welke kledij meenemen voor een fly-insafari botswana in april, alle 2 dagen in een andere omgeving en lodge,
bagage beperkt tot 20 kg en in een sportzak. Enkel lange mouwen en lange broeken of ook short en topjes voor tijdens de
dag ???
graag uw mening
Als je op vakantie gaat dan weet je toch wat voor klimaat er heerst op het moment van jouw bezoek. Dan kan je toch voor jezelf uitmaken wat voor kleding je mee dient te nemen voor die 2 dagen!
Gtx
Frans
bedankt voor uw sympathieke reactie…
by the way, we gaan alle 2 dagen naar een andere lodge… dus onze reis is wel 12 dagen lang.
mvg
AG
Graag gedaan, zijn we voor he!
Dan doe je tussendoor toch een wasje in de wastafel of ligbad! Hoef je alleen maar een waslijntje mee te nemen!
Nou die Franzie is zeker vergeten hoe het is om voor het eerst naar een ander continent te gaan en niet zo goed te weten wat je te wachten staat. Hopen dat hij nooit andermans hulp nodig heeft op een van zijn reizen!
20 kilo is heel veel. 15 kilo moet meer dan genoeg zijn.
Daarin past makkelijk een setje kort en lang (en allerlei andere spullen). Bovendien is dat nog los van wat je al aan hebt.
Gebruik meerdere dunne laagjes die op allerlei manieren te combineren zijn. Dat is handiger dan een dikke laag.
Een dun bloesje met lange mouwen, en een lange broek die niet al te warm is, zijn handig tegen muggen en andere steekbeesten.
Het hoeft niet perse andere kleding te zijn dan je naar een strand of stad in Europa zou dragen, je hoeft er niet als Safari Jane bij te lopen met alleen maar khaki, duizend vakjes en tropenhelm ![]()
Spijkerbroeken zou ik wel thuis laten; veel te zwaar, dik, en die nemen een eeuwigheid om te drogen na het wassen.
Ik weet niet hoe hoog die gebieden liggen, in bergen kan het 's nachts flink koud worden.
Neem ook DEET mee, ook overdag op safari; sommige vliegen kunnen ook gemeen steken zelfs door broeken heen; DEET smeren helpt.
Zorg dat je kleding niet spierwit is want binnen 10 minuten zal het dat niet meer zijn in stoffig Afrika.
Neem ook een pet of hoed mee voor het geval de jeep geen dak heeft, tegen de felle zon. En goed zonnebrandmiddel van een hoge factor. En een fijne zonnebril.
In Afrika worden blote schouders en decolleté’s, en hot pants niet echt op prijs gesteld (dat is hoerig) dus bedek je wel een beetje. Een klein mouwtje over de schouder is sowieso goed; een singlet met spaghettibandjes kan in sommige streken echt nog ‘not done’ zijn.
Al zijn ze wel gewend dat ‘die gekke toeristen’ zich nu eenmaal raar kleden… mannen met korte broeken (dat is bij Afrikanen alleen voor jongetjes!), vrouwen in broeken… dat soort rare dingen! Maar niks van aantrekken, gewoon aandoen wat comfortabel zit en een beetje respectvol is.
Een bandana kan ook van pas komen als extra (dun) sjaaltje in je nek tegen de zon, of om voor je mond te binden mocht het erg stoffig zijn. Zelf heb ik ook altijd een heel dunne lichtgewicht grote sjaal bij me op reis, handig tegen kou of juist tegen zon.
Verder natuurlijk niet vergeten te zorgen dat de batterijen van je camera vol zijn (eventueel reserve meenemen), en je genoeg geheugenkaartjes hebt om veel foto’s op te slaan.
Veel plezier!
Gaat het niet om Cecilia. Vind de vraag een beetje decadent. Fly-in vakantie over 6 lodges en dan hier vragen wat voor kleren je mee moet nemen. Zoals ik al zei, als je ergens heengaat verdiep je je toch in waarheen je gaat voordat je boekt.
Dat ‘zich verdiepen’ is toch precies wat diegene hier doet?
Aan een klimaatstaatje zie je niet dat je beter geen spierwitte kleding mee kunt nemen naar Afrika!
Ja hoor, tis goed! ![]()
Bij een fly-in safari wordt je was voor je gedaan! Wanneer je een dergelijke fly-in safari boekt mag ik toch wel aannemen dat de agent waar je de reis geboekt hebt dit soort vragen beantwoorden kan…
By the way Frans met het verkeerde been de PC aangezet?
Nee, dat niet nee …
Eindelijk iemand die me begrijpt. >>>
Maar waarom jij als beheerder (gastheer) van deze pagina zo reageert op een post begrijp ik niet…
Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen, ben ook maar een mensch hoor! ![]()
Snap jouw reactie trouwens niet Hans, eerst Cecillia bedanken en dan met mij meepraten??! Vreemd!
Cecilia geeft een hele goede uitleg omtrent welke dresscode de reizigers in acht zouden moeten nemen in Afrika. Iets dergelijks zou ik zo naar mijn klanten kunnen sturen. Vandaar mijn bedankje. En wat betreft dat andere: Ik begreep jouw reactie wel op de eerste post maar vond hem niet handig gedaan.
Groetjes,
Hans
Ahh, ok. Tsja, blijft platte text he!
Duidelijk!
Nooit zelf een uitleg gaan geven aan iets wat alleen maar platte text is. Heel gevaarlijk. Ik heb het afgeleerd ![]()
Gr. Hans
p.s. Business is booming voor ons. Ongelooflijk en een totale gekte. Pssssst (fluisteren)… Er is helemaal geen crisis!
![]()
Dat dat booming is is me de laatste 6 maanden verleden jaar wel duidelijk geworden. Ondanks dat het dan zgn crisis is zijn er erg veel mensen die die kant opgaan en toch wel heel veel geld uitgeven wat we zo gezien hebben. Na terugkomst is ook door aardig wat mensen advies en routes gevraagd. Had verwacht dat dat minder zou worden! Het enige land waar geklaagd wordt over “te weinig” tourisme is Zimbabwe. Menigeen heeft toch nog (onterecht) een terughoudendheid om daarheen te gaan terwijl het een prachtig land is!
Je bent dus druk ![]()
Niks vreemds aan.
Ik kan me ook ergeren aan simplistische of luie vragen, zoals daar zijn:
“ik heb een ticket geboekt naar Brazilië maar is het daar eigenlijk leuk?”
of “ik heb een ticket geboekt naar Botswana voor een maand, wie kan effe een route voor mij uitstippelen?”
of “Ik ga in totaal 2 weken naar Tanzania, Kenia en Malawi, is de volgende routeplanning haalbaar?”
of “Wat is het klimaat in november in Indonesië?”
Die mensen kunnen van mij ook ironie of www.lmgtfy.com of www.justfuckinggoogleit.com als antwoord verwachten.
Van sommige mensen vraag je je af hoe het ze gelukt is om wel dit forum te vinden, een inlognaam en wachtwoord te produceren, maar vervolgens een domme vraag te stellen (liefst precies dezelfde vraag die al bovenaan in het forum stond, met antwoorden erbij).
Maar ik vond deze vraag reuze meevallen, en niet jouw sarcastische reactie waard. Helemaal niet als je beheerder van een forum bent. Ik zie bijvoorbeeld dat Georges van het Thailand-forum iedereen gewoon geduldig de weg wijst naar waar ze informatie zelf hadden kunnen vinden, zonder diegene meteen de grond in te boren. Op die manier kan het dus ook: dan zeg je hetzelfde, maar op een veel vriendelijker manier waardoor mensen wel blijven terugkomen naar een forum, en het leren gebruiken op de manier dat het bedoeld is.
Als forumbeheerder moet je toch lol hebben in het op weg helpen van mensen die nog niet zo goed weten hoe ze dingen voor hun reis kunnen uitzoeken, anders moet je geen forumbeheerder worden vind ik. Wie weet is de vraagsteller altijd alleen maar naar Oostende of Zeeland op vakantie geweest. Wie ben jij om ze zo belachelijk te maken als zij dan niet goed weten wat ze moeten verwachten van een heel ander continent?
In dit geval vond ik het een legitieme vraag, uit klimaatstaatjes lees je niet dat witte kleding of spijkerbroeken onhandig zijn, of dat soms een jeep geen dak heeft en je dus een pet nodig kunt hebben. En ja misschien had de safari-operator dat ook kunnen vertellen maar daar moet je ook maar net op komen. Dat kun je diegene op een vriendelijkere manier vertellen.
Je hebt gedeeltelijk wel gelijk Cecillia en mss was het wel een beetje een te bot antwoord maar erger me af en toe aan vraagstellers die eerst een reis boeken en dan zichzelf dit soort vragen stellen.
Vwb het feit dat ik forumbeheerder ben wil niet zeggen dat ik daardoor monddood ben.