Kledingadvies Kenia

Wij vertrekken volgende week naar Kenia, we gaan 2 dagen safari en 6 dagen strand doen.
wat kunnen we het best meenemen voor de safari?
Ik heb al van alles gehoord, korte broek, teenslippers tot lange broek, lange mouwen en goede wandelschoenen.
En kan iemand ons vertellen wat de kosten zullen zijn ongeveer voor een luchtballonvaart??

Groetjes en alvast bedankt!

Voor Safari kun je het beste een wat dunne lange broek meenemen ipv een korte broek. Persoonlijk vind ik dat prettiger de busjes. Lange mouwen kunnen prettig zijn mocht het wat kouder zijn, 's ochtends was het bij ons soms nog wat koud en dan is een trui toch wel nodig. 's Avonds in de lodges kun je wat pech hebben met muggen en dan zijn lange mouwen ook wel prettig. (en deet natuurlijk)

Je zou ook nog extra kleding mee kunnen nemen voor in de lodge, je kleding die je overdag aan hebt wordt namelijk wel wat stoffig.

Wat schoenen betreft zou ik zo ie zo dichte, gemakkelijke schoenen meenemen waar je goed op kunt blijven staan in een busje dat rijdt op een hobbelig landweggetje.

Verders, zonnebril is onmisbaar voor de stof. (en ik zal vast nog wat vergeten…)

1 like

Hallo Marijohn,

Zoals in het antwoord van theiz ook al gezegd werd kan het s’morgens behoorlijk fris zijn en hadden wij over ons t-shirt een vestje aan.
Verder hadden we wel een korte broek, sokken en dichte schoenen aan tijdens de safari en wanneer de dag vorderde deden we ons vestje uit en hadden we gewoon een t-shirt aan.

Zonnebril en/of petje zijn wel erg handig inderdaad voor het stof.

S’avonds in de lodge hadden we een lange linnen broek aan en een t-shirt of blouse.

Succes en veel plezier!

Gr. Sander

Voor onze reisverhalen kijk op : www.maartenensander-reizen.webklik.nl

een lange comfortabele broek en ook een shirt met lange mouwen
is ook een goede bescherming tegen zonverbranding
en een hoofddeksel is een must vooral kaalhoofdigen

:idea:of koop een pareo/kikoy

Nog een vraag mbt kleding tijdens de safari. Ik heb me laten vertellen dat je ook een beetje op de kleuren moet letten van kleding die je aantrekt. Dus geen felle kleuren zoals bijvoorbeeld blauw en andere felle kleuren. Klopt dit?

Verder zijn we van plan om van die afrits broeken aan te schaffen en shirts met lange mouwen. En uiteraard een vest, wandel schoenen ed.

Iemand nog verdere tips?

Alvast bedankt

Groetjes G en M

Ik trok altijd een fel roze skipak aan, wel met afritsbare mouwen. De mouwen zijn turqoise.

Voor safari zou ik wel wat warmere kleding meenemen, want het kan s’ochtends vroeg erg fris zijn (vooral masai mara).

Qua felle kleuren weet ik niet echt, heb persoonlijk veel zwart en bruin.

http://www.kenyabrussels.com/index.php?menu=2&leftmenu=46&page=57#Clothing

Vooral de laatste zin vindik belangrijk ! Ik zag een toerist in Mtwapa lopen gewoon in zijn zwembroek en verder niks !

Please do not walk away from the hotel or off the beach in your beachwear, as doing so may offend the cultural and religious sensibilities of the local people.

Beste mensen,

Vooral katoenen t-shirts voor overdag! Wat de dagen bij het strand betreft, zou ik iets meenemen wat je kan aandoen als je niet zwemt voor het verbranden. Daarnaast zou ik ook iets als een rok/wikkelrok meenemen, gewoon als je ergens van het strand af loopt.

Heel veel plezier in ieder geval!

In oostafrica dragen alleen kleine jongetjes korte broeken. Een bovenbeen van een vrouw hoort niet gezien te worden en iedereen kan het ook op prijs stellen als je niet een diep decolleté hebt en je schouders bedekt zijn.
Rokken en jurken zijn de best way to go, helemaal als je dorpen ed gaat bezoeken.
Natuurlijk lopen er ook mensen wel in korte kleding rond. maar het is natuurlijk aan je zelf hoe je je wilt presenteren en wat voor soort toerist je wilt zijn. In grote hotels en hotelstranden maakt het allemaal (iets) minder uit omdat deze al heel wat gewend zijn en vaak hun eigen afgeschermde strand hebben.
Voor de stof van je kleding is katoen de beste optie, luchtdoorlatend en neemt vocht op. daarnaast zijn laagjes het handigst. Een broek(of dikke legging onder je jurk) voor de ochtenden en avonden zorgen dat je het warm houdt en muskiet vrij.
veel plezier groet mariska