Gebruik van Deet

Hallo, ik heb een vraag over het middel Deet; wij gaan 6 september naar Kenia 1ste week safari’s en 2e week lekker uitrusten Diani Beach.(heb er echt zin in)!!
Maar hoe moet je nu precies met Deet omgaan? Moet je het ook als je op het strand ligt insmeren? En moet je 's avonds altijd bedekkende kleding aan ter bescherming van muggen? Ik heb een beetje het gevoel dat de GGD het overdrijft of hebben ze gelijk?
Wie weet het? Alvast bedankt voor tips!
Groetjes, Marike

Ze hebben gelijk.
smeren en zorgen voor dunne maar lange kleren. je hebt geluk als het hard waait, daar houden de muggen niet van.
Maarja, keuze blijft natuurlijk aan jezelf.
ik smeer zelf alleen tegen de avond/eind middag en sochtends, maar vanwege de oprukkende dengue/knokkel moet je nu wel de hele dag smeren. Maar ik draag eigenlijk bijna geheel bedekkende kleding ook overdag, dus ik hoef alleen handen nek voeten. scheelt een hoop viezigheid en gedoe.

Jeetje! Dus je moet je dag en nacht insmeren? Wij willen in de tweede week wel graag op het strand liggen maar dan moet je je insmeren met zonnebrandcreme en daar over nog Deet?
Ik zie op bv “vakantiereiswijzer” veel reacties van mensen die daar ook met kleine kinderen heen gaan; is dat dan wel wijs? Wij gaan in september (6), ik dacht dat het dan de droge tijd was en dat er aan het strand niet echt veel muggen waren?

zelf heb ik niet de hele dag liggen smeren (gewoon geen zin in/luiigheid).

Maar het blijft natuurlijk wel je eigen risico. Er komt nou eenmaal amalria (avond) en dengue (overdag) voor. dus als je (maar misschien vooral je kinderen) wil beschremen zal je toch behoorlijk moeten smeren.
En volgens mij (maar dat staat wel op de deet potjes) moet je half uur van te voren deet smeren en dan zonnebrand (of andersom, weet het niet meer haha).

succes, mooie vakantie waar je ook gewoon van kan genieten tussen het smeren door :slight_smile:

dat zullen wij waarschijnlijk ook niet doen maar we zullen er wel allert op zijn. het moet de vakantiepret natuurlijk niet bederven!
ik heb net gemaild met het hotel en die schreven mij dat de kamers elke avond gesprayed worden tegen muggen en dat er ook klamboes aanwezig zijn.
we zitten de 1ste nacht in southern beach resort en dan 4 dagen safari en dan weer naar het zelfde hotel.
Oh ja, stinkt Deet erg???

Groetjes, Marike

Deet stinkt behoorlijk.
Als het op je vingers zit, pas dan op met het vastpakken van plastic dingen (bijv. een bril oid).
Deet “smelt” het plastic weg…

Probeer zelf altijd zoveel mogelijk de bovenkant van m’n hand te gebruiken voor het smeren.

Is misschien een spray dan handiger dan lotion?
sorry voor de vele vragen maar ik wil wel een beetje goed voorbereid naar kenia:vak02:

ja spray is wel handig, alleen k#t op het strand (wind he!)

Maar met wind zijn er minder muggen toch?:hihi:

hahaha ja das waar (heel scherp)

:lol::lol: ben nu al allert en scherp (een slimme meid is op haar vakantie in de tropen voorbereid) hihi

Hallo,

Ik reis dan wel rond in Azie en daar komt Dengue en Malaria ook voor. Ikzelf zwem ook veel in hotels. Ik reis inmiddels al 2 jaar rond waarvan anderhalf jaar in Azie. Wat ik doe ik smeer me in zodra de zon onder gaat en verder de hele dag niet. Ik smeer me overdag in met zonnecreme en ga voordat het donker is douchen en dan smeer ik me daarna in met Deet.
Ik ben er nog steeds en slik ook geen malariapillen verder.

gr van Moira