Deet vraag

Hoi Allemaal,

Ik heb bij de GGD DEET gehaald. Ik had hier echter een (misschien wat stomme) vraagjes over :wink:

Er staat dat je het spul moet insmeren op de onbedekte huid.
Geldt dat dan ook voor een rok of jurk? Of moet je dan toch heel je benen insmeren?

Moet je dit spul ook insmeren voor dat je gaat slapen? En al gelijk insmeren als je land met het vliegtuig?

Alvast bedankt!

muggen zijn wel overdag actief maar mijn ervaring is dat ze overdag niet echt bijten. De meeste beten heb ik toch wel einde van de dag en in de avond. Dus je zou einde van de dag het erop kunnen smeren. Je zou het ook later nog een keer kunnen doen als je gaat slapen maar als je airco hebt of een muskietennet dan hoef je dat niet te doen. Muggen houden niet van airco.
Daarnaast hoef je het niet onder je kleding te doen het kan wel zijn dat muggen bijten als je wat heel duns aan hebt kwa kleding.

Hoezo niet bij een rok of jurk?

Malaria en Dengue wisselen elkaar af dus er is er op elk moment van de dag (24 uur) Ă©Ă©n actief dus zou ik doen :biggrin: maar tis vooral rond schemertijd “druk”.

Neuh, in grote steden zijn die (malaria)beesten toch niet zo aanwezig.

x

Met een rok en jurk bedoel ik, dat je technisch gezien je benen dus wel bedekt zijn. Maar ja ze kunnen natuurlijk wel van onderen erin vliegen zeg maar :wink:

Dus als ik airco heb op de kamer hoef ik het 's nachts niet te doen?

Bedankt voor de antwoorden trouwens :slight_smile:

Hallo,

Je kunt het doen maar ik ben met airco nog nooit gestoken.

Ik koop altijd zo’n grote bus anti-muggenspray(Bayer) voor op de kamer. Voor het slapen gaan even spuiten en de beestjes zijn dood.

In Indonesia heet het Baygon .
In een groene grote spuitbus , kost ongeveer 40-50 .000 rupiah.
Je moet wel een paar uren voordat je gaat slapen in je hotelkamer spuiten (ik laat het door het personeel doen) , anders is het ongezond om vlak na het spuiten gelijk te slapen .
Krijg je ook een beetje Baygon.
In Nederland wordt ook verkocht (?)

Suuske, je gaat over een paar dagen toch al ? Het is dan geen regenseizoen en je zult dan niet zo veel last van (malaria)muggen hebben. Ik heb mij helemaal niet ingesmeerd maar mocht je het wel willen doen, dan kun je het spul beter in Indonesie zelf kopen. De Deet/muggenspray die je hier koopt, helpt niet echt tegen de muggen aldaar. Verder kun je iedere avond (ruim voor het slapen gaan) je kamer met Baygon inspuiten (ook daar verkrijgbaar) maar als je een hotel met airco hebt, dan hoef je je nergens druk om te maken.

Succes, Indesco

Baygon dus :slight_smile: Maar ik neem aan dat we airco hebben, dus dan zal het niet nodig zijn. Ik had al DEET gekocht bij het GGD, maar het was niet voor de malariamug maar een mug dat een ander soort ziekte overbrengt (naam even kwijt ;))

Ja klopt, ik ga as zondag 23 augustus :slight_smile:

Dengue-mug; daar is helemaal geen middel voor, dan hebben ze je een beetje in de maling genomen. Probeer het anders nog terug te brengen en koop het spul aldaar. V.w.b. de Dengue-mug; je moet ervoor zorgen dat je niet in stilstaand zoet water verblijft, anders kun je zelfs nog andere lastige beestjes binnenkrijgen. Als het goed is hebben ze bij de GGD ook nog een boekje Wijs op Reis of zoiets; hier staan wel nuttige tips in en anders even googlen op Reiswijzer/Wijs op reis etc. Succes, Indesco

PS : men zegt ( heb ergens gelezen :wink:) dat je last kan krijgen van de denque in de vroege ochtend.
Dus niet s’avonds .
Een combinatie van baygon spuiten(laten doen) en airco is voldoende veilig om rustig te slapen.
Buitenskamer moet je wel goed kleden en je voeten en armen smeren cq bedekken .

Dat is juist Surya !! Indesco