welke kleding?

wellicht enigzins achterhaald aangezien dit al vaker is voorgelegd op dit forum, maar dan gaat het veelal om safari kleding. Mijn vraag is nu aan u allen:

Gewoon op het resort, draag ik dan het beste een lange broek 's avonds? En de mouwen van het shirt, lang of mag ook gewoon kort?

Ik vraag dit omdat ik zelden iets met lange mouwen draag. Ik heb het ook nooit koud. En vanaf 14 á 15 graden loop ik in een korte broek. Nu lees en hoor ik regelmatig dat je 's avonds het beste lange pijpen en mouwen kunt dragen. Maar als ik mezelf goed insmeer met DEET, kan ik dan ook lekker korte kleding aan?

Graag jullie ervaringen.

ps: normaal word ik ook zelden door muggen gestoken terwijl mijn vrouw helemaal lek geprikt wordt. Thuis gebruik ik nooit anti mug of iets dergelijks. Zijn de muggen in afrika net zo kieskeurig als hier? Of wordt ik ook in afrika met rust gelaten?

Overdag in je resort kun je gewoon korte broeken dragen en t-shirts o.i.d. Je wordt overigens wel geacht je voor het diner te kleden: dus geen slippers, lange broek en overhemd met korte mouw of t-shirt.

Er is geen enkele garantie m.b.t. het steken van muggen. Smeren met DEET is het verstandigst. Mocht je naar Sentido Neptune gaan, hou er dan rekening mee dat daar veel steekvliegen of zandvlooien zijn (wat het precies is, zijn de geleerden het nog niet over eens); grote kans dat je daar lek gestoken wordt. Ook overdag dus maar smeren met DEET.

Verder niet te veel nadenken of ergens een ‘íssue’ van maken: gewoon genieten van je vakantie!

Diani:vak02:

@Diani: we gaan naar bamburi beach. maakt dat verschil?

Even een muggenpraatje!
Afgelopen jaar heb ik oa in the Reef en in Bamburi beach hotel verbleven en…geen mug gezien! Niet eens ingesmeerd met Deet alleen toen ik een keer de bush inging met hoger gras wel veel gesmeerd.
Ook niet speciaal lange mouwen gedragen en je zag savonds veel mensen in echte zomerkleding vanwege de warmte.
Wat misschien een goeie tip is: ik heb vantevoren vitamine B-complex 400 (Etos) geslikt voor een paar euro. Het schijnt dat je bloed dan minder lekker wordt voor muggen…
Ik ben echt geen enkele keer gestoken!

De juiste vitamine B kan inderdaad helpen, hele goede tip!
Heb zelf al geen tijden meer malaria gehad … maar onlangs een vriendin die pas 4 dagen in Kenia was naar het hospitaal gebracht, en jawel, malaria …
Geen ramp, wel heel vervelend …

Zandvliegen houden niet van kokosolie. De echte ongeraffineerde kokosolie, die je in Kenya koopt, die wat zurig gaat ruiken als ie ouder wordt :vak02: Als je je daar lekker mee insmeert heb je minder kans dat je geprikt wordt. Werkt ook goed bij kleine wondjes ed.

1 like