nederland. Super makkelijk te verkrijgen bij de lokale apotheek of supermarkt.
Groet,
Joe
Ben nu 6x in Azie geweest, en tenzij je rockbottom-cheap
slaapt,
heb je een muskietennet eigenlijk nooit nodig, is het wel nodig, hangt er in 9 van de 10 gevallen eentje op je kamer.
De laatste 2x heb ik het net thuisgelaten.
Smeren is wel superbelangrijk, smeren tot je erbij neervalt, de hele dag lang.
Overdag kun je gestoken worden door de tijgermug, die knokkelkoorts kan verspreiden. Dit probleem wordt onderschat.
´s Nachts kan de malariamug toeslaan, echter dit probleem wordt (zwaar)overschat.
Hoi,
Ga vanaf half januari maand naar thailand,het zuiden en door naar wrs maleisie.Weet iemand of ik mn voor de hutjes op de eilanden en maleisie een klamboe nodig heb???
ik smeer goed en heb eigenlijk geen zin om hem mee te sjouwen.Getrokken in andere continenten en daar had ik weer spijt dat ik hem niet had omdat en vaak gaten en scheuren in zaten aldaar en die ook niet geimpregneerd zijn.Nu ik toch vraag…zelfde vraag over slaapzakje. Mijn reismaat heeft het erg koud gehad op de eilanden dus gaat hem wel meenemen.ik wil met mijn 50 plus rug zo min mogelijk mee vandaar,bedankt en groet
is lezen of conclusies trekken nou echt zo moeilijk? klopt het toch dat de kwaliteit van het NL-begrijpend leesonderwijs onder de nullijn is gedaald?
Of je dat ding-nogal ruimteslokkend-meeneemt mag je helemaal zelf weten. zoals boven ook al enkele keren verteld-ALS het echt ndoig is-dan hangt die er. Meestal zijn de kamers zelf met horren voor ramen etc. voorzien. Spuiten is de effectieve manier die de locals toepassen.
En verder zijn 99,95% van die muggen net als in NL-ze prikken. Gevaar voor enge ziektes ervan is minimaal-in Malay nog veel minder als in Thaild.
En als je nog twijfelt: dacht je soms dat die dingen hier niet te koop zouden zijn? ze hebben-dit is Thaild-ook 1 voordeel: aangepast aan de lokale stijl. De meeste in Nl gekochte, zoals bij Blokker-zijn type wigwam-en dat punt aan het plafond waar je die aan moet ophangen is er dus niet.
type Thai is schoenendoos-die hangt vanaf 2 lange koorden door de lange kanten-en haken daarvoor zijn er vaak wel. gangbare prijs: rond de 2 euries=100 THB
Hoi bkkflyer,
jongeman,ik vind jouw toonzetting niet echt passen bij een informatief forum.Als re: zoals ik al schreef,in andere landen waren ze er niet of gescheurd.Als je ontwikkelingslanden doortrekt kun je ze niet kopen.Spuiten gedurende langere tijd is niet prettig voor de luchtwegen.
Overigens heb ik geen wigwam van de blokker maar een goed outdoornet en zelf een doosje met ophangmateriaal bij mij.
ongetwijfeld is het in jouw luxe thailland en maleisie beter geregeld maar ik dacht toch dat je informatie kon vergaren en daar het voor jou passende uit kon filteren.
Verder heb ik geen behoefte aan een discussie op het forum, groet
Hoi Stijn,in princiepe heb je alleen een muggenet nodig als je op trekking gaat,in de grootsteden kun je als je in een guesthouse verblijft,je insmeren met “deet” nu over irritatie van een muggebeet:ik weet dat dit niet voorhande is bij backpackers,maar "azijn"helpt ook goed na een muggebeet.misschien een klein flesje vullen?had dit ergens gelezen,ook bij wespensteken was dit aangeraden.In iedergeval nog veel succes met je reisplannen!!gegroet:georgessiam.
Een vrouw in een restaurant in Krabi zag dat ik steeds aan mijn muggenbulten zat te krabben, ik barstte van de jeuk. Ze haalde een klein, dun rond blikje voor mij, en gaf het aan mij, en gebaarde dat ik het erop moest smeren.
Het bleek bij nader onderzoek blauwe tijgerbalsem te zijn
Het hielp uitstekend. Overal te koop, ongeveer 60 % goedkoper dan in NL, azijn is niet nodig.
heb ze thuis liggen de tijgerbalsem,de witte is wel de beste,word ook gebruikt voor verkoudheid,neusverstoppingen,en voor spierpijnen!!ik gebruik het nu,omdat ik met een chronische ontsteking zit aan mijn enkel!dit ff gezegd off topic! gegroet:georgessiam.
Tja, je hebt gelijk. Zonder meer. Misschien dat in de toekomst de forumbeheerder er iets van ziet en zegt. Maar normaal is hij/zij niet.
groet