Kledij tijdens safari

Hallo iedereen,

In september vertrekken wij voor twee weken naar Mombasa. De eerste week gaan wij op safari en de laatste week hebben we een strandvakantie. Nu zou ik graag meer informatie hebben over de safari zelf.

Welke kleren raden jullie aan om in de auto/busjes te dragen. Ik heb al gehoord dat die busjes vol met bijtende insecten zit dus hebben ze mij aangeraden om lange broeken te dragen.

Wat als je tijdens zo een rit ineens een toiletbezoek nodig hebt?

Het zijn misschien stomme vragen maar toch vraag ik ze mij af.

Alvast heel erg bedankt.

Koop een lesso of kanga en neem die mee. Die doeken zijn overal goed voor. Ook als je ergens onplezierig moet plassen oid. Of om om je schouders te slaan als er muggen zijn of als het heet is en je schouders verbranden of om op te gaan zitten, of om je mee af te drogen. Altijd handig. Ik ben geen safarimens dus ik kan je verder niet adviseren :slight_smile:

Nog even een aanvulling op bericht van Saada!
Ook ik ben geen safarikenner maar wel bekend met de kanga!
Ik knoop hem om voor de nacht als nachthemd, gebruik hem als dunne deken, als draagdoek voor een kindje maar zo geknoopt kun je er ook boodschappen in dragen!
Wie de kanga heeft uitgevonden is super!
Sorry dit is niet iets waar je veel wijzer van wordt voor je safari Nathalie…
Er zijn vast wel anderen die daar meer van weten !

doe gewoon luchtige kleding aan overdag,
en s´morgens heel vroeg een extra truitje
in die busjes zitten heus niet vol met bijtende insecten,
als je rijdt ( 80 over de zandwegen) heb je al helemaal geen last van
insecten allen een beetje stof als je achter een andere wagen rijdt

Ik ben al diverse malen op safari geweest, naar Tsavo East/West, Amboselli en Masai Mara. Ik kan je voor de ochtend safari’s wel een trui, vest of sweater aanbevelen, het kan s’ochtends om 6uur best koel zijn. In de middag is het dan wel warm, ik had een lange cargo broek aan (lekker dun).

De bussen zitten niet vol bijtende insecten, maar smeren met deet is wel aan te bevelen.

Plassen onderweg ligt aan wat voor safari je doet. Een combinatie van Tsavo East/West en Ambosselli betekent lange stukken over de weg en kan het voorkomen dat je onderweg naar de wc moet. Dan raad ik aan gewoon de wc goed schoonmaken en van die brillendoeken meenemen. Als je alleen bv. Masai Mara neemt, dan heb je s’ochtens, s’middags en s’avonds een safari en ga je niet tijdens de safari naar de wc

Billendoeken voor de wc??? Het is blijkbaar echt te lang geleden dat ik door het binnenland ben gereisd, ik kan me echt geen wcpotten herinneren? Gewoon in de bosjes als je nodig moest? Of in een dorpje op een gat in de grond?
"t Is wel vooruit gegaan dan lol2

Haha ik las brillendoeken! Maar billendoekjes bestaan ook dus…je kan vast wel met een soort beiden schoonpoetsen!

je zou je eigen dixie mee kunnen nemen!!!

lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2

of anders het zakje uit het vliegtuig!!!

lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2lol2

maar zonder gekheid in de lodges/tent
zijn de toiletten prima

:was::was::was::was::was::was:

Ik heb het ook niet over de lodges enz, die zijn idd prima. Toen ik een safari maakte tussen Tsavo East/West en Ambosselli moesten we grote delen over de weg. Wij stopte bijv. om te lunchen, daar gingen we dan naar de wc (ja een normale wc) en dan heb ik liever van die brilllendingen (in de vorm van de wc om op de wc te leggen bij me) dan dat ik er zo op ga zitten.

als je niet wilt wassen is dit ook een oplossing
waren ook lang geleden in nederland te koop
in verschillende kleuren
wie kan het nog herinneren?

Ja die kan ik me nog herinneren, heb ze ook weleens meegenomen met een vakantie.
Alleen was het model een beetje pofbroek!!
Er bestaan wel van die papieren washandjes en ik geloof dat de Hema ze verkoopt!

Hahaha, ik heb net echt zitten lachen om deze draad. Ik had echt billendoekjes gelezen, maar er staat inderdaad brillendoeken…Dat zijn zeker van die hoezen voor over de bril??
Topicstartster zal niet blij zijn met deze uit de hand gelopen draad :slight_smile:

En nog even over de wc’s: fijn om te horen dat je onderweg als je op safari bent wc’s tegen komt met een bril die je gewoon vast durft te pakken :slight_smile:
De bus van Mombasa naar Lamu stopt in Malindi en in Garseni (om de militairen in te laden) en ik heb bij het plassen daar nog een nooit een wc ontdekt die ik aan zou willen raken. Ook in Mokowe (eind en beginpunt) moet je kaplaarzen aantrekken om te wc te betreden lol2
Maar blijkbaar is dat op de echte mzungutoeristenplekken véél beter geregeld. Heel verstandig!

maar heeft iemand ook nog een antwoord op de oorspronkelijke vraag? Ook ik vraag mij af wat ik mee moet nemen om te dragen de eerste safariweek. Van die "fantastisch mooie "afritsbroeken??

Zoals eerder gezegd antwoord: s’ochtends is het fris dus trui/sweater/vest is aan te bevelen. S’middags is het warm en kan je korte mouwen t-shirts rondlopen.

Beesten zijn er niet in overvloedde, maar insmeren tegen muggen is aan te bevelen.

Qua broek moet je zelf kiezen wat lekker zit: cargo broeken, afritsbroek, jeans. Het maakt niet uit, als het maar lekker zit want je zit lang in de bus.

dus geen korte broek, maar lange broeken. Misschien heel dom, maar wordt het overdag niet vreselijk warm in een lange broek?

Niet heel erg dom hoor :wink:
In de parken is het vaak iets koeler dan aan de kust.
Lichte broeken van bvb linnen, driekwarts of inderdaad van die afritsbare broeken zijn geschikt.
Korte broeken kan wel, maar door de zon door de ramen van de auto moet je dan weer zonnebrandcreme smeren tegen verbranding.
Kleverige zonnecreme en dan heel veel stof … :zon:

mijn tip is altijd:
doe lekker veel kleding aan,
kan je altijd iets uit doen

:was:

Ja laagjes werkt altijd goed!
Je kan ook een korte broek aantrekken en daaroverheen een kanga als lange rok dragen, zijn je benen toch bedekt en de lap is katoen dus niet warm!

Ik doe altijd een linnen broek aan. In de frisse ochtend zijn je benen warm en in de middag zit het comfortabel en niet al te warm. Verder heb ik altijd een topje, t-shirt en een vest aan. In de loop van de dag gaat er steeds iets uit. Verder heb ik altijd iets van een baseball pet en een zonnebril mee. Misschien ten overvloede om dit te vermelden maar toch. Oja en vergeet natuurlijk je zonnebrand niet.

Voor de sanitaire stop heb ik plastuitjes mee alhoewel ik in Amboselli ook gewoon achter de struiken ben gaan zitten. Op de wc`s bij de toeristenstops wil je echt niet zitten. Ik zweef daar altijd. Zelfs je billendoekjes kunnen je hier niet helpen maar dat zul je wel ruiken en zien. Overigens werken die plastuitjes ook goed als kotsopvanger (sorry voor de uitdrukking). Mijn zoontje is wagen ziek en we konden onmogelijk steeds voor hem stoppen om hem buiten boord te hangen.

1 like