Ik vraag me af of ik een slaapzak mee moet nemen tijdens het backpacken in Thailand? We zullen elke nacht in een hostel slapen, maar ik weet niet of hier altijd voorzien is in deken/lakens.
Ik heb een goede slaapzak, dus die kan ik zo meenemen. Als het echter niet nodig blijkt te zijn, laat ik hem thuis.
Poeh een slaapzak met die hitte! Of er overal lakens zullen zijn weet ik niet precies, daarvoor heb ik denk ik iets te luxe geslapen dus daar was het altijd wel geregeld, maar een slaapzak is veels te warm. Dan zou ik een laken meenemen, neemt nog minder ruimte in ook.
Een slaapzak nou het kan.Maar met de tempraturen heb je het niet altijd nodig,en aangezien nu toch de regenseizoen is aangebroken zal het ook niet koud zijn temp zal hooguit tot +/- 27 graden dalen
Ik heb laatst een slaapzak-laken gehad… Wist niet dat het bestond maar superhandig en lekker klein opgerold. Blijkbaar te krijgen bij de tenten en trekkingswinkels!
Een ouderwetse slaapzak bestaat uit een laken en een dikke binnendeken.
Een vriendin van mij neemt altijd een slaapzak-laken mee, omdat ze altijd “rock-bottom-cheap” slaapt, zo 80-150 B. Dan kan de hygiene nog natuurlijk wel es tegenvallen, en dat was op die manier te ondervangen.
Ik vertrek donderdag en neem een lakenzak mee. Die heb ik bij de perrysport vandaan. Maar zag ze ook bij de Xenos!!
Voor mij gaat het meer om de hygiene als ik in een goedkoop hostel slaap.
Slaapzak heb ik nooit mee, wel een dunne lakenzak. Slaapzakken kun je altijd wel ergens huren, mocht je die echt nodig hebben. Idem voor muskietennet, die neem ik dus ook niet mee.
gegroet:georgessiam.
:chin:Als je gewoon binnen slaapt lijkt mij een lakenzak meer als voldoende maar de meeste slaap plaatsen zijn vaak wel voor zien van lakens en een dun dekentje
succes en veel plezier in Thailand:THAILAND:
Mijn ervaring tot nu toe is dat je geen slaapzak nodig hebt! Mijn lakenzak heb ik maar 1 keer gebruikt bij een trekking die ik maakt, dit meer omdat ik anders onder een wollen deken lag!
Alle Guesthouses hebben lakens en dekens!!