Wij gaan dit jaar voor eerst op safari met een week strandverlenging
21 juli vertrekken we naar kenia. nu zie ik dat het weer toch wat slechter wordt met regen. *nu is onze vraag wat voor kleding we 's avond s in onze lodges en in ons hotel aan moeten doen. Moeten we dan alles zoveel mogelijk bedekken? Of is hetrond etenstijd en/of later daar te koud voor?
De afgelopen maand heb ik hier aan de kust 1 regenbui meegemaakt en iedere dag de zon gezien, slecht weer??
Bij de lodges in de parken kan de temperatuur flink afkoelen 's avonds en voor zonsopgang … neem voor 's morgens en 's avonds bedekkende kleding mee, ook tegen muskieten is dat prettig!
Hier aan de kust is het alijd warmer, maar een lange linnen broek 's avonds is prettig en staat wel zo chique tijdens het eten, overdag: t-shirt en korte broek …
Nee hoor, t-shirts, blouses met lange mouwen van katoen of linnen is prima. S’avonds kan het zoals Kenya het zei, best afkoelen en ik neem altijd een dun fleece-vest mee. (Ik vond het vooral in Amboseli fris in de vroege ochtend maar in Samburu was het s’morgens en s’avonds weer heerlijk qua temperatuur).
Sommige mensen trekken alles uit als het warm wordt. Aan de kust kan het best warm worden. Mijn ervaring is dat je veel lekkerder in de felle zon zit met dunne katoenen kleding aan, die je armen en benen bedekt. Kleding houdt warm, maar beschermt ook. Bovendien zijn “nette” keniaanse vrouwen helemaal niet zo van het blote. Aan de kust (moslim) al helemaal niet.
In het binnenland van Kenya vind ik het best koud 's morgens en 's avonds. Dus dan is wat langers ook best lekker.
Daarnaast betere bescherming tegen de muggen.
Veel plezier,
zoals marike44 al zegt. Ik zou zeker voor de safaries wat warmers meenemen. Wij waren in Juli in Amboseli en qua temperatuur bij de ochtend gamedrive had ik het idee dat ik bij de intocht van Sinterklaas stond. Als je je late gamedrive hebt kan het ook al afgekoeld zijn.
Als je `s avonds lekker rustig zit te lezen oid zal je zien dat je dat het toch iets frisser voelt omdat je stil zit. Gewoon iets luchtigs met lange mouwen/pijpen is al lekker (ook tegen de muggen).
Inderdaad is het allemaal persoonlijk en afhankelijk waar je verblijft in kenia.
Wij gaan steevast naar Migori omdat we er kennissen hebben en omdat het nog niet toeristis is. En daar koelt het behoorlijk af.
Maar aan de kust en binnenland valt het allemaal heel goed mee. Lichte kledij is vaak goed.
Ben trouwens heel september weer in kenia gaat deugd doen.
Het avond eten is in Kenia in principe altijd na zonsondergang, iedere dag gaat de zon onder om dezelfde tijd (18.30) en diners staan meestal klaar vanaf +/- 20.00 uur … muskieten zijn 's nachts het meest actief, het koelt iest af 's avonds en als ex-Engelse kolonie (+ moslimgemeenschap) zijn Kenianen gewend om zich bedekkend gekleed het avondeten te nuttigen …
In sommige hotels gelden losse kledingvoorschriften, zoals geen shorts maar lange broek, schouders bedekt, geen zwemkleding en handdoeken … lunchen is meestal informeler, al zal je de toeristen de kost geven die met hun overvloedig borsthaar toch boven het buffet hangen…
Hoi marike.
Ik heb hier zeker waar aan. Dankjewel. Ik heb ook maar een paar tshirts naast mijn lange mouwen in de koffer gepakt. Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Groetjes wendy