visum Kenia

Wij gaan in oktober voor de 2e keer naar Kenia, Galu Beach. Vorig jaar hebben we onze visa in Nederland geregeld. In Kenia hoorde we al van meerdere mensen dat je dat gewoon in Kenia kan regelen en dat het veel goedkoper is. Ik neem aan dat we hiervoor op het vliegveld daar moeten zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ook gaan dit jaar voor het eerst onze kinderen van 6 en 3 jaar oud mee. Graag zou ik willen weten of mensen tips hebben om die 9uur in het vliegtuig redelijk door te komen en of er mensen zijn die nog leuke safarie tips hebben om te ondernemen met jonge kinderen. Tsavo is te ver weg, helaas. We denken zelf aan Shimba Hills. We vinden dit alleen erg weinig om ze te laten beleven. Graag horen we over andere safarieplaatsen of andere uitstapjes.

Alvast bedankt. Mailen kan ook naar [EMAIL=“alicemous@gmail.com”]alicemous@gmail.com

Je kunt de visum op aankomst gewoon kopen 50 dollar.Je kunt ook in euros betalen.

Beste Alice,
Het is inmiddels oktober en zijn jullie misschien al weg, maar toch even een berichtje. Wij zijn deze zomer ook met de kinderen in Kenia geweest. De jongste is 4. De vlucht vinden de kinderen prachtig. Ik zeul wel met allemaal bezigheden zoals puzzeltjes, boekjes en kleurboeken, maar de tijd vliegt. Het voordeel van naar Afrika vliegen is, dat je (bijna) geen tijdsverschil hebt, dus de kinderen raken niet uit hun ritme. Eenmaal daar hebben wij een 4 daagse safari gedaan: Tsavo East, Amboselli en Tsavo West. Wij zijn via Shimba Hills naar ons hotel aan Diani Beach gebracht. Het is eigenlijk prima verlopen. Verrekijker, fototoestel, kleurboek en kleurtjes doen wonderen. Er is zoveel te zien dat de kleinsten zelfs geen benul van tijd hebben. Als ze het zat zijn vallen ze vanzelf in slaap.

Ik hoop dat jullie een fantastische vakantie hebben.
Groetjes…