Nou zo snel was ik niet van plan terug te komen met mijn vragen maar ik ben nog iets vergeten.
Er is mij verteld dat ik heel veel t-shirts moet mee nemen op safari daar je naar iedere safari erg vies bent.
Hoe doen jullie dat?
En welke schoenen dragen jullie met de safari?
Ik loop heel graag op teenslippers en vraag mij af of ik deze ook gewoon aan kan op safari of dat ik dichte stevige schoenen aan moet.
Zijn er mensen die met teenslippers op safari zijn gegaan en hoe was hun ervaring?
Alvast bedankt voor de reacties:dag:
mijn tip zou zijn:
neem voldoende schoon ondergoed mee,
of anders elke dag even
:was:
hakuna matata
masihara
Slippers op safari is niet altijd handig.
Ga je een Masai dorp bekijken of een wandeling maken kun je je bezeren.
Een paar oude sportschoenen of comfortabele stevige schoenen is beter.
Neem voor elke dag inderdaad twee t-shirts mee, en iets wat je alleen 's avonds aan hebt, een dun fleecejack bvb.
Overdag is het meestal snikheet, 's morgens en 'savonds koelt het snel af.
Op safari kan het s’ochtends en s’avonds fris/koud zijn, neem een vest mee. En ik zou wel dichte schoenen aandoen, bijvoorbeeld sportschoenen. Dit kan wat makkelijker zijn als de auto stopt om ergens te kijken, wij stopten om nijlpaarden te bekijken en op een berg van het uitzicht te genieten.
ja natuurlijk
sportschoenen
moet je altijd aanhebben voor:
1: om bijvoorbeeld een DIK DIK te vangen ![]()
2. om snel weg te komen van een beachboy :dag:
3. om s"morgens vlug een handdoek op je bedje van een :zon:
all-inclusief resort te leggen
4. om s"avonds snel weg te rennen voor musquitos :GERMANY:
nu kan je dus weten waarom de kenianen altijd de
eerste plaatsen behalen bij hardloopwedstijden
![]()
:vak02:cheer:vak02:cheer:vak02:cheer:vak02:cheer:vak02:cheer:vak02:cheer:vak02:cheer
Murugi: Ik lig echt helemaal dubbel om jouw grapje over die Kenianen die altijd het hardlopen winnen…
Pijn in mijn kaken…!!!
Super.
cheercheercheer
Murugi :D!
En om op je vraag terug te komen: Ik ben jaren geleden op “safari” geweest, naar Maasaidorpen gelopen zonder safarijeep op de achtergrond en met Pokot rondgewandeld op slippers en in een jurk:-))
Kan ook gewoon. Je moet aantrekken waar je je comfortabel in voelt.
Maar ja, wie ben ik:-)))
Nog even: die slippers vond ik niet altijd prettig ivm slangen en omdat op zeer dichte afstand kudde gnoes/zebra’s etc stonden en wij geen auto in de buurt hadden om naar toe te lopen. Dus met rennen is het niet altijd even handig.
Een jurk daarentegen was weer bijzonder praktisch. Ik weet niet hoe het gaat met die georganiseerde safari’s in zo’n jeep, maar waar wij waren was niet altijd een wc. Maar wel gezelschap :unibrow: Dan is een jurk heel praktisch tijdens het reizen (afgekeken van Keniaanse vrouwen :-))
En een vest is voor 's avonds echt wel lekker, want koud.
Op safari is het verstandig om wat meer gedekte kleuren te dragen, zodat je wat minder opvalt en het wild niet afschrikt. Liever geen fel (kobalt)blauw, want dat kan tsetse-vliegen aantrekken. Ik zou t-shirts meenemen en simpelweg een tube met handwasmiddel. Zelf heb ik een paar outdoor blouses die binnen de kortste keren weer droog zijn.
Dan kun je tussendoor wassen. :was:
Slippers op safari is beslist niet handig: denk aan slangen, stekende mieren en andere insekten die je niet graag toegang geeft tot je blote voeten. Ik kan me nog heel goed herinneren hoe mijn benen eruit zagen nadat ik per ongeluk in het donker in de loop van een stel mieren was gestapt. En ik had toch echt wandelschoenen en kniekousen aan. Daarnaast moet je in veel gebieden rekening houden met malaria en die muggen steken ook rustig in je voeten. Vergeet de DEET op geen enkel plekje!
Op safari gaan is geweldig, maar je moet wel wat veiligheidsmaatregelen nemen. Veel plezier!
Violet
www.violetsvakantiewijzer.blogspot.com
www.55plusvakantiewijzer.nl/kenia