kledij - april

Ja, dat je je aan sommige vragen ergert kan ik me wel voorstellen, en de één ergert zich kennelijk aan andere vragen dan de ander (of misschien toch iets meer als we met verkeerde been uit bed zijn gestapt?).

Waar ik me nog het allermeest aan erger zijn de vragenstellers hier op de forums die allerlei vragen aan je voorleggen, maar vervolgens boos worden om de antwoorden die zij krijgen als zij die niet leuk vinden (bijvoorbeeld dat het land veel duurder is dan zij dachten), je ervaring in twijfel trekken, of mensen die je antwoorden en uitzoekwerk compleet negeren.
Bijvoorbeeld was er een aantal maanden geleden echt iemand die in een maand tijd zo ongeveer heel Zuid-Oost Azië wilde doorkruisen en daar een superstrak onrealistisch schema voor had gemaakt met de vraag: is dit haalbaar?
Natuurlijk kreeg hij het ene na het andere antwoord, dat het gekkenwerk was, en dat het misschien in theorie wel haalbaar was als je telkens na 30 uur reizen, een uurtje uitstapt, en daarna weer door reist… maar is dat hoe je wilt reizen? Hij *negeerde *de welwillende maar realistische antwoorden categorisch, *negeerde *ook de mensen die meer informatie vroegen (bijvoorbeeld hoeveel budget hij had) om hem beter te kunnen helpen, en reageerde alleen maar op de paar mensen die zeiden: “wat een tof plan / ik wil binnenkort ook naar Azië”.
Kortom die persoon wilde helemaal geen meningen of adviezen horen, alleen maar: “wauw, wat goed.”

Tegenwoordig reageer ik op dat soort posts met de suggestie om er nog een paar landen of een continent aan toe te voegen. :slight_smile:

Ook ergerlijk was de man die allerlei wilde plannen had om in 3 maanden heel Zuid- en Midden-Amerika door te trekken en allerlei vragen had over bepaalde landen, waarbij ik hem probeerde uit te leggen hoe groot dat continent is, en hoe de landen ongeveer zijn (bezienswaardigheden, kosten)… met de tip om eens in een atlas te kijken hoe enorm bergachtig veel van die landen zijn (dus veel reistijd). Vervolgens ging die man mij belachelijk maken dat atlassen uit de tijd zijn en dat je daar toch tegenwoordig Google Earth voor hebt. Pardon? Graag gedaan?

De luie vragen vind ik ook irritant: “wat zijn de highlights in land XXX, welke route moet ik nemen, wie kan ons helpen aan ‘info’?” Dan zeg ik bijvoorbeeld dat de Lonely Planet al die antwoorden geeft in 700 pagina’s maar dat ik niet zo’n zin heb om die over te typen.
Hier een lekker voorbeeldje van een luie vraagstelster die zelfs te beroerd is om meer info te geven nadat ik dat al twee keer vraag. http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=154126
Nou ja, die heeft dus ook verder nul antwoorden of hulp gekregen van anderen.

Anyway, lekker off-topic. En er is geloof ik een keer een heel topic geweest over dit soort ergernissen. :slight_smile:
Gelukkig zijn er ook veel mensen die het wel waarderen als je ze probeert te helpen en adviseren.

Mooi stukje ja!

Ik blijf morgen in bed :slight_smile:

hallo Cecilia,

woaw wat een tof advies, dat stelt mij echt gerust dat hetgeen we voorzien hadden wel degelijk kan. Goede tip qua spijkerbroeken
en meerdere laagjes. Gezien we beperkt zijn qua bagage is het de bedoeling van ineens de juiste dingen mee te hebben hé.
Alvast nogmaasl bedankt voor je mailtje en goede raad, doe deugd dit te lezen.
Hopelijk dat ik een tof reisverhaal kan posten, en hou je natuurlijk op de hoogte.
Ann

ha ha…

groot gelijk … laat de goede mensen maar genieten van de goede dingen …
en rust maar goed uit.alleen maar goede dingen dus… :slight_smile: