2 november tot 14 januari gaan wij reizen door India. Het plan is om vanuit Delhi naar Agra, naar Mumbai, naar Goa te gaan en natuurlijk ondertussen andere leuke plaatsen aan te doen. We willen het zo budget mogelijk houden en in hostels gaan slapen. Is een slaapzak dan nodig of is een lakenzak voldoende? Wat raden jullie aan?
Ik hoop dat iemand een goeie tip voor ons heeft. Alvast super bedankt!
Het noorden van India is in december/januari best fris! Budget hotels verschaffen wel dekens, maar die zijn vaak niet warm genoeg.
Ik zou een simpele slaapzak meenemen die je lekker klein kan maken.
Dank voor je reactie. Het punt is: wij zijn maar eventjes in het noorden, alleen de eerste paar dagen van november. Is een slaapzak dan wel echt nodig? Die dingen nemen best veel ruimte in en mijn backpack is niet zo heel groot
Nee dan is het niet noodzakelijk. Dan kan je beter in het hotel vragen voor een extra dekentje!
Kan me voorstellen dat je niet teveel mee wilt sleuren. Dat is ook precies de reden dat ik zelf geen slaapzak mee had! Ik ging alleen ook echt naar het noorden (Darjeeling) en was daar in totaal iets van 5 weken. Had dus wel een beetje spijt dat ik hem niet meehad!
In december hebben wij een hele nacht moeten wachten in de kou op de trein en in de trein was het ook erg koud, ik had niets mee maar voor volgend jaar winter neem ik mijn donzen slaapzak mee ( die overigens in de zomer ook meegaat naar Ladakh). Een goede slaapzak die weinig ruimte inneemt. De lakenzak gaat ook standaard mee omdat het beddengoed niet altijd even fris vind en zeker als er beestjes rondkruipen of springen.