Wat vragen over Kenia

Beste allemaal,
Wij gaan 26-01-2009 voor een 16 daagse reis naar Kenia.
Eerst een 8 daagse safari en daarna 8 dagen strand.
Is het te doen om het visum terplaatse te kopen of moeten we het hier in nederland doen.
Wij zouden graag willen weten met wat voor kleding wij rekening moeten houden tijdens de safari.
Kunnen we daar ook met euro’s betalen? Moeten we geld vanuit nederland meenemen? Kunnen we daar gemakkelijk pinnen? Verder zijn alle adviezen welkom.
Zijn er trouwens nog mensen die ook "best of kenia"van Holland International hebben gedaan?
Groetjes, Herman de Jong

Hoi Herman, lees even in het topic ‘Tips voor vakantie Kenia’, daarin staan bijna alle antwoorden op je vragen. :wink:

Zal ik zeker nog doen.

Ik hoef daar niets aan toe te voegen. Alleen…heel veel plezier in Kenia.
Geniet ervan!!!

Herman,
Ik reageer op je vragen over je vakantie naar kenia. Je kunt op het vliegveld in Nairobi zeker visum aanvragen en krijgen, het is allen de bedoeling dat je hier in Den Haag krijgt.Maar reken op een lang rij als je moet nog in Nairobi doen. Veder over kleren tijdens je safari, het is verstandig als je licht kleren aan heb. Of een polo t-shirt kort broek of een langebroek waar de pijpen kunt af halen.In kenia je kunt in groete steden pinnen bijvoobeeld backlays bank, standard charted bank. In euros betalen is een beetje lastig omdat je moest eerste euros omreken in localle shilling. Maar je kunt ook euros meenemen en in kenia wissel ze tot kenians shilling. 1 euro is ongeveer 100 kenianse shilling.Als u nog meer wil weten kijk op www.clenatravels nl of bellen

Veel plezier

Hallo Herman,
Je kunt je visum kopen op het vliegveld in Nairobi. Wij zijn afgelopen jaar naar Kenia geweest en in het vliegtuig kregen wij al formulieren om in te vullen, de wachtrij was kort en we waren ook zo klaar. Je kan in Kenia het beste een lange broek met afritsende pijpen dragen, overdag is het warm maar 's avonds kan het echt afkoelen en werkt goed tegen muggen. Je kunt in Kenia wel geld pinnen maar alleen in de grote plaatsen. Het is handig om cash geld mee te nemen maar dan wel shillingen geen dollars. Laat je goed inenten en neem malaria pillen mee, zeker als je ver van de bewoonde wereld ga bv Amboseli of Samburu.
Ik wens je heel veel plezier, wij hebben ontzettend genoten van Kenia. Een betoverend land, met geweldige mensen.
Nog 1 tip, neem een goede camera mee. Je blijft foto’s maken!!
Groet Inge

Hoi allemaal,

ik heb een vraagje over de vliegreis. Ik vlieg over een paar weken naar Kenia. Ik kom eerst in Nairobi aan en vlieg dan met een binnenlandse vlucht verder naar Mombasa. Ik vraag me nu alleen af of je in Nairobi eerst zelf je bagage moet halen voordat je op het volgende vliegtuig stapt, of dat dit achter de schermen automatisch naar het ‘tweede’ vliegtuig wordt gebracht. Ik ging namelijk uit van het laatste, maar in mijn programmaboekje staat weer iets vaags over de weg oversteken naar de afdeling binnenlandse vluchten en je bagage meenemen, en vervolgens weer inchecken.

Weet iemand hoe het in Nairobi geregeld is?

Hallo,

Hangt er van af of je je vluchten apart geboekt hebt al dan niet.
Indien je je vlucht in één keer geboekt hebt, gaat de bagage normaal gezien gewoon door.
Indien je zelf je vluchten apart geboekt hebt, moet je in Nairobi inderdaad eerst je bagage gaan ophalen.
In ieder geval, raad ik je aan om het toch nog maar eens te vragen aan de check-in balie op je luchthaven van vertrek. Heb het ook al voor gehad dat ik mijn vlucht bij éénzelfde maatschappij boekte met overstap in Nairobi en dat mijn bagage toch in Nairobi achter bleef.
Dus, voor alle zekerheid…
Veel plezier in Kenia!

Groetjes,
Trudi

Hallo,
Als je in Nairobi aangekomen ben, moet je indaardad eerste je bagage mee te nemen naar de vetrekhal van binnenlands vlucht. Het gaat niet automatisch. Welke vluchtmaaschapij gebruik je om naar Mombasa te vliegen?. Je moet alleen zorg dat je snel bij de vertrekhal van binnenlands vlucht ben anders de tijd tussen in is veel te krap.
Goed reis toegewenst.

Oké, ik heb een uur en tien minuten als het vliegtuig precies op tijd aankomt. Dat zal toch wel genoeg zijn? Ik vlieg eerst met KLM en daarna de binnenlandse vlucht met Kenya Airways.
Is het allemaal duidelijk aangegeven waar ik dan precies moet zijn om mijn bagage te halen en weer in te checken?

Beste Flexi,
Op onze vlucht werd alles verteld wat je moet doen als Nairobi de eindbestemming is en wat te doen als je nog een binnenlandsevlucht neemt. HEt is allemaal goed geregeld met de KLM.
Heel veel plezier in Kenia.:dag:

Oké, bedankt voor de info! Ik heb nog nooit gevlogen dus voor mij is het allemaal een grote verrassing! :stuck_out_tongue:

Beste Herman,

Ik wil ook een safari in Kenia maken. Nu vallen de prijzen me erg tegen. Ik kan echter nergens de prijs voor de safari waar jij het over hebt vinden. Kan je de website geven waar je geboekt hebt? Op de site van holland international kan ik niets vinden.

Alvast bedankt!

Groetjes

Beste Monique,
Kijk op clenatravels.nl, misschien is er iets wat je zoekt.
Nathan

Dankjewel, ik ga gelijk kijken!

Beste Monique,

Wij hebben geboekt bij AV-tours. Zij leveren op maat. Je kan je wensen kenbaar maken, je betaald dan ook niet voor iets wat je niet wil gaan doen. Wji zijn, met onze 4 kids, een maand naar Kenia geweest geboekt bij AV-Tours en geen moment spijt van gehad. Tot in de puntjes geregeld. 3 Weken safari en 1 week naar Malindi lekker luieren.

Veel succes!!

groet Inge

Lees ook dit onderwerp.