Hi allemaal,
Ik ga in juni voor een maand alleen naar thailand, nou ben ik bij de ggd geweest voor een dtp prik en ze raadde me daar aan om een muskietennet mee te nemen. Ik ga naar chaing mai en naar het zuiden van Thailand, vinden jullie dit ook nodig?
Groetjes Lou-lou
Hee Loulou,
Ligt eraan hoe je gaat slapen. Het is sowieso drukker met muggen dan in de “droge” tijd.
Slaap je in duurdere hotels of resorts met airco, dan zal het niet nodig zijn. Ook in goedkopere accomodatie is het vaak niet nodig, en soms is is er een net aanwezig, maar net die ene keer kun je dan ook echt helemaal LEK geprikt worden.
Spuitbus tegen insecten gekocht in Th. zou je kunnen gebruiken, ik ben er niet voor, omdat er vaak middelen in zitten die in NL al twintig jaar verboden zijn.
hans.
als je geen airco hebt gewoon de fan op je richten, de muggen houden niet van wind en ze kunnnen ook niet landen. Ik heb nooit een net gebruikt
Oke bedankt voor de reacties, dus jullie zeggen dat het niet nodig is om een net mee te nemen? Scheelt toch weer 30 euro namelijk…
Een muskietenet is inderdaad niet nodig hoor!
Overal waar ik in Thailand geweest ben waar je een net nodig had was die aanwezig. Zelfs midden in de jungle hadden de gidsen gezorgd voor netten. En anders kan je het altijd nog het beste in THailand zelf kopen, want dat scheelt veel!
:chin:Een muskietennet is echt niet nodig als je ergens binnen slaapt of je moet echt in de open lucht gaan slapen, dan zal ik zeker ook niet zomaar op de grond gaan slapen al het gedierte wat daar kruipt en loopt is ook geen pretje als je dat over je heen krijgt.
groetjes Fransjes:THAILAND:
Als je nou héél lang in de jungle verblijft zeg ik ja maar de meeste zijn er na 2 nachten alweer uit vandaan dus in mijn ogen niet nodig. Persoonlijk heb ik er nog nooit 1 gebruikt en nog nooit geen spijt van gehad. In je kamer de fan op je richten en je kan heerlijk mug vrij slapen haha.