Hallo Leontien,
Even vooraf.
Ik denk dat je voor advies niet op deze site moet zijn , maar bij je plaatselijke GGD of andere soortgelijke specifieke organisatie / instelling op dit gebied ed.
Wat je met dit advies doet is aan jullie.
Op deze site kunnen we alleen onze ervaringen en onze beweegredenen om wel of geen pillen slikken plaatsten.
We nemen dan ook geen enkele verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid op ons wanneer je een advies of ervaring in topic opvolgt.
Nu dit geschreven te hebben naar je vraag.
Wanneer ik kijk naar de steden in Viet Nam kijk die je wilt bezoeken , is het slikken van malaria pillen niet nodig; zullen ze bij de GGd ook zeggen.
Voor Cambodja is het wat anders.
Kan je ook zien aan de links die Nunu in het vorige topic heeft geplaatst.
Nu ga ik zelf dit jaar ook naar Cambodja en slik dus geen pillen, maar neem wel wat voorzorgsmaatregelen die je waarschijnlijk wel kent.
Zoals: smeren ( ook overdag, want je zal het net treffen dat er eentje niet kan slapen en jouw tegen komt ), lange mouwen in de avond, niet bij kleine stilstaande watertjes komen, klamboe enz.
Maar ik ga wel alleen naar PP, SR en het meer, voor andere plaatsten in Cambodja ligt het wel anders.
Ik volg deze
Vind de opmerking van Nunu ook helemaal goed, dat wanneer je denkt dat je symptomen denkt te hebben van malaria of knokkelkoorts, raadpleeg dan meteen een medicus.
Deze staan ook in de link vermeld.
Al met al blijft het een keuze die je zelf moet maken en waar wij, zoals Nunu en ik en misschien andere posters geen enkele verantwoording en aansprakelijk voor kunnen nemen; hoop dat je dat kan begrijpen?
Hoop dat Nunu en ik je wat hebben kunnen helpen?
gr.
Ton.