Hallo!
Ik heb al veel gelezen op dit forum over malaria in bepaalde gebieden, maar wil toch nog graag weten hoe hier daadwerkelijk mee om te gaan.
Ik ga met mijn vriendin 3 maand reizen door HongKong, Vietnam, Cambodja en Thailand. Bij de GGD is ons geadviseerd geen pillen te kopen/nemen. Onduidelijk blijft voor mij dan toch hoe met muggen om te gaan.
We hebben een voorraad deet aangeschaf. We zijn van plan ons hier zowel overdag als snachts mee in te smeren gedurende de 3 maanden. Verder is het de bedoeling 's avonds lange mouwen en lange pijpen te dragen en te slapen onder een muskietennet.
Zijn deze maatregelen afdoende, niet of misschien zelfs overdreven? Kan iemand dit mij vertellen?
Bedankt!
wij slikten vit b1 100 mg per dag. verder als we die niet slikten dan smeerden we met deet, dat kan je in thailand overal kopen.
muskietennet is in je kamer als het nodig is, als die er was hebben we die gebruikt maar we hadden er niet een zelf bij ons.
en op sommige plaatsen lange pijpen en mouwen aandoen is goed maar je merkt wel wanneer dat nodig is, is lang niet overal.
3 jaar geleden ben ik naar Vietnam geweest, ik zat onder de muggenbulten! Smeerde me niet vaak genoeg in met deet en in de hotels gebruikten we geen muskietennet. Maar… geen malaria! Ik denk als je toch gestoken wordt, je je niet meteen zorgen hoeft te maken, dat vertelde de arts bij de GGD mij ook. Die vertelde mij overigens ook dat vitamine b1 een fabeltje is… Gewoon overdag en 's avonds goed insmeren met deet.
toen wij geen vit b1 slikten werden we wel gestoken en toen het weer gingen slikken was het weer over. maar ik heb idd ook van de ha gehoord dat het een fabeltje is.
wij denken er sinds dit jaar anders over.