Muggen

Wij willen volgend jaar (juni of september) naar Bali. Mijn man is anti malariapillen slikken. In hoeverre zijn er “veel” muggen op Bali?

Voor Bali hoef je geen malariapillen te slikken. Vond de muggen op Bali wel meevallen eigenlijk. s Avonds gewoon zoveel mogelijk bedekte kleding dragen en goed insmeren met deet of iets dergelijks. Ik heb gehoord dat een voor je reis al beginnen met het slikken van vitamine B tabletten zou helpen. De muggen zouden dat niet lekker vinden! Of het waar is weet ik niet …

Vitamine B heb ik nooit geprobeerd (ik geloof daar niet in), maar je kan sowieso DEET smeren op onbedekte lichaamsdelen.

Daarnaast kun je in de winkel speciale ‘anti-nyamuk’ wierrook kopen

De geur van de vitamine B 1 hogere dosering , die uit onze porien komen vinden muggen niet fijn , dessalnietemin goed smeren met een antimugcreme-spray
Soffel werkt bij mij erg goed

Wij waren in augustus, september op bali:in Sanur hadden we geen last van muggen, maar in Seminyak behoorlijk veel last. Mijn man werd amper gestoken, ik helaas wel ondanks lange broek, sokken, lange mouwen, deet en Soffel. Volgend jaar ga ik toch maar vitamine B innemen.

Wij waren in juli/augustus in Bali en weinig tot geen last gehad van muggen. Ik droeg zelfs geen bedekkende kledij (had ze wel mee).
Op Gili Meno hebben we zelfs geen mug gezien.