Anti muggen creme met deet Bali

Hallo allemaal,

Weet er ook iemand hoe een anti muggen creme met deet op Bali heet en waar ik het in Kuta kan kopen?

alvast bedankt,

Kartika

Een goed middel en in de Carrefour en Lotte markt te koop is OFF in een spuitbus. Bijde supermarkten zijn in Kuta.
Ook vitamine B1 ,3 x per dag een tabletje helpt, met deze 2 zal je niet gauw een mug op je huid zien.

Suc6

Er is op dit forum al heel veel geschreven over zelfbescherming tegen muggen, kijk maar eens HIER.

Paulana dank je wel voor de informatie. Sumbar ik heb uiteraard eerst op dit forum gezocht maar kon niet echt een naam van deze creme (met deet) vinden? Ik heb geprobeerd om je link aan te klikken maar helaas lukt dit (mij) niet.

dank jullie wel voor deze informatie

Kartika

In Nederland is, voor mij, de beste: DEET 40% spray van Care Plus en DEET lotion 50% ook van Care Plus. In Indonesië is het product SOFFELL te koop en ik heb daar ook goede ervaringen mee (stinkt niet zo als DEET). Ben je toch gestoken dan helpt het middel CALADINE lotion meteen, ook in Indonesië te koop bij de apotheek. :chin:

Het klopt dat Soffell met de keus uit twee geurtjes uitstekend werkt. Het is veel goedkoper dan Deet in Europa
en in Indonesie overal verkrijgbaar.

Hoeveel % deet zit er in het merk OFF of Soffell? GGD heeft mij aangeraden om een product te gebruiken met minimaal 40% deet. Ik koop nl ook altijd in nederland het merk Care Plus en vroeg mij af of in de producten die op Bali te koop zijn meer % deet in zit en uiteraard ook goedkoper is?

Als je persé een hoog deetgehalte wil, en dat heeft DEETlotion van Care Plus (50%), neem het dan mee uit Nederland. Het is niet goedkoop maar helpt uitstekend gedurende een aantal uren, minstens 4 tot 6 uur. Goedkoop is ook meestal duurkoop.:slapen: In Soffell zit diethyltoluamide 13% en dat is DEET.

1 like

Voor mij werkte autan heel goed, dit kan je in elke supermarkt in Bali vinden. Het is redelijk sterk, maar het stinkt niet zoals deet enz. Het lijkt een stuk minder chemisch te zijn. Kost trouwen maar 2 euro ofz :slight_smile: Volgens Indonesiës is het beste middel tegen muggen veel indonesisch eten. Volgens hen gebruiken ze kruiden die muggen niet lekker vinden :stuck_out_tongue:

Als ik in bali ben koop bij de grote supermarkt altijd one push. Dat spray jeelke dag 1 keer in je kamer en geen last van muggen daar.
Mocht je aan de kust verblijven heb je in de zomer weinig last van muggen, veel deet is ook kankerverwekkend!
En er is geen malaria dus waarom gevaar lopen. GGD weet echt niet veel van alles.

Correctie Yolanda : op Bali is wel degelijk malaria in het zuiden ,en de havens, volgens mijn dokter. Java enLombok zijn dichtbij!!

Oh echt volgens onze vrienden in sanur al jaren niet!
Op lombok word gezegd van wel maar eigenaar van ons hotel zei onzin!
Tsja weet het nu ook niet meer!
Gr

Yolanda, waar heb je de info vandaan dat DEET kankerverwekkend is?

Ik gebruik DEET in de tropen en smeer m’n zoon er ook mee in. Ook in gebieden waar geen malaria voorkomt, want ik ben behoorlijk bang voor dengue fever.

Daarom zou ik heel erg graag willen weten waar je die info vandaan hebt Yolanda…

DEET wordt al jarenlang gebruikt en is NIET kankerverwekkend. Lees hier alles over DEET.

Ik krijg vreselijke huiduitslag van DEET van Careplus, heb OFF en SOFFel gebruikt op Sumatra nergens last van gehad, werkt ook tegen bloedzuigers volgens onze gids en klopt op de plek waar ik gespoten had zaten er geen bloedzuigers, wat hoger wel maar ach dan hebben die ook een goede dag gehad.
Op Bali gebruikte ik creme van kruidnagel dan werd ik ook niet door muggen gestoken en ruikt nog lekker ook.

Ik heb die info van een arts die mij vaccineerde enkele jaren geleden.
Hij heeft ooit een wetenschapelijk onderzoek gelezen waarin staat dat deet kankerverwekkend is.
Maar wel gebruikt moest worden voor de farmacie industrie in stand te houden.
Aspartaam bv zit ook in veel drinken en dat moet je eens googelen word je echt bang van.
Dus daar heb ik het van. Heb het pas nog aan de huisarts gevraagd en die zei je moet er wel voorzichtig mee zijn met deet.
Hoop dat het je iets verduidelijkt.

DEET is carcinogeen voor bepaald organismen, maar NIET voor mensen. In makkelijkere taal: in sommige proefdieren heeft DEET schadelijke effecten gehad, maar niet voor ons mensen.

Zie ook: http://www.epa.gov/oppsrrd1/REDs/factsheets/0002fact.pdf.

(Het pesticide DDT is wél carcinogeen, maar dat is een ander stofje.)

Wat aspartaam betreft: in zeer hoge concentraties is het inderdaad geen lekker stofje, maar je moet liters frisdrank per dan binnen krijgen om er last van te kunnen krijgen. Bij normaal gebruik kan het geen kwaad.

Wist je dat een hoge dosis alcohol, koffie of energiedrank ook dodelijk is? En dat je van buiten in de zon lopen ook kanker kan krijgen.

Misschien ben ik erg dom, maar wat hebben DEET en Aspartaam met elkaar te maken? Deet is toch een mugwerende stof en aspartaam een zoetmiddel?

Klopt. Maar als je googled op beide kun je enge dingen tegenkomen. Maar dat is het nadeel met internet: iedereen kan er (domme) dingen opzetten en Google pikt het wel op…