Nou ja jenny kan mijn arts niet dom noemen wat betreft deet ik ben er voorzichtig mee .
Maar als iemand daar andere ervaringen mee heeft prima.
Ik probeer mijn lichaam gezond te houden en probeer liever natuurlijke dingen.
Ieder voor zich zal ik zeggen.
vr gr Yolanda
Ik heb muggenspul met Deet gebruikt zowel 40% en 50 %. Gekocht bij Xenos, Etos en apotheek en evengoed werd ik lekgeprikt. Ook OFF (wat ik op Bali zelf kocht) hielp niet. Erg vervelend vooral omdat ik de wondjes openkrapte en vervolgens door infectie daaraan oedeem kreeg. Had ook erg last van ienieminie kleine miertjes die staken en die jeukende wondjes achter lieten. Zou niet weten hoe ik me nu nog ertegen moet wapenen…
Vitamen B1 slikken , 3x per dag tussen de 25 en 50mg
Dit heb ik 2 jaar terug al geprobeerd en dan een nog een hogere versie…maar ook dat hielp niet…
En Citronella heb je dat al eens gebruikt ?
nee, nog niet maar dat is toch hartstikke licht?
Misschien een boerka…lol2
Geen idee of het licht is Ingrid, maar de muggen hebben een hekel aan die lucht.
Proberen : niet geschoten altijd mis… :dope:
misschien thuisblijven?
Daar is Ingrid dus niet meegeholpen, hehe
Ingrid ,Sumbar heeft een lijstje geplaatst met GOEDE middelen.,linken kan ik niet maar is snel te vinden.
ja HALLO!!! Echt Niet!!! wat een rare opmerking. En aangezien Indonesie echt mijn land is en ik vreselijke heimwee heb…
dank je ik zal even zoeken. Al ben ik net terug (van 3 mnd. vrijwilligerswerk daar) en duurt het nog even voor ik weer kan, maar altijd nuttig…
Het DEET gehalte van AUTAN (in NL) is 20% en is net zo chemisch als andere merken met dat verschil dat er parfum aan is toegevoegd. Ik weet niet of AUTAN dat te koop is op Bali dezelfde samenstelling heeft. Het is inderdaad merkwaardig te noemen dat Indonesiërs minder vaak worden gestoken of dat aan het eten ligt? Ik zou zeggen een grotere lepel sambal bij de nasi…:slywink:
Ik word ook bijna nooit gestoken in Azië. Ik smeer meestal wat DEET op m’n benen, soms ook niet. Het verschilt gewoon van persoon tot persoon. Ik geloof niet zo in wondermiddel als tonic, knoflook, roken en vitamine B.
Ik had behalve last van muggen dit keer ook last van hele kleine miertjes die staken. We hadden een natuurhouten tafel daar zaten ze in. Soms zag je er een rechtop in je huid staan. En die jeukten dus ook. Tja, en daar is geen Deet tegenop te krijgen… Dus dan neem je het maar…niets aan te doen. Tegen jeuk had ik van dat gele spul in een potje wat ik daar in de supermarkt kocht (sorry weet de naam niet meer) en later cajaputi-olie. Dat hielp wel tegen de jeuk gelukkig. Veel kinderen op m’n schooltje zaten ook onder de wondjes trouwens ervan. Vooral de gehandicapte kinderen die niet bij machte waren om de diertjes van zich af te slaan of zo.
Was maar een geintje hoor dacht snap je wel!!
Zou voor mij ook geen optie zijn.
Tijgerbalsem en azijn zou ook voor alles goed zijn ,vooral bij jeuk van de beten (eigenervaring) van die kleine k.t miertjes.
Zaten bij ons oa in bamboe waar het dak grotendeels van gemaakt was, en de pilaren -steunen van het huis.
Vandaar dat alles moest verwijdert worden , van die beten kan je goed ziek van worden., da.s vervelend ,als je in het begin niet weet waar die onpasselijkheid vandaan komt.
lol2
Hoezo geen optie, je moet wel want Bali is gesloten tot volgend jaar Kerstmis. lol2
o, gelukkig…
Daar dus ook die miertjes…tja en geen muggenspul wat daar tegen helpt natuurlijk…, en zo heeft ieder land z’n ongemakken maar de positieve dingen wegen bij mij gelukkig altijd nog zwaarder.