Muggen en weer

Wie heeft een antwoord? Wij gaan half april naar Bahia Maimon in een hotel en willen een weekje bijtanken…Ik zie erg verschillende weersvoorspellingen en hoorde dat het door de vele regen wemelt van de muggen? Ik word altijd geprikt en word toch wel een beetje onrustig…
Ik neem muggemelk mee met deet, moet ik dit ook overdag gebruiken aan het zwembad of strand? Enne hoe ist met het weer? waar kan ik het best op kieken…
een ietwat bezorgde vakantieganger

Het weer is idd een beetje van slag, maar het is niet koud ofzo. Ben zelf net een dag terug en zou het liefst weer heen willen gaan.
Wat de muggen betreft, ik ben twee weken van te voren begonnen met vitamine B slikken en heb geen enkele mug gezien. Had wel deet mee maar heb het niet gebruikt.

Het best kan je kijken op www.zoover.nl voor het weer. Best betrouwbaar en klopt vaak ook.:slight_smile:

Veel plezier op vakantie!!:vak02:

ik ben net terug van puerto plata, had veel regen en muggen dus goed smeren, ook als je besluit een tour te doen door de bossen, en je kunt altijd bij de ggd terecht voor de juiste informatie en advies,:zon02:

hallo,
het weer in nu geweldig ongeveer 30grd, en geen regen,
maar ik ben helaas geen pelleboer,dus kan niet vooruit kijken,
de muggen vallen in deze tijd wel mee,
er zijn hier genoeg plaatselijke anti mug te koop,
ga naar een pharmaci,
zij helpen je wel,
grt ton

Dank jullie wel voor de reacties, ik ga er vanuit dat het goed komt met het weer en de muggen dat zullen we dan ook wel weer zien, nog 3 weekjes wachten en we zullen het weten, ben erg benieuwd hoe het daar is…wij zijn gewend aan het snorkelen in Egypte, wat kan ik daar verwachten?
:zon02:

Hoe zit het met de muggen eind oktober? Zijn die er dan ook in overvloed of valt het wel mee?

hallo,
muggen zijn er altijd,
het ligt eraan waar je bent,op de ene plaats meer als de ander,
maar over ,t algemeen valt ,t wel mee in oktober,
doe ,avonds bedekkende kleding aan,sokken,schoenen,
en ,t leed is al minder.
www.dr1.com

Dagelijks 2x 100mg vitamine B1 innemen. Gebruik het vanaf 2 weken voor je vakantie en tijdens je vakantie. Vraag je apotheek.
Vorig jaar ook gedaan en niet gestoken, anders altijd wel.

Vitaminen B slikken een maand van tevoren helpt ook tegen muggen.

Daar gaat je huid namelijk niet echt lekker van ruiken (in de ogen van de muggen dan he)

Mijn apotheek adviseerde mij om 2 weken van te voren te beginnen. In B1 zit Thiamine en daar hebben de muggen een hekel aan.
Niet alle apotheken geven hetzelfde advies.

Mijn apotheek zei een maand… nou ja dus ergens tussen de maand en de 2 weken in!! Maar het helpt in ieder geval!

Ik ben net 3 weken terug van Puerto Plata. Er was geen mug te bekennen.

Ik slik de laaste paar jaren ook iedere keer als ik ga B1.
Let wel op, er is een verschil tussen vitamine B en B1
Vitamine B is gewoon te koop bij de drogist en kun je iedere dag het hele jaar door slikken, als aanvulling op je voeding.
B1 is een specifiek bestanddeel wat Thiamine bevat. Dit moet je zeker niet het hele jaar doorslikken en is ook alleen bij de apotheek verkrijgbaar (zonder recept). De mening van apothekers is verdeeld, want van B1 kun je ook een beetje hyper worden, dus vooral niet een maand van te voren gaan slikken. Ik begin er twee weken van te voren mee twee keer per dag, de laatste week van mijn vakantie slik ik het nog maar 1 x per dag en meestal de laatste twee dagen niet meer.
80 tabletjes kosten een paar euro.