Tips safari Kenia

In oktober (is dit een goede maand?) ga ik op kampeer-safari naar Kenia.
Ik ga alleen, dus 't is allemaal best spannend.
Een paar reisgidsen heb ik doorgekeken en hier en daar wat informatie gelezen, maar niet al mijn vragen zijn nu beantwoord.
Misschien kunnen jullie me helpen??

• Ik moet zelf een slaapzak meenemen. Is het 's nachts koud?

• Als de organisatie voor een tent zorgt, zit daar dan ook een ligmatje/bed bij? Of moet ik dat zelf meenemen?

• Tijdens de safari lijkt het me dat ik nergens kan pinnen.
    Wat heb ik ongeveer nodig per dag aan geld?

• Ik ga o.a. naar het Naivasha meer, Great rift Valley en wildpark Masai Mara. Zijn dit goede bezienswaardigheden waar we veel wild kunnen spotten?

• Wat voor kleding kan ik het beste meenemen?

• Tijdens de tour wil je natuurlijk ook dingetjes kopen.
    Kun je dan met Amerikaanse Dollars betalen of alleen met Keniaanse Shillings? En waar moet ik de Shillings halen?
    Al in Nederland, op het vliegveld van Nairobi of in de stad zelf?

Ik hoop dat jullie me met wat antwoorde kunnen helpen!!
Groetjes,

Danny

Ik ben zelf i 2004 geweest in september. Het is niet erg koud 's nachts een god slaapzak is voldoende. In sommige gebieden is het warm. Neem ook een lakenzak mee.
Wat betreft kleding. Afritsbroeken zijn ideaal. Neem t-shirts mee die je niet meer wilt hebben en laat deze achter voor de bevolking ze zijn er erg blij mee. Zowel lange mouw, als korte en topjes/hempjes zijn ideaal om mee te nemen. Ook je handdoek en andere kleding die je niet meer nodig hebt gewoon achterlaten. Wordt je tas/rugzak ook steeds lichter van.
Neem wel een fleece trui mee die heb je 's avonds wel nodig. Laagjes kleding is het best en niet al te mooie kleding want je wordt erg vies en veel stof.
Kijk bij de organisatie waar je hebt geboekt of je een matje mee moet nemen. Bij sommige hoeft dat niet (o.a.Djoser, Sawadee)en bij andere weer wel.
Wat betreft geldzaken. Neem contanten mee. Euro’s zijn geliefd maar beter is dollars ze kunnen nog niet rekenen met euro’s. De Keniaanse shilling moet je gewoon wisselen op het vliegveld in Nairobi (pinnen).Het makkelijkst en goedkoop. Als je georganiseerd gaat dan wordt je dat wel verteld zodra je opgehaald wordt. Metdollars kun je altijd wel uit de voeten dus niet heel veel wisselen. Ook wordt er regelamtig gestopt in kleine stadjes waar je wellicht kunt pinnen. Hoewel de pin het niet altijd doet in Afrika.
Vaak zit er in de truck ook een kluisje waar iedereen zijn waardevolle spullen in doet. Je hoeft dus niet constant met al je cash rond te lopen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Voor al je vragen kun je hier terecht:

en op het forum van deze reisbegeleider:

(Patrick zit momenteel zelf in Kenia en beheert vanuit Kenia zijn site en vragen)

http://www.reisbegeleider.com/forum/index.php