Wat is nu echt wijsheid. Visum hier of ik Kenia/Tanzania kopen? Bij het consulaat zeggen ze: altijd in Nederland doen, en je leest zo veel doe maar bij binnenkomst. Het gaat vooral om mijn dochter, zij gaat 18 mei 3 maanden naar Kenia voor stage. Wij (pap en mam) gaan in haar laatste week (23 juli) ook naar Kenia en daarna 2 weken (1-8 t/m 13-8) naar Tanzania om weer vanuit Kenia terug naar Nederland te vliegen. Hoe zit het nou precies met het termijn van inreizen van 3 maanden en verblijf? Moet mijn dochter dan verlengen als ze hier haar visum al aanvraagt? Gaat het pas in als ze in Kenia aankomt of op het moment van aanvragen?
Wat een vragen, maar het is allemaal nieuw voor ons en we willen graag goed voorbereid op reis gaan.
Hopelijk komt er nu duidelijkheid, alvast bedankt
Hallo Patrice. Je kunt het visum gemakkelijk in Kenia aanvragen op het vliegveld. Het formulier daarvoor kan ik naar je scannen. Kosten voor het visum 40 euro per persoon. Omdat je ook naar Tanzania gaat heb je ook daarvoor een visum nodig. Dat kan je ook op het vliegveld bij aankomst in Tanzania aanvragen. Als je vanuit Tanzania terug komt naar Kenia heb je geen nieuw visum nodig Het visum van je dochter gaat in bij binnenkomst in Kenia, dus ze hoeft niet te verlengen. Ik hoop dat je vragen daarmee beantwoord zijn.mvg Peter de Wit . www.villakenya.info
je hoeft ook geen foto mee te nemen (zoals op het visumformulier van hier staat)
er wordt op de luchthaven een foto met een webcam ingescand.
Als je het formulier van hier al invult moet je niet in de wachtrij met de andere toeristen,maar ben je als eerste buiten.
Zou iemand mij zo’n formulier kunnen sturen? Of is dit hetzelfde formulier die nodig is voor de aanvraag in Den Haag?
Hallo,
Via onze website kun je in contact met ons komen. www.villakenya.info dan kunnen we het formulier naar je het scannen. Gr. Helen en Peter
Zal ik even doen.
Bedankt alvast.
Volgens mij heb je het nu over Tanzania; in Kenia wordt geen foto ingescant.(in visum)
In Tanzania doen ze dat wel.
Hier het formulier voor kenia
Ik heb m al. Thanks anyway
Bedankt voor je reactie, hier kom ik een eind verder mee.
Verder in deze berichten staat een document, is dit gelijk aan wat jij zou scannen?
Daarnaast gaan we niet met het vliegtuig Tanzania in, is er dan ook een mogelijkheid om aan een visum te komen?
Een visum voor Tanzania is gewoon bij de grensovergang verkrijgbaar … eventuele vaccinatiebewijzen tegen gele koorts (“verplicht” in Tanzania) zijn te koop, mij vroeg men daar niet eens naar …
Een overbodige vraag, maar een visa voor tanzania kun je ook krijgen op het vliegveld van kilimanjaro? Waar kun je de formulieren vinden, die je van te voren kan/ moet invullen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Willemijn
Even uitprinten en invullen en afgeven op Kilimanjaro Airport, hier krijg je gewoon je visum.
Pasfoto is niet nodig.