trekking

hallo allemaal,

in nov. gaan we er weer heen.
en nu willen we 1 of meerdere trekkingen doen.
en daar heb ik een paar vragen over.

hebben we eigen slaap spullen nodig. zoals slaapzakken enz.
(aangezien we die niet hebben en eigenlijk ook niet mee willen nemen)

kun je je rugzak ergens krijt,
zodat je alleen een kleine rug zak mee hoeft te nemen met voor 2 a 3 dagen

of wordt je rugzak van de ene naar de andere plaats meegenomen.

meer vragen heb ik op dit moment niet maar anders horen(lezen) jullie het vanzelf.

tip zijn altijd welkom

bvd.
groeten en idereen veel reis plezier

vivien

Jouw vragen:

Vroeger moest je je spullen zelf meenemen, nu is het zo dat in de dorpen al muskietennetten, slaapmatjes en dekens aanwezig zijn. Natuurlijk niet zo schoon maar dat hoort bij een trekking. Ook het stallen van je grote bagage is geen probleem evenals je waardevolle spullen. De betrouwbare organisaties hebben allemaal een bagagekamer en een kluis. Kijk voor meer info:

www.cafecrossroadstravel.com
Hans Deckers

Bagage opslag is geen probleem, wanneer je tijdens een trekking gaat raften/bamboo-vlot-varen krijg je vaak zelfs een waterdichte tas aangeboden. Omdat die dingen echter vreselijk onhandig zijn (de mijne althans), heb ik mijn spulletjes gewoon ingepakt in plastic zakken en een eigen rukzak meegenomen.

Een lakenzak kan ook zeeeeer handig zijn!

Groet, Jenny
http://www.ikreis.net

bedankt voor jullie berichten, super

een muskietennet heb ik nog van vorig jaar dus die gaat gewoon weer mee.
en ach, niet schoon wat maak het uit, als er maar geen grote spinnen in zitten.
vind ik het niet erg.

groeten vivien

Persoonlijk heb ik (op mijn 3x Thailand) geen nood gehad aan een slaapzak of muskietennet. Die dingen zijn meestal ter plekke aanwezig.
Het kan inderdaad wel frisjes zijn 's nachts in het noorden, maar als je bij de bergstammen slaapt, krijg je voldoende dekens.
Een lakenzak is wel handig. Dit is gewoon een dun slaapzakje, gemaakt van lakenstof. Een dichtgenaaid laken dus. Vooral interessant als het beddegoed te vuil of te warm is (maar zelfs dit neem ik niet mee op een trekking).
Rugzak kan je ook achterlaten in het depot van je guesthouse, zelfs als je daarna geen kamer meer neemt.
Voor een trekking van 2 à 3 dagen heb je dus bijna niets nodig, enkel water en een goed humeur.
Kwestie van je vrij te voelen en ff weg van alles te zijn.