Klamboe zelf meenemen?

Hoi allemaal,

wij gaan eind september naar maleisie:
borneo river safari kinabantang, sepilok, kk + islands, mulu np
cameron highlands en perhentian islands.
weet iemand of het dan verstandig is om een eigen klamboe mee te nemen?
Hangen er daar standaart al klamboes? (die heel zijn)
bedankt!

In de hotels waar wij geweest zijn (de zgn. midrange), hingen er nooit klamboe’s. Mijn ervaring is dan ook dat je 'm zelf mee moet nemen. Maar als je kiest voor kamers met airco, heb je ook geen klamboe nodig.

Ook wij hebben geen klamboes gezien in de hotels. Wij hadden er zelf één bij, die hebben we één keer gebruikt (in Sepilok), maar het ligt er inderdaad wel aan in wat voor accomodatie je zit.

Op zich valt het reuze mee met muggen,alleen in de Perenthian islands moet je zeker wel een klamboe meenemen. Je wordt er helemaal platgespoten.
En heel veel off meenemen!

Wij hebben geen klamboe meegenomen en ik moet zeggen dat we die ook niet nodig hebben gehad. In de hostels zonder airco waar wij zijn geweest zaten vrijwel geen muggen, en waar ze wel zitten (Kinabatangan river!), daar hingen al klamboes. 's Avonds gewoon goed met DEET insmeren en dan heb je er geen last van.

Klamboe kost 2 euro ofzo, weegt niks en neemt ook bijna geen ruimte in beslag.

Waarom een risico nemen?

Ik zou ook geen klamboe meenemen, onnodig sjouwwerk. Ik ben op de meeste plekken geweest die je noemt en had er geen bij me.

Soms hing er al een klamboe, bij een kamer met airco of ventilator heb je hem niet nodig.

En anders een keer smeren met Deet :wink:

Áls je dan een klamboe meeneemt, neem dan een goed geïmpregneerde klamboe mee… Alleen is die dan wel weer duurden dan een van 2 euro…