Goede morgen,
Wij zijn alweer geruime tijd op Bali en horen van kennissen dat er dit jaar zeer veel gevallen van dengue voorkomen. Een aantal ervan hebben zelf daarmee te maken gehad. De ziekenhuizen schijnen vol te liggen met lokalen en toeristen die de dengue infectie hebben opgelopen.
Misschien is het een idee om dit eens te toetsen en er een informatieblog aan te koppelen.
Met vriendelijke groet,
D.Kramer
Ik woon nu 12 jaar op Bali , Denque was er zo’n 10 jaar geleden. niet in de war met West Afrika??
Ik zie en hoor wat er binnen mijn kennissenkring gebeurt. de afgelopen paar maanden en aantal in het ziekenhuis terecht gekomen en dat was niet in Afrika maar in Sanur.
Paulana, even een beetje aardig doen hè? ![]()
West-Afrika ? :nadenken:
Het stond ook in de Bali Daily :thebalidaily.com
Dengue komt in golven. In Delhi bv iedere 5/6/7 jaar in de zomer, aan kust Ecuador elk jaar in januari. Komt ook in Thailand voor.
Via Wereldwijzer app
Hoezo aardig doen Rosa ?
Ik vind het niet onaardig wat ik schreef, zelfs mijn dokter in Thopati -Denpasar zegt dat de media het overdrijft.
Mijn dokter vertrouw ik meer als de krant.
Groetjes
Sorry ik bedoelde NUNU.
West Afrika hoorde en zag ik op BVN tv
Groet
Paulana, ik doelde op het feit dat dickkramer voor de eerste keer hier op het forum was en schreef dat hij alweer geruime tijd** op Bali was** en van kennissen hoorde dat er dit jaar zeer veel gevallen van dengue waren. Een aantal van hen hadden zelf daarmee te maken gehad. Ik vond het niet zo aardig klinken dat jij vroeg of hij niet in de war met West-Afrika was…
Ik weet dat jij het niet slecht bedoelt, maar voor nieuwe leden kan het toch wel wat bot overkomen ![]()
Nunu, dank je wel voor je reactie en steun. ik ben niet zo’n persoon om op fora ervaringsinfo te plaatsen. Ik was al een beetje bang dat over zo’n precair gezondheids-item neerbuigend gereageerd zou kunnen worden. Ik heb ook slechts 15 jaar ervaring in de tropen met de daar heersende gezondheidsproblemen.
Ik had het artikel in de Bali Daily ook gelezen, maar als het erg dichtbij komt kijk je er wel anders naar.
Jammer dat zo’n nuttig forum een Nederlands wauwel verhaal wordt.
Ik wens niemand van jullie een Dengue aanval toe. Blijf gezond en geniet van dit mooie eiland.
Ik verlaat dit forum en schrijf me uit, jammer.
Nu breekt mijn klomp -neerbuigend- mijn dokter werkt in het Darma Yadnya ziekenhuis in Thopati ,daarnaast heeft hij een praktijk ook in Thopati
Ik was daar 10 maart met de vraag om een inenting voor Denque want ook ik lees kranten en internet.
Thopati en Sanur liggen zo’n 10 minuten uitelkaar.
Hij gaf me geen injectie maar zei het bovenstaande tegen mij ,dus Dickkramer geloof ik eerder mijn dokter als de media of jou.
Natuurlijk kan er een geval voorkomen -malaria idem dito op Bali- maar ajb geen paniek zaaien want in het Sanglah hospital in Denpasar is er ook niets bekend van Denque epidemi! En omdat ik je geen gelijk kan geven of bedanken voor jouw goede raad verlaat je ons forum…ZWAK heel zwak.
Klompen? Dus na al die jaren heeft u Nederland nog steeds niet los kunnen laten. En een injectie tegen Dengue?!!. U bent erg snel met uw computertoetsen; kunt u ook Googlen? En als uw dokter ingaat op uw vraag voor een injectie en u krijgt daar geen inhoudelijk antwoord op, zou ik een andere arts zoeken. Bovendien heb ik het NIET gehad over een epidemie. Hoe is het eigenlijk met uw gezondheid? U bent nogal thuis in de ziekenhuizen.
Sampai Jumpa.
Sampai Jumpa aub NIET zeg en ja ik heb gewerkt in een ziekenhuis als verpleegsterin Amsterdam.
Ik houd het nu wel voor gezien. Gefrustreerd ben je tot en met omdat je geen gelijk krijgt
Och toch, een verpleegster die aan een arts vraag om een injectie tegen dengue. Nou Nou!!!
Klaar.
[quote=“dickkramer, post:13, topic:138913”]
Och toch, een verpleegster die aan een arts vraag om een injectie tegen dengue. Nou Nou!!
Wil je er een 1 2tje van maken en op de man cq vrouw spelen ,moet je toch echt naar een ander forum.
Zo zijn wij hier niet .
Salam:dag:
Het riekt er wel naar.
Paulana je doet echt niet aardig…
Dickkramer heeft volledig gelijk. Er zijn nog geen vaccinaties of medicijnen tegen dengue verkrijgbaar en er is ook geen gerichte behandeling tegen. Volgens http://www.denguevaccines.org/ komt er op z’n vroegst een vaccin op de markt in 2016. Het verbaast mij ook dat jij dat als verpleegster niet weet en nog veel meer dat jouw dokter het je niet verteld heeft…