Is het verstandig om een slaapzak mee te nemen als je gaat backpacken door heel Thailand (en Maleisie) in de periode januari t/m maart, of heb je overal (guesthouses, hotels, strandhutjes enz) de benodigde slaapspullen tot je beschikking? Zodat je zelf geen slaapspullen hoeft mee te nemen op misschien een lakenhoes na. Ik neem namelijk liever geen slaapzak mee, als ik hem toch niet ga gebruiken. Ze nemen immers toch redelijk wat plaats in beslag.
ik zou geen slaapzak meenemen,overal vind je guesthouses en in plekken waar het kouder kan worden (noorden) trek je gewoon een truitje extra aan.
je zou een groot badlaken mee kunnen nemen,hier kun je in geval van nood ook nog onder gaan liggen.
Inderdaad, ik ben afgelopen zomer een maand naar Chiang Mai geweest en heb mijn slaapzak niet nodig gehad. In de guesthouses was er steeds beddengoed voorzien.
Als je het te koud zou hebben, kan je volgens mij gerust een dekentje vragen. Ze zijn echt zeer vriendelijk in Thailand en zullen je wel laten gebruiken wat ze ter beschikking hebben.
Veel plezier,
Talitha (die 6 november terug richting Thailand, Nepal en Laos vertrekt voor 3 à 8 maanden ;-))