Wij gaan 6-10-2011 naar Mombassa.
Van hieruit gaan wij ook een paar daagse safari doen
Ik ben ook op onderzoek uitgeweest betreft de juiste kleding voor tijdens safari.
Wat belangrijk is is om je iig in te smeren met deet. Voordat je dit doet eerst je zonnenbrand smeren en dit eerst goed in laten trekken voordat je je deet smeert.
Wat kleding betreft. De kleding moet het liefst safari kleuren zijn zoals bruin,kaki,olijfgroen. Felle kleren wordt afgeraden ivm met de opvallendheid bij de wilde dieren.
Trek geen zwarte of donkerblauwekleding aan dit trekt vliegen aan, en ook de tseetse vlieg die slaapziekte veroorzaakt als je er door gestoken wordt.
Overdag kan je evt een korte broek aan,voor de avond wordt sowieso een lange broek geadviseerd en een shirt met lange mouwen.(katoen is lekker luchtig in die warmte) Ik denk dat ik zelf de gehele safari een lange broek aan doe en dichte schoenen.
Felle kleuren aantrekken moet je inderdaad niet doen ivm met je opvallendheid voor de dieren. Die gigantische Landcruiser op diesel waar je in rond rijdt, die zien/horen de dieren zeker niet
Kleed je een beetje als deze kerel. Dan zien de dieren je echt helemaal niet en je gaat zo op tussen de loclas, je lijkt absoluut niet op een toerist die niet weet wat ie moet doen!
We gaan voor de 2e keer weer terug eind sept!
Hebben vorig jaar safari gedaan Savo East GEWELDIG!!!
Ik had gewoon een sportief rokje aan met topje.
Heb geen insekt gezien alleen s avonds in de lodghe.
Hallo,
ik was niet op safari maar wel in de bush…als je door het hogere gras loopt zitten daar toch wel weer andere insecten en prikbeestjes dus soms is iets langs om je benen wel prettiger!
Ik draag graag kanga’s die kun je op allerlei manieren dragen en je benen zijn dan wel bedekt!
Wij zijn in juli en augustus op safari geweest, kledij bestond uit linnen broeken, t-shirts en dunne shirts met lange mouwen. Ook wij hadden ons ingelezen en geen felle kleuren meegenomen. Daar aangekomen vielen wij gewoon uit de toon met onze khaki kleurige kleding Rood geel groen, rokjes en jurkjes alles komt voorbij. Zelf vond ik een lange broek wel fijn i.v.m. de tse tse vliegen, muggen hebben wij eigenlijk nauwelijks gezien. Zwarte en blauwe kleding inderdaad thuis laten. In de parken hebben ze op meerdere plekken toiletgebouwen, wc’s met bril, en zelfs redelijk schoon. Onderweg gewoon bij de gids aangeven dat je naar het toilet moet, en zij zoeken dan wel wat voor je op
Van insecten in de bus hebben wij helemaal geen last gehad. Ik had overdag een korte linnen broek aan met een shirt, 's avonds zo’n afritsbroek en een trui. Je moet er wel rekening mee houden dat het 's avonds en 's ochtends vroeg nog wel echt koud kan zijn, een trui is geen overbodige luxe. Ik heb het nog best koud gehad en ik ben verre van een koukleum, als iedereen in z’n winterjas loopt loop ik nog in mijn zomerjas.
Je moet geen zwart dragen, het schijnt dat dat de muggen/insectjes aantrekt. Dus lekker iets kleurigs, of de echte groene safarikleur (dat is wat ik zelf draag).
Neem niet je mooiste kleren mee, in Tsavo bijvoorbeeld lag zoveel rood stof dat mijn witte tas oranje thuis is gekomen
En met 80 over de zandwegen? Wij gelukkig niet, we reden met een slakkengangetje, heb je alle tijd om dieren te spotten, wij hadden geen haast.
In Tsavo hebben wij een paar plaspauzes gemaakt bij bijvoorbeeld tentenkampen, daar is zo’n toiletblok. Wij hadden ook een arrangement bij de lodge, dus we gingen 's ochtends een game drive doen, tussen de middag in de lodge lunchen (en plassen), dan weer een game drive en dan weer terug naar de lodge. En voor de ‘plasjes tussendoor’ dan dus een tentenkamp of een andere site waar die voorziening is. Zijn er best veel van te vinden, in ieder geval in Tsavo. En anders ouderwets de bosjes in
Ben ondertussen al vier keer in Kenia geweest en maak altijd gebruik van plaatselijk openbaar vervoer en kan mij niet herinneren dat ik stekende insecten ben tegen gekomen. Wel veel zand en stof
Ik draag daar over het algemeen een lange broek of lange rok in kaki of groen. Verder draag ik vaak een shirt met lange mouwen die wijd zijn zodat ze ook naar boven kunnen.
Heb wel bewust op safari hoge schoenen aan verder bij het reizen van 't dorp naar de stad sandalen. Ik loop daar verder bijna altijd op sandalen of slippers maar dat kan ook in het dorp waar ik kom. Ik draai daar mee in een klein veldkliniekje
Ik ga dit jaar weer en tel de dagen af