Ganse dag smeren tegen de muggen met 50+ nodig op Bali, Nusa Lembongan en Nusa Penida?

Geen zin om knokkelkoorts op te lopen gedurende een maand Bali, Nusa Lembongan en Nusa Penida in juli/augustus…
Anderzijds: alle onbedekte lichaamsdelen zowel overdag als 's avonds insmeren met dat 50+ DEET gif lijkt me ook omslachtig. Maar ja, misschien zit er niets anders op.
'S nachts hebben we geboekt en dan is er ofwel een klamboe, ofwel airco ofwel een fan.
Die zijn wel voldoende hoop ik voor de nachten.
Is de kans erg reëel op dengue in juli/augustus?
Hier gelezen dat vitamine B1 dagelijks ook zou helpen wegens de geur v je bloed dat wijzigt. Doch dit is niet wetenschappelijk bewezen.
Hebben jullie ervaringen, tips?

Wij kopen altijd ter plaatse OFF, en dat spuiten we altijd s avonds op. Overdag weinig last van muggen en wij zijn over het algemeen muggenbult vrij. Maar garanties heb je nooit.

niet zo paranoia worden over malaria en gele koorts,ik reis al jaren en al jaren ben ik regelmatig in Indonesie en nog nooit malaria of gele koorts of knokkel koorts gehad en Java en Bali heerst geen malaria, er zijn standaard een paar regeltjes als je naar malaria gebieden gaat, ga altijd naar GG,GD of huis arts voor div inentingen want er zijn altijd veranderingen in de nodige inentingen, koop de lokale anti mug smeer middelen dat is meestal maar rond 15% deet en is voldoende , ja kan zodra het schemer gaat worden luchtige lange kleding aantrekken, de malariamug is actief zodra het donker gaat worden en de mug die gele en/of knokkel koorts veroorzaakt is actief overdag dus ja kan ook overdag effe wat smeren, voor overdag ben ik ermee gestopt. en soms smeer ik wat als het schemer gaat worden, Afrika is een ander verhaal, dat is een andere soort mug en zeker dodelijk mocht je malaria oplopen en geen actie ondernomen wordt dus let wel op maar overdrijf het niet

Als het donker word, zo rond half 6, dan je enkels bedekken want dat vinden de muggen wel een lekker plekje.
Je kan ook onder de tafel zo’n groene muggenspiraal aansteken. Vaak hebben ze die wel bij de hotelletjes liggen en anders kan je ze in de supermarkt aanschaffen.
Wij nemen altijd wat muggenspul mee uit NL met een hoog deet gehalte voor als we ergens zijn waar veel muggen zitten.
En verder kopen we lokaal muggenlotion van het merk Soffell, is dus een crème achting product, niet zo uitdrogend en het ruikt ook nog lekker. Verkrijgbaar in sinaasappel en bloemengeur en is niet duur. Dus mocht je je toch prettiger voelen om ook overdag te smeren…?
Maar eerlijk gezegd valt het m.i. wel mee hoor, als je airco hebt in je slaapkamer zal je er 's nachts sowieso geen last van hebben.
Geniet vooral en laat je niet gek maken door het idee van muggenaanvallen…

koop de lokale anti mug smeer middelen dat is meestal maar rond 15% deet

In malariagebieden heb je minimaal 30% DEET nodig want bij lagere concentraties neemt de effectiviteit af.
Ook andere stoffen stoten hongerige muggen af, zoals lemon eucalyptus olie(Natural Spray van Care Plus). De duur van de werking is sterk afhankelijk van je activiteit. Bij veel zweten, is het raadzaam om het vaker aan te brengen dan op de verpakking vermeld staat.

Hier gelezen dat vitamine B1 dagelijks ook zou helpen wegens de geur v je bloed dat wijzigt.

Er zijn diverse niet-wetenschappelijke bronnen waarin beweerd wordt dat vitamine B1 ook zou kunnen helpen tegen muggenbeten omdat het zwavelatoom het lichaam een geur zou doen afgeven waar muggen niet van houden. Wetenschappelijk onderzoek blijkt deze bewering echter niet hard te maken.

Normaal gesproken is overlast van muggen erger in de natte periode (nov-feb) Aangezien jij in de droge periode gaat zullen er minder muggen zijn.
Let op ze zijn er wel.