Muggennet noodzakelijk + # liter rugzak?

Hey,

  1. Wanneer je 3 weken gaat rondtrekken in Thailand en je voornamelijk verblijft in guesthouses/hotels, is een muggennet meenemen dan echt noodzakelijk?

Zo ja, moet het dan reeds met product behandeld zijn of maakt dat niet zoveel uit?

Elk besparing in m’n rugzak qua plaats is mooi meegenomen… :smile:

  1. Heeft er iemand een idee of een trekkersrugzak van 55 liter volstaat voor 3 weken Thailand (eten en slaapzak enzo moet niét meegezeuld worden)

Bedankt!

Ik zou geen muggennet meenemen want als je in een airco kamer slaapt heb je weinig last van muggen en slaap je in een fan room dan moet je gewoon de fan op je richten en heb je ook weinig last van muggen.

Je kunt bijna overal je was laten doen voor rond de 40 baht de kilo en dan is het de volgende dag klaar dus ik zou geen al te grote rugzak nemen. Een tip is leg deze kleding die je wilt meenemen op een stapel en halveer die stapel vervolgens en dan heb je waarschijnlijk nog teveel bij je.

Ik reis al jaren alleen met handbagage naar ZO-Azië. Afgelopen zomer met m’n zoontje van 7 door Thailand, Maleisië en Brunei getrokken. Heerlijk om niet zo veel mee te hoeven slepen. Alles wat je eventueel nodig hebt kun je daar ook kopen en tegen veel lagere prijzen dan bij ons…

Muggennet is niet nodig, zie Baco’s uitleg. En op plaatsen waar het wel nodig/handig is zijn ze al aanwezig.