Dengue Mug

Wij gaan in augustus naar Bali, nu hebben we alle prikken gehaald wat nodig was.

Alleen waarschuwde de GGD ons voor de Dengue mug, deze mug schijnt zeer actief te zijn daar… en kunnen je erg ziek maken als je niet oplet…

Wie heeft hier tips over… en is het nou daadwerkelijk zo erg met de mug zoals de GGd ons verteld heeft??

Graag hoor ik ervaringen van bezoekers van Bali…

Met vriendelijke groet

in Azie kan ie zeker actief zijn! Specifiek bali weet ik niet.
Lange kleding en Deet kan je helpen.
lees ook eens op wikipedia.

Ow jeetje, hier ben ik ook wel benieuwd naar!
Ik ga met m’n familie de 2de helft van augustus naar Bali…!
Even googlen dan maar :slight_smile:

hier staat info.

Klinkt gezellig!

Ja die mug zit in meerdere delen van Azie gewoon goed opletten en ook natuurlijk veel Deet smeren. Verder goed opletten met kleding en airco in kamer goed aanzetten houden ze niet van.

gr van Moira

Op Bali komt deze mug voor. Je kan er heel erg ziek van worden. Er zijn geen medicijnen voor,het enige is echt heel goed insmeren,zeker 2 keer per dag. Ik ben vaak in Bali en heb van de lokale bevolking nare verhalen over deze ziekte gehoord. Goed insmeren dus en ik weet zeker dat je een geweldige vakantie zal hebben,want Bali is een heerlijk eiland.

Vorig jaar hebben we careplus meegenomen, maar de muggen kwamen daar gewoon doorheen. Zijn er ook lokale tips over welk middel te gebruiken?
Aeorguard uit Australie werkte wel goed, maar dat is helaas bijna op!

Ik haal altijd het antimuggen DEET spulletje van Soffell, in Thailand verkopen ze deze ook. 's Morgens na het douchen sprayen/insmeren bij de volgende douche beurt en 's avonds voor het slapen gaan.

Korte bijwerking na het aanbrengen is een lichtelijk branderig gevoel (tenminste bij mij wel).

Bedankt voor de tip. Zal eens kijken waar dit te krijgen is. Kan nog moeilijk worden ben ik bang.