Muskietennet

Hoi
Ik ben Anja en 42 jaar.
Ik ga 3 juni voor het eerst op een rondreis naar Gambia voor 8 dagen.
Nemen jullie die daar naar toe gaan allemaal een geinpregneerd muskietennet mee?
Mijn reisorganisatie zegt dat ze daar in de hotels niet blij mee zijn dat ik die aan het plafond ophang.
Wat adviseren jullie?
Bedankt alvast groetjes Anja

ben vorig jaar ook geweest en heb het niet nodig gehad omdat ze het op vele plaatsen het al zelf hadden een muskietennet en als het er niet is heb ik mij heel goed ingesmeerd gehad dus ik had er geen problemen mee gehad en het was heel leuk die rondreis hop dat je het ook tof gaat vinden

xxx

1 like

Hallo Anja en welkom!

Ik zelf heb nooit een klamboe meegenomen en gebruikt tijdens verblijf in hotels. Me dan wel altijd ingesmeerd met deet voor het slapen gaan. Plus dat ik voor die tijd ook wel de airco aan had staan.
Een klamboe is natuurlijk wel heel veilig om onder te slapen. En veel hotelkamers hebben een haak boven het bed aan het plafond waar je de klamboe aan op kunt hangen.
In Brufut, afgelopen februari, hebben we wél altijd onder een klamboe geslapen.
Zo te lezen ga je op rondreis? Je moet hem dan wel mee slepen en ik weet niet hoeveel ruimte de klamboe dan inneemt?
Dus ja, beste advies dat je kunt krijgen is: meenemen want het is een stukje extra veiligheid. Op het einde van je reis kun je hem ter plekke weggeven of opsturen naar Jack.

Groetjes,
Erwin

1 like

Hoi Erwin en Jenthie,
Bedankt voor jullie reactie.
Naar aanleiding van jullie mail heb ik besloten om ook geen muskietennet mee te nemen, ik smeer me goed in en ga er ook een beetje vanuit dat de verschillende hotels ook een net hebben of airco.
Groetjes Anja